VAHDET VE VELAYET !
DELi OLMADAN VELi OLUNMAZ

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
efehasibellezine keferu en yettehizu iabadii min dunii evliyae inna eatedna cehenneme lil kafiriyne nüzulea.
sadakallahul aziym -- 101--
Allahümme salli ala nebiyyina sahibi havzen kevseren
ve esgina min nebiyyike havzen kevseren la eazmehu beadehu ebeden.
Yolculugumuza basliyoruz.
yolculugumuz bir hadisi kutsi ile baslayacak
cenabi mevla bir hadisi kutside buyurki :
Ebu Hureyre (r.a)den rivayetle dedi ki: Rasulullah (s.a) şöyle buyurdu: Yüce Allah buyurdu ki: Kim benim bir dostuma (velime) düşmanlık ederse ben ona savaş ilân ederim. Kulum : üzerine farz kıldığım şeyden daha çok herhangi sevdiğim birşeyle bana yakınlaşmaz. Kulum nafilelerle de bana yaklaşmayı sürdürür; sonunda ben de onu severim. Onu sevdim mi artık onun işittiği kulağı gördüğü gözü tutuğu eli yürüdüğü ayağı olurum. Eğer benden birşey dileyecek olursa andolsun ki ana veririm. Ve andolsun ki bana sığınacak olursa şüphesiz ki ben de onu himayeme alırım .(Buharı VII 190)
bu hadis ile yukardaki kehf suresi 101 ci ayeti nasil tefsir edebiliriz gelelim püf noktasina
bu gün mübarek cuma bütün islam aleminin cumasi mübarek olsun ve cuma hutbesinin basinda imamlar nasil dua eder duanin bir yerinde derlerki
esteuzubuillah
ittegullahe veeatiuh innallahe maellezine vettegav vellezine hüm muhsinun.
burada ne buyruluyor ne dua ediliyor herkes orasini hic anlamaz dinlerse türkce kismini dinler onuda dinlerse eger haliyla iple cemaatin gireni cikaniyla mesgul degilse oda .
peki ne buyruluyor Ey Allaha yaklasmayi isteyen kullar yani ittegullah yani simdi yukardaki hadisin basina birlestikmi burada elde var bir oldumu oldu elhamdülillah simdi devam edelim
ve eatiuh ne demek o zaman ona itaat edin demek o kim isde muhammed mustafa ve ondan sonra gelen mirasi devralan nebiiler eeee muhammed aleyhisselamdan sonra peygamber ve nebi yokkki ne sacmaliyor diyceksiniz simdi veli ve nebi arapcanin ayni vezninde olan iki kelime nebi = veli yani ve eli yani onun eeeeli olanlar yani selmani farisi gibi peki nebide durum nasil
nebi= n ebi yani ebi ebi demek onun babasi demek yani evlat babasinin mirasini alirmi hakmidir almasi hakdir elhamdülillah öyleyse nebi olan peygamberler ne demekdir babassin mirasini alan demek yani eskilerin mirasini o onun babasindan almis oda onun babasindan demekdir yani eskilerin mirasini devralmis demekdir.peki nebi böylede veli öyle degilmidir veli de ayni vezindedir fakat arada derece farki vardir kac derece hemen sayalim nebiin basinda nun var ve nundan vava kadar kac harf var =nun vav he lam elif ye diye gitmezmi harfler yani önce nebi geliyormus sonrada veli geliyormus nundan sonra vav gelir yani on derece fark bu on derece ne demekdir Allahin bir veli kulu on derece döndügünde sirati müstakime döndügünde Allahin nebisini kendinden bir üstteki nebiyi bulur geri dönüncede kendisini bulur ve bir on derce daha geri döndügünde kendinden sonra gelecek mirasi devralacak veliyi bulur.
kehf suresinin bu 101 ci ayetini fasiklar almislar ve derlerki iste bu ayet Allahdan baska veli olmadigina delildir Allahdan gayri veli yokdur derler iste o zaman ne olur eamentü zinciri bozuluverir kopar zincir hem nereden rasullerden kopar yani eger Allahtan gayri itaat edilcek yoksa o zaman peygamberler necidir o zaman bu kitap nicedir kimedir peygambersiz kitap olmadigina göre cenabi mevla her kitabi kullanma kilavuzu ile göndermis her kitaba bir peygamber yani kullanma kilavuzu vermemişmi hatta bazi kitaplara bazen bir kac killanma kilavuzu vermiş ne demek o isde nebiler vermiş nebilerin kendinin kitabi yokdur başka peygamberin kitabini anlatirlar.
Abdül kadir geylanininin günyetüd talibinde edebler bahsinde bir hadis gecer yemekden önce ve sonra el yikama bahisini anlatmisdik simdi gelelim bunun üzerine ekliyecegimiz sünnete eskiden elleri yikamak icin ev sahibi veya evin hanimi veya kizi tarafindan yemek yencek odaya bir ibrik ve havlu ve birde legen getirilirdi ve ellerini herkes ayni legene yikardi isde bu günyetüd tallibinde gecen hadis tam buraya parmak basar ve rasulullahin söyle buyurdugunu bildirir: Daginik ve ayri ayri bulunmayiniz Allahu teala sizin birlik ve beraberliginizi bozar. ve bizde orda olmayan baska bir hadisi buraya ekliyoruz ve diyoruzki aralarinda tefrika baslayan ashabi kiram durumlarini muhammed mustafaya arz edince peygamberimiz hemen cikisir siz ayri kaptanmi yemek yiyorsunuz ayni kaptan yiyin yemeginizi Allah birlik ve ceamat verir seklindeki hadisini buraya ekliyoruz o hadisin asil metnini bulan ve nereye olursa olsun ekleyen veya televizyonlarda radyolarda anlatan ve insanlarin bu hadisi hatirlamasina vesile olan herkese cenabi mevla okluyanlarin ve dinleyenlerin sayisinin on katinca sevap versin insallah.
hadisini bildirir Bu gün evet musluklar cikdi is kolaylasdi amma tefrikanin önüne gecilemiyor maalesef herkes ayri tabkadan yer oldu cünkü yiyenin eli temizmi hatta hata bu tabak temizmi su temizmi diye agiz burun kiviranlar cikdi ve artik herkes ben ben diyen benim elim benim tabagim benim evim benim arabam benim fabrikam benim oglum benim kizim ben benn bennn davalarina düsdü neden işde bir sünnete daha itibar edilmediginden insanlar tefrikalara ayri ayri ben davalarina düsdü .elhamdülüllah sükürki simdi maide suresine dogru yol almaya basladik .
kadinin kizin herkesin ayagina ibrik havlu legen getirmesi kadini hizmetci yerine koyuyor diyorlarda herkese ayri tabak canak getirmesini medeniyet görüyorlar . ayri tabak canakmi bizi tefrikaya düsürdü muhammeed aleyhisselamin sözüyle yoksa herkesin suyunu bir yere aktigi legenmi yoksa ayni tabakdan yemekmi bizi tefrikaya götürdü kafamizi önümüze koyup düsünelim .inanan kisi ebu bekr gibi sadik olur ve der ki o söylediyse dogrudur. söz bizim sözümüz degil iki cahinin günesi muhammed alehisselamin sözü ve sünneti alan alir almayan yine yolda kalir yine yolda kalir.
peygamberimiz bir baska hadisinda söyle buyuruki: ben ve ümmetimin müttakileri tekellüfden( zahmet vermekden) beriyiz.
eger biz size elinizin suyu bir legende karispda öyle aksin diyorsak diyoruzki tefrikalara ayrilmayin ben davalarina düsmayin benn davalarina düsmeyin bennnnn davalarina düsmeyin
ne kürdün ne acemin ne cingenin ne caberin ne türkün birbirine üstünlügü yokdur üstünlük takvadadir diyoruz ve bastaki cuma ayetine dönüyoruz
simdi dönersek vaazimiza
ittegullahe veeatiuh innallahe maellezine vettegav vellezine hüm muhsinun.
yani
innallahe maellezine vettegav vellezine hüm muhsinun.
Allah takvalilarla beraberdir ki onlar muhsinlerdir.
isde muhsin ne demek oda bastaki hadisde gecen Allaha takii olmus yani yaklasmis kimseler kimler onlar allaha farzlari eda ederek yaklasanlar sonra farzlarla birlikde sünnetlerle yaklasanlar sonra müstehablarla yaklasanlar sonra mübahlarla yaklasanlar yani nafilelerle yaklasanlar onlar böyle yaklasinca cenabi mevla onlarin gören gözü duyan kulagi tutan eli yürüyen ayagi olurum diyor yani o benimle yürür benimle duyar benimle tutar ve hatta şa ya ve şuayb aleyhisselamlara buyurdugu gibi git senin dilinden vaaz edecegim buyurdugu gibi hatta ve hatta vaaz eden dili olur.
isde muhsinler böyle ise peki veli ne demekdir veli ayfan yani haşhaş bitkisini bilen varmidir söyle yerden iki yaprak cikar ve ortasindan bir cubuk yükselir ve yükselir yükselir ve sonunda ucunda bir tomurcuk olur ve o tomurcuk tek yaprakli bir ayfan cicegi acarki o cicekten tac giymis bir kiral cikar nedir o kralki icinde bir cok taneleri toplayan cem eden kiral nedir o isde haşhaş kozalagi ve hepsini bir kabuk icinde toplayan fakat icinde gözler vardir gözelerin ortasi boştur oradan biribirine geciş yapabilirler haşhaş taneleri yani birlik içinde vahdet vahdette çokluk ve hepsini tutan kozalak ve üstünde hiristiyanlarin papazlarina giydirdikleri tac o tac messingden(pirinç) yapilir amma ahir zamanin o tacini giyen kimdir mehdi aleyhisselamdirki onun taci altindandir
hashas yagi altin gibidir öyle degerli ki onu hic bir yag degersiz kilamaz ve kabugunda morfin vardir ve isde doktorlarin sifasida bir allahdan birde ahir zamanda mehdi aleyhiselamdandir amma bunu bilmeyen ahmaklar onu ilacla zehirlemeye kalkarlar ayni şeyi seyyid muhammed raşide yaptilar zehirlemek aynişeyi muhammed aleyhisselama yaptilar zehirlemek ayni şeyi saidi nursiye yaptilar zehirlemek ayni şeyi ömere yaptilar zehirlemek halbuki sizin şifaniz morfininiz yani hastalari iyi edişiniz morfin iledir amma morfini iyiye kulalanan ve morfini kötüye kuallananin farki burada mehdinin sözünü iyiye yoran ile onu deli deyip kötüye yoran işde burda meydana cikiyor isde gelelim yine püf noktasina sadece ayni vezinde olan üc kelime nebi veli ve deli
yani veliden sonra deliler geliyormus ebu hureyre radiyallahu anh peygamberimizin her yaptigini yazmaya baslayinca ashabdan bazilari sikayet etmisler ebu hureyreyi bunun üzerine peygamberimiz ebu hureyreye buyurmuski yaz ya ebu hureyre benden hak sözden ve fiilden gayrsi tezahür etmez demisdir yani eger Allah onu kuranin kilavuzu olarak gönderdiyse o zaman kilavuzda kurandan baska sey olmazki her halde kilavuzda bahcelerde maydanoz gel bize bazi bazi yazacak degil ya kilvuzda olacak olanda kurandan baskasi degildir . eger peygamber rasul ve nebi olan muhammed aleyhiselam öylese onun eeli beytide aynen onun gibi olmasada kuranin nebileri yani kuranin kilavuzlaridir.
onlarda insanlari aynen kilavuzun kitabin kullanisini ögrettgi gibi kuranda insan denen varligin kullanma kitabidir onlarda onlara tabi olanlari yani kilavuza uyanlara insan olma sanatini ögretirler insan olmak demek hayvanlikdan bir yukari dereceye cikmakdir
yani velilere uymak: Allahdan baska veliler aranmaz diyenlerin kulakalri cinlasin kilavuzu karga olanlarin afedesiniz didegi boo....(pislikden) kurtulmaz amma kilavuzu kuran olanlarin ve kuranin kilavuzu da muhammed ise muhammede uyanlarin nasil olurda kehf suresindeki ayetdeki yazan yerleri cehennem olsun kuran hidayet kitabidir hidayet yani kurtuluş kitabi kurtuluş
kitabina yani kilavuzuna bakarak uyanlar nasil olurda kurtulacagina ceheneme düşsünler ve kuranin kilavuzlari simdi evliyalardir onlarda kilavuzun kilavuzlaridir yani onu takip edenler yani nebiler yani muhammed aleyhisselam dan sonra peygamber nebi olmadigina göre velilerdir onlar isde muhammedin sünnetini insalanara ögretirler aleyhisselatü vesselam efendimizin sünnetini ögretirler. ve bir rivayetde onun ashabi buyururki ahir zamanin insanlari bizi görse bunlar mecnun deli derler biz ise onlari görsek kafir deriz ve kilici ceker boyunlarini vurariz buyurmuslar gelelim vaazimizin püf noktasina isde önceki vaaazlarimiza yazdigimiz muhyiddini arabinin seytanin hileleri adli kitabinda gecen hadisde peygamberin ve ashabinin bizzat şeytan aleyhillaneyi gördügünü ve onunla konustuklarini anlatir o hadis ve onlar görmüs ve hadislerde yer aliyor isde bu gün biz şeytan aleyhillaneyi gördük veyahut muhammed aleyhisselami gördük falanci ölmüs veliyi gördük kiyameti gördük deyince bize bu günün insanlari ve dokturlari bu deli diye bakiyorlar adinida o hastaligin şizofreni koymuslar yani olmadik seyleri görüyor hayalinde uyduruyor ve konusuyor hesabina gertiriyorlar .
muhaamed ve asahabi uydurmadida afyonlu raşit mi deyince uyduruyor oldu simdi isde tarikatlarda bir adab vardir deli olmadan veli olunmaz derler yani veli ne yapar hizirla görüsür peygamberlerle mülakat eder cenabi mevladan emir alir cünkü cenabi mevla onun gören gözü duyan kulagi olmusdur.
isde bizi icki icip hayal gören ve uyusturucu kullanip hayal görenlerle kariştiriyorlar
biz Afyonun bağrından çikmiş ve cibiliiyatinin bir ucunda haşhaş olan sessiz zehirin sesi ve onun şifasi olan karoglaniz haşhaşiz Afyonun afyaniyiz biz sarhoş degiliz bizi duyan sarhoş oluyor haşhaşin kendisi sarhoş degildir haşhaşin kendisi sarhoş etmez kabugundaki morfin sarhoş eder yani işde ahir zamanda müslümanlari sarhoş eden kafirleri bayiltan bir dumanin çikmasi diye kiyamet alametinden bahsedilir nedir o işde onlar uyuşturucular morfin esrar sigara türkler müslümanlar ne kullanir sigara kullanirlar amma kafirler ne kullanir esrar kullanir mülümanlar sigara ila sarhoş gibi olur gavurlar esrar morfin kullanir bayilirlar isde bu kafir adetini müslümanlarada bulaştirmaya calişiyorlar onlarada esrar morfin kullanma alişkanligini bulaştirmaya calişiyorlar ve bazilari
Allah muhafaza bu tuzaklara düşüyor ickide böyledir müslüman üzümü pekmez eder gavur alir onu şarap eder birde derler bu isa nin kani diye meşrulaştirirlar.
vaazimiza dönersek isde ahir zamanda mehdinin cikmasida isde müslümanlari sarhosa cevircek kafirleri ise bayiltcak bir hale getirmesidr onun kerametlerinden biriside
isde müslümanida kafiride onun vaazlarina itiraz eder deli bu derler dinimiz kaldircak derler amma sizin bunun icin önlem almaniz muhamedi zehirlediginiz gibi diger velilere yaptiginiz gibi muamele yapmaniz cenabi mevlanin takdirinin önüne gecemez ne dedi özal rahmetlide Allahin verdigi cani ondan baska kimse alamaz yani eger ceanbi mevla mehdi aleyhisselama kuvve verdiyse o gelcekdir ve muhammede gelen kurani yeryüzünde yayacak ve dini islami ikame ettirecek ahir zamanin veli kuludur buna karsi kim cephe alirsa alsin olacak olackadir takdir tedbire yine gülecekdir yine gülecekdir Allahin inayeti ve nusretiyle vesselam.
Rabbim ahir zamanda inananlari basinda ayfan taci gibi taci olan mehdiyi görmek ve ona bakip sarhos olmakdan ziyade sünneti seniyeye sarilmak kuranin kialvuzuna bakip onunla amel etmek nasip ve müyessser kilsin alimlerede düsen ahir zamanda gazel okumaktansa kuranin kilavuzunu muhammed aleyhisselami ve onun sünnetlerini okumayi nasip etsin kuranin kilavuzu muhammed alehisselam ve onun eeli olanlari okuyan elbette insan olmak ne demek ögreencekdir vesselam biz dünyaya insan olmaya geldik hayvan olmayi bilmeyen insan olmak ne demek bilmiyeceginden deli olmak ne demek bilmeyende velii demek allahin dostlari demek ne demek bilmez yani deli olmadan veli olunmaz SIRRINI anliyamaz
Rabbim Ahir zamanin kilavuzunu isaret etdigi kurana ve onun kilavuzu ögrenme kitapciklari sünneti seniylere sarilmayi bütün müminlere nasip etsin.
el fatiha maassalavat


alıntı