2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Konu: Bâtın-ı kalp, âyine-i Samed’dir.” (Sözler) Ne demektir?

    Share
  1. #1
    ***
    DIŞARDA
    Points: 455.346, Level: 100
    Points: 455.346, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 100,0%
    Overall activity: 100,0%
    Achievements
    SiLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    EMEKTAR KURUCU

    .
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    ISPARTA
    Mesajlar
    18.956
    Points
    455.346
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    10

    Bâtın-ı kalp, âyine-i Samed’dir.” (Sözler) Ne demektir?

    Bâtın-ı kalp, âyine-i Samed’dir.” (Sözler) Ne demektir?


    Günlük hayatımızda, yer yer, “falanın kalbi bozuk” yahut, “filânca kalp ameliyatı geçirmiş” gibi sözler ederiz. Bu konuşmalarımızda, kalbi, iki ayrı mânâsıyla kullanırız. Bunlardan biri maddî, diğeri ise mânevîdir. Bir başka ifadeyle, biri zâhirî, diğeri bâtınî...

    Maddî kalp, bedenin her yanına kan pompalayan harika bir cihaz. Bu kalp bütün bir kâinata muhtaç. Kâinattan insanı süzen ve insan fabrikasında gıdaları ete, kemiğe, kana, iliğe çeviren bir kudret, o kalbi çalıştırmakta ve kanı bedenin her köşesine sevketmektedir.

    Evet, kalbin zâhiri bütün kâinata muhtaçtır. Ve kalp bu hâliyle Allah’ın Samed ismine âyinedir. Maddî kalbin kâinata ve içindeki eşyaya olan ihtiyacını, ancak her muhtacın ihtiyacını gören ve hiçbir şeye muhtaç olmayan Allah yerine getiriyor, Samed isminin tecellisiyle... Kalp bu yönüyle bir ağaçtan, bir çiçekten pek fazla ileri değil. Onlar da kâinatın her şeyine muhtaç. Onlar da bu ihtiyaçlarının görülmesiyle Samed ismine âyine oluyorlar.

    Kalbin bâtınına gelince, Samediyete en büyük âyine odur.

    “Bâtın-ı kalp âyine-i Samed’dir.”

    Bu hakikatı: “Kalpler ancak Allah’ın zikriyle mutmain olur.” âyet-i kerimesi ders verir.

    Bedendeki her organın kendine göre bir çeşit tatmini söz konusudur. Göz görmekle, kulak işitmekle tatmin oluyor. Dilin tatmini tat ile, mideninki gıda iledir. Kalbin ise en büyük ihtiyacı, imandır.

    Ben kimin mahlûkuyum? Şu âlem kimin mülkü? Bu dünyada kimin misafiriyim? Daha sonra nereye gideceğim? Beni misafir eden zât, benden ne istiyor?

    İşte kalbin bâtını, bu gibi soruların cevaplarıyla tatmin oluyor. Onun talebi mârifetullah olunca, elbette, Samediyete en büyük âyine o olacaktır. Maddî kalb bu kâinatın maddesine muhtaçtır; batın-ı kalb ise bu âlemin sahibini tanımaya, bilmeye, O’na iman ve itaat etmeye.

    Kalbin Rabbi, onun ancak zikirle tatmin olacağını bildiriyor bize. Nedir zikir? Kelime mânâsıyla “hatırlama„. Allah’ı hatırlatan her hâdise, her levha, her ilmî eser birer zikir vesilesidir.

    Kalp, bu kâinatın özüyle beslenir, mânâsıyla ilgilenir. Onun işi bu âlemle değil, onda tecelli eden İlâhî isimlerledir. Göz elmaya bakadursun, kalp esmaya nazar eder.

    Ve böylece kalp, Samediyete ulvî bir âyine olur.

  2. #2
    BaRLa
    BaRLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Cevap: Bâtın-ı kalp, âyine-i Samed’dir.” (Sözler) Ne demektir?

    Allah ebeden razı olsun hakikatlı bir cevap

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 24.10.08, 14:17
  2. “nur-u muhammedî” ne demektir?
    By SiLa in forum Sorular & Cevaplar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 13.09.08, 10:30
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 13.09.08, 09:55
  4. “Bast-ı zaman ve tayy-ı mekân” ne demektir?
    By Konyevi Nisa in forum Muhtelif
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29.08.08, 10:03
  5. “Nefis” ile “Nefs-i emmare” ne demektir.
    By Konyevi Nisa in forum Nefis(Duygular)
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 13.07.08, 10:03

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •