Kalp düzelince, saglamlasinca onda zikir dâimî olur; onun etrâfina ve her tarafina zikir yazilir. Böylesi bir kalbin sâhibinin gözleri uyuyabilir, ama onun kalbi Rabbini (CC) zikreder. Bu hal o mür17;mine peygamberi Muhammedr17;den (SAV) mîras kalmistir.

Sâlih zatlardan birisinin bir tesbihi var idi. Bâzi geceler o tesbih elinde oldugu halde uyur, sonra uyandiginda kendisi döndürmedigi halde tesbih elinde dönüyor ve dili Rabbini (CC) tesbîh ediyor olurdu.

Sûfîler, uyku üzerlerine agir basinca Peygamberlerinin (SAV) sünneti geregi uyurlar. Bâzi sûfîler ise gecenin bir kismini özellikle uyuyarak geçirirler. Böylece, hem seher vaktini ibâdetle geçirmek için o uykudan istifâde etmis, hem de nefislerinin hakkini ödemis olurlar; nefis de sikâyette bulunmaz ve eziyet vermez. Sâlihlerden kimileri de vardir ki, onlar bâzi geceler hiç de ihtiyaçlari olmadigi halde uykulalarini getirmeye çalisirlar ve uyku için hazirlanirlar. Bu durum kendilerine soruldugunda: r0;Kalbim uykuda Rabbimi (CC) görüyorr1; derler. Dogru da söylerler. Zîrâ sâdik rüyâ Allahr17;tan (CC) bir vahiydir. Sâlihin göz aydinligi uykusundadir.

Hakkr17;in (CC) yakinligini kazanmis olan kisi için özel melekler olur. O melekler ona vekillik ederler. Her zaman onu korurlar. O uyudugu zaman onun yanibasinda, ayaklarinin ucunda otururlar. Önünden ve arkasindan onu muhâfaza ederler. Seytan ona yaklasmaya cesâret bile edemez. O, Allah-ü Teâlâr17;nin (CC) muhâfazasi içinde uyur, Or17;nun (CC) muhâfazasi içinde uyanir, Or17;nun (CC) muhâfazasi içinde yürür, oturur.

Allahr17;im (CC)! Bizi her hâlimizde muhâfazan altina al. r0;Bize dünyâda da, âhirette de güzellik ver ve cehennem azâbindan bizi koru.r1;