Âlimler, aşağıdaki delillere isnat ederek Kur'an-ı Kerim’i okuma karşılığında ücret almanın caiz olmadığını bildirmişlerdir:
1- Ahmed İbn-i Hanbel’in, Abdurrahman Bin Şibli’den rivayet ettiği şu hadis: “Kur'an-ı Kerim’i okuyun, onu yemeyin!” Yani dünya menfaatlerine vesile kılmayın.
2- Ubeyy İbn-i Ka’b hadisi: “Bir adama Kur'an-ı Kerim öğrettiydim, o da bana bir yay hediye etti. Durumu Resulullah’a söylediğimde: ‘Onu aldıysan, ateşten bir yay almışsın demektir.’ buyurdu.”
3- İmam Beyhaki’nin, Hz. Bureyde’den naklettiği şu hadis: “Her kim Kur'an okuyup Kur'an’ı insanların malını yemeğe vesile ederse, kıyamet gününde yüzü etten soyulmuş bir kemikten ibaret olarak Arasat meydanına gelir.”
4-Tirmizi’nin, İmran bin Husayn’dan rivayeti: “Kur'an okuyan onunla Allah’ı istesin. Zira bir takım insanlar gelecek, Kur'an’ı okuyacaklar ve onunla insanlardan menfaat temin edecekler.”
5- Ahmed İbn-i Hanbel’inMüsned’inde şu hadis geçmektedir: “Kur'an’ı okuyunuz, onunla amel ediniz. Ondan asla uzaklaşmayınız, onun hakkında haddi de aşmayınız; onun okunması karşılığında ücret alıp vermeyiniz, onunla dünya malını çoğaltma yoluna gitmeyiniz.”
6- İbni Abbas der ki: "Kur'an’ı ticaret aracı yapmanız uygun değildir. Ancak elinin sanatı karşılığı olanda (yazmaya alınan ücrette) bir mahzur olmamalıdır."
7- İmam-ı Birgivi der ki: “Açlıktan helak olma tehlikesi ile karşı karşıya olan okuyucunun aldığı haram olur mu?” derseniz, bizde deriz ki: “Aslında bu durumda birini bulamazsınız.” Eğer “Bulunur.” derseniz, ona sözüm yok. Çünkü bu durumda ona leş, domuz eti ve izinsiz olarak başkasının malını yemek helal olmuştur. Ancak zaruretlerde sınır aşılmaz.
8- İbni Abidin der ki: Sevabın varlığı malum değildir ki ücret vermesi gereksin. Hâsıl olsa bile okuyan için hâsıl olur ve ücret karşılığı satılması caiz olmaz. Ya belli olmadığı zaman nasıl sahih olacaktır? Kaldı ki böyle bir okuyuştan sevabın hâsıl olmayacağı açıktır. Zira sevabın bulunmasında, amelin Allah rızası için olması şarttır. Ücretle okuyan ise dünyalık için okumuştur. Allah rızası için okumamıştır.
9- İmam Nevevi der ki: Son derece kaçınılması emredilecek şeylerin en önemlilerinden birisi de Kur'an’ın bir kazanç aracı hâline getirilmesidir.
10- Ebus-Suud Efendi'nin fetvalarında şöyle geçer:
Sual: Zeyd-i cüzhan (Kur'an okuyan herhangi birisi) tilavet-i Kur'an-ı Azim-i mücerred ücret için eylese (sırf ücret almak için Kur'an okusa) aldığı akçe helal olur mu?
Cevap: Olmaz. Sahibine (okutana) istirdad (geri vermesi) lazımdır.
Sual: Bu surette Zeyd, sevap mülahazası (zannı) ile Kur'an’ı dünyaya vesile ittihaz etmekle (yapmakla), mezbura (adı geçene) ne lazım olur?
Cevap: İstihfaf-ı kelamullahtır (Allah'ın kelamını hafife almaktır), küfür lazım olur (dinden çıkar).
Kur'an-ı Kerim okuma karşılığında ücret almak haram olduğu gibi, ücret vermek de haramdır. Kur'an okuma mukabilinde ücret alanlar, artık bu hadis ve beyanları düşünsünler ve tevbe ederek bir daha bu kötü işe tevessül etmesinler!