Nice leylalar gelip geçtimecnunlar aşkın feryadıyla kalbini dinledi
Ruhun esaret altında kalan ne kadar emeli varsa hakikatlere yöneldi
Lebbeyk derdirten aşkmevare yolculuğuna çıkartan ulvi fark neydi
Vuslata ram olmak ne cennet ve ne de cehennem için bir şiarı kalpti
Beşer olmaktan arileşmeksanki aklın idrak ile kavilleşmesi demekti
Yürek hilkatinin gereğince beyne kan pompalayan sualsiz gerekçeydi
Bir kalbin senasından gelen ahenkferaset kim için farkı fark etmekti
İnşirah neden hasretin ve umudun vahasında dillenen mukavementi
İnsan aşk ve sevdanın firkatine abat olanruhun didarında anılandı
Cennet ve cehennem ancakonun bilinci kadar olan gam-ı heyecandı
Aşk ne hevesin nede nefsi telakkilerin esaretinde kalan çaresiz sanıktı
O hilkat ve aidiyetine sadık kalan ve esiniyle ruhlara akan nar-ı aşktı
Korkutan ve haşyetiyle hevesleri kurutan ölümrahmetin inkişafıydı
Kalp ve ruhun inhisarında firkatleşen sevdanın umudundan nidaydı
Kaybolanyitik yılların keşkelerende soluyanlar
onu nekadar anlardı
Niye akıl ve iradeazim ve gayretin süruru
kalplerin farklı nazarıydı
Leşi kim severetrafa yayılan kokusu ise hisseden kapler için bin beter
Bizar olmakhicranın burukluğunu yudumlamak baht için niye kader
Anlayan ve aklı selimin arifleşen kalbinde ki o dert niye rahmet birader
Aşk; halin demidirhüznüyle sürur zerkeden ferdir
esindir gönül ister
Mustafa CİLASUN