3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Sunnet Vahiydir

    Share
  1. #1
    ***
    DIŞARDA
    Points: 42.870, Level: 100
    Points: 42.870, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 4,9%
    Overall activity: 4,9%
    Achievements
    Zümrüt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Yer
    ıstanbul rize
    Mesajlar
    7.510
    Points
    42.870
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    24

    Standart Sunnet Vahiydir

    'ın dini İslam her devirde insanlara iki ana kaynaktan gelmektedir. Bunların birincisi 'ın kitabı Kur'an ikincisi ise Resullerinin sünnetidir.

    Kitap ve sünnet olarak iki kaynak adı altında zikredilen İslam'ın tümü vahiy cümlesindendir.

    Kur'an 'tan inen vahy olduğu gibi. sünnet de aynen 'tan inen bir vahy'dir.

    Bunu reddedenlere sormak gerekir "...Sünnet nasıl vahy olarak kabul edilmesin



    Bakınız 'u Azze ve Celle ne buyuruyor:

    "O kendi hevasından konuşmaz. Onun

    konuşması kendisine İlka edilen bir vahy'den

    ibarettir". (Necm 3.4)

    Bu ayeti.kerime açıkça ifade ediyorkî; "Rasulullah (sav)'ın şeriatla alakalı bütün konuşmaları vahydir.Okendi heva ve arzusundan şeriata birşey!er sokma yetkisine sahip değildir.."

    Ve yine bir ayeti kelimesinde Rabbimiz şöyle buyurmaktadır:

    "Eğer Muhammed kendinden bazı sözler uydurup da bizim söylediğimizi iddia etseydi elbette ki onun gücünü kuvvetini alır ve şah damarını keserdik. İçinizden biç biri de buna engel olamazdı" (Hakka4447)

    Yine bir ayeti celilede:

    "...Muhakkak ki ben ancak bana vahyolunana tabi oluyorum. Ve ben apacık bir uyarıcıyım" (Ahkaf 9 ay} ifadesiyle Resulü (sav)'in tabi olup uyguladığı her şeyin (Tabi ki din'le alakalı olan her şeyin) vahiy olduğu bildirilmektedir.

    Zikredilen Ayeti kerimeler gayet açık bir şekilde şunu ifade etmektedir ki;

    "...Resul dinle alakalı konuşmalarında vahye tabi olduğu gibi yine aynı şekilde dinle alakalı uygulamalarında da vahye tabi olmaktadır..."

    Nasıl böyle olmasın ki bu dinin şâri'si -uAzze ve Celle olduğu halde nasıl olur da şeriata ait her hangi bir hükmü O'ndan başkası koyabilirki...?

    "Hüküm yalnız 'ındır... "(En am27) peki öyleyse..; Nasıl olur da resulöğlen namazının rekat oluşunu kendiliğinden farz kılabilir ki. ve yine yukarıda zikrettiğimiz ayeti kerimedeki Şiddetli uyarı ve tehditten sonra ümmi nebi'nin kendiliğinden Helal ve haram hükmü koyması nasıl mümkün olabilir ki...?

    :•"' Resulü (sav)'in bize olan bütün emirleri nehiyleri geçmiş ümmetlerden gelecekten verdiği her haber vahy'den ibarettir.

    Çünkü Resulü (sav) "vahy" olmadan ne geçmişte ne degelecekte olanları ve olacakları asla bilemez.

    -uAzze ve Celle bu konuda resulüne şöyle dedirtiyor: "Ey muhammed onlara de ki: 'ın hazineleri yapımdadır demiyorum. G ay h ı da bilmiyorum. Size ben meleğim de demiyorum. Ben sadece bana vahy oluna n a tabi oluyorum..."(En'am 50)

    Yine bir ayet'i celilede: "Rabbinizdensize indirilene uygun. .."(A'raf 3 ay). Onunla hareket edin onunla hükmedin. Çünkü "...Herkim ki 'ın indirdiği ile hükmetmez ise işte onlar kafirlerin ta kendileridirler". (Maide44)

    Ve yine bir ayet-i celilede: "....Onların aralarında 'ın indirdiği ile hükmet sana gelen hakkı bırakıp da onların heveslerine uyma.."(Maide 49 ay- Nisa 105 ay).

    Bu ayeti kerimelerin ortaya koyduğu mana göz önünde bulundurulursa artık mömkünmüdür ki Resul ...''ın indirdiğinden gayri şeylere tabi olsun.." Yine mümkünmüdür ki "...insanlar arasında 'ın indirdiğinin gayrisi ile hükmetsin..."

    Daha açık bir ifade ile; "...Hiç mümkünmüdür ki resul insanlara öğleni dört kılın akşamı üç kılın sabahı da iki kılın diye..." bir hüküm koysun.

    Bunların hiç birisi de mümkün değildir... Ta ki -u Azze ve Celle'ninvahyindirerekkendi izni ile koydurması müstesna.

    -u Azze ve Celle neyi indirmiştir...? Bu konudaki bilinmesi gereken şeye gelince bu da; -u Subbanehu ve Teala'nın ayetlerinde buyurduğu gibi"...KİTAP VE HİKMET...'dır.

    Rabbimizşöyle buyurmaktadır:

    ".... sana kitabı ve hikmeti indirdi. Ve bununla sana bilmediğin şeyleri öğretti. 'ın senin üzerindeki fazlu çok büyüktür." (Nisa113)

    "...'ın ayetlerini eğlence edinmeyin. 'ın üzerinizdeki nimetini ve size öğüt vermek için indirdiği kitabı ve hikmeti hatırlayın. 'tan korkun ve bilin ki herşeyi hakkıyla bilendir"."(Bakara 231)

    Zikredilen ayeti kerimelerde açıkça ifade ediliyorki;

    "...-u Azze ve Celle insanların öğüt almaları icirıonlaratabiolacakları iki şey indirmştir. Bunlardan birinin adı kitap diğeri ise hikmettir..."

    Biz ilk önce anlaşılmasında zorluk çekilen 'HİKMET'ibaresini ele alır bunun üzerinde biraz durmaya çalışır isek hikmet'in ne gibi bir manayı ihtiva ettiğini anlamış ve kavramış oluruz.

    Zikredilen bu ibarenin ayetlerde anlatılan sıfatları şöyledir.

    "Nitekim size kendi içinizden ayetlerimizi okuyan sizi arındıran size kitap ve hikmeti öğreterek bilmediklerinizi talim ettiren bir peygamber gönderdik" (Ali imran 164 Bakara 151 Cuma 2 Bakara 129)

    Bu ayeti kerimede kitapla beraber indirilen hikmetin öğretilen talim ettirilen bir vastı olduğu gayet açıktır. Yanı Kur'an nasıl insanlara öğretilip ta'lim ettirilmiş ise Hikmet de aynen insanlara öğretilip talim ettirilmiştir.

    "Sizin evlerinizde okunan 'ın ayetlerini ve bir de hikmeti hatırlayın. Şüphesiz latiftir habir'dir". (Ahzab 34)

    Bu ayet'i kerimede de görüldüğü gibi. indirilen öğretilen ve ta'lim ettiıilen lıikmet'in vasıflarından birisi de okunmağıdır

    Ayrıyeten Resulü (sav)'in şu hadisi şerifleri degözönündebuiundıırulursa;"Hi kmet'in. tabi olunması için 'tan resulüne vahyedilen şeriatın bir bölümü olduğu gayet açık bir şekilde anlaşılmışolacakiır."

    Resuîullah (sav) buyurdular ki: "Dikkat edin! Bana Kur'an ve bir de misli verildi..." (EbuDavııd 5.4604}

    ...R e sulu ilah (sav) şöyle dedi' "Size kendisine sarıldığınız takdirde dalalete düşmeyeceğiniz iki şey bıraktım. 'ın kitabı ve benîm sünnetim" (Hakim müstedrekl.c.93 Beyhaki Sünen 10.C.114)

    Ayet ve hadislerin açık ifadelerinden de anlaşıldığı gibi insanların tabi olmaları için indirilen bu şeriat resulün 'tan alarak insanlara öğrettiği okuttuğu ve sarılmalarını emrettiği kitap ve sünnet'ten ibarettir. Ayrıca zikredeceğimiz şu ayeti kerime de dikkatli bir şekilde ele alınırsa Kur'an-ı n tefsiri beyanı mahiyetinde olan sünnetin vahy olduğunu anlayabiliriz.


    "(Ey muhammed) Cibril vahyi sana getirdiğinde dilini acele edip hareket ettirme. Onu gönlünde toplayı cem etmek bize aittir. Sen sadece onun okunuşunu takip et yeter Sonra muhakkak ki onu beyan etmek de bize aittir".(Kıyamet1617.1819)

    Bu ayeti kerimede çok açık bir şekilde sünnetin vahy olduğu anlatılmaktadır

    Şöyle ki; Peygamberimiz (sav) Kur'anın vahyedüışi esnasında acele ediyor indirilenin okunup ezberleneceği gibi onun bir de izahı tefsiri nasıl ne şekil olacak diye heyecanlanıyordu. -u Azze ve Celle ise: "..Sen acele edip heyecanlanma. Kur'an-ı senin gönlünde toplamak bize aittir. Sen sadecetakipetyeter. Ondan sonra da indirilen ayetleri tefsir etmekyinebizeaittir.

    Ayet-i Kerimedeki zikredilen beyaneh ibaresindeki "hu" zamiri önceden indirilendir. Binanaleyh Kur'an-ı kerimdeki indirilen namazemri olsunzekat emriolsun. Hac orucv.s. emirleri olsun b u n lan n hepsi de". ..Vahy-i gayri metluv... "dediğimiz sünnet'ie beyan ve tefsir edilmiştir.

    Bu koudakısünnet'tendelilleregeli nce bu bir hayli kabarıktır.

    Bunlardan bazıları şunlardır:

    ...Esma(ra)söyledemiştir. Peygamber f sav) buyurdu ki; "Sizlerkabirlerinizde mesihdeccal'ın imtihanına benzer bir imtihan geçireceksiniz..." (Buhari1C.243s.)

    .Aişe (ra)dan; söyle demiştir; "Ben resulullah'ın kadınlarından hiç birine karşı Hadice'ye karşı kıskandığım derecede kıskanmadım. Çünkü resulullah onu çok anardı ve ona övgüleri çok olurdu. Halbuki Rasulullah'a Hadice için cennetle inciden borularla yapılmış bir ev ile müjdelemeside vahyolumuştu" .(Buhari 11 C 5307)

    ...ibn Abbas şöyle dedi." u teala namazların hazarda dört seferde iki harp halinde de bir rekat kılınmasını peygamberinizin diliyle farz kılmıştır.. ."(Müslim 2.c. 687)

    "...Ata İbnu ebi Rebah şöyle dedi: Bana safvan İbnu ebi Ya'la İbnu Umeyye şöyle haber verdi:- Ya'la keski ben Resulullah'ı üzerine vahy indirildiği sırada göreydim der dururdu.

    Nihayet peygamber (sav] Cirane'de bulunduğu zaman üzerinde bir kumaş kendisini gölgelendirmiş ve yanında da sahabilerinden bir takım insanlar bulunduğu sırada güzel koku sürünmüş bir kimse yanına çıkageldi ve:- Ya resulullah! güzel koku suründükten sonrabircübbe içinde Umre için İhrama giren kimse hakkında ne dersiniz?diye sordu. Peygamber birmüddet baktı. Akabinde kendisine vahy geldi. Bunun üzerine Umer Ya'la'ya "gel" diye işaret etti. Ya'la geldi ve başını peygamberi örtmekte olan örtünün içine soktu Peygamber'1 yüzü kızarmış uyuyan kimsenin gidip gelen nefesi gibi horulduyor vaziyette gördü.

    Peygamber'in hali bir müddet böyle devam etti. Sonra peygamberden bu hal sıyrıldı. Bunun üzerine Peygamber (sav):-Biraz önce umreden bana sual soran kimse nerede? diye sordu. Hemen o suali soran kimse arandı ve bulunup peygamberin yanına getirildi. Peygamber:-Sendeki kokuya gelince onu üç kere yıka üzerindeki cübbeye gelince onu da çıkar sonra baççında yapmakta olduğun fiileri Umrede de yap" büyüdü. (Buhari 11 C 5079)

    ...İbnu Ömer (ra)şöylededi: Resulullah (sav) zamanında Resulullah'ın sahabilerinden birtakım insanlarrüyagörürlerdide bu rüyalarını Resulullah (sav)'eanlatırlardı. Resulullah dao rüyalar hakkında 'ın dilediği tabirleri söylerdi..." (Buhari 15 c 6899)

    ...ZeydİbntipS^ra) şöyle dedi: Resulullah (sav) Hııdeybtyedff;4jeceleyin yağmış olan yağmurdan Spıjt3 bizlere sabah namazını kıldırdı. Namazdan çıkınca'yüzünü cemaate göndürdü ve: -Bilir misiniz Rabbiniz ne buyurdu? diye sordu. Dediler ki ve Resulü en iyi bilendir. Resulullah dedi ki; --u AzzeveCelle buyurdu ki: Kullarımdan kimi banaınü'min kimide kafir olarak sabahetti. Her kim 'ın fadl ve rahmet iyle üzerimize yağmur f ydğ'clı dediyse işte o bana iman etmiş yıldıza iman etmemiştir. Her kim de üzerimize yıldız sebebiyle yağmuryağdı dediyse işte o bana iman etmemiş yıld ıza iman etmiştir buy urdu. (Müslim 1 C 71)

    ...Abdullah b. Amr(ra)'den rivayete göre o şöyle demiştir. "Ezberleme isteği ile resulullan (sav)'den işittiğim herşeyi yazardım. Kureyş beni bundan menederek şöyle dediler: "...Sen resulullah'tan işittiğin her şeyi yazıyorsun. Oysa resulü (sav) de bir beşerdir öfkeli haldeyken de konuşur". Bunun üzerine ben deyazmayı bıraktım. Sonra durumu Resulullah'a arz ettiğimde Resulullah (sav) "...Yaz nefsim elinde bulunan 'a yemin olsun ki benden hakkın dışında bir şey çıkmaz..." Buyurdu"(A. ibni Hanbel 2.12.192-İbnKesir13.C. 7529 S)

    Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bana vahy olunmayan mes'eleierde ben de sizin gibiyim". (Taberani Kebir Hişkat 1 C. 51 69)

    Mecnun Misali Leylâ’nın Zülfüne Hemen Gönül Bağlama.
    Çünkü seni AŞK Çöllerinde Gezdirip Duran Leylâ Değil Mevlâ’dır Hep…

  2. #2
    ***
    DIŞARDA
    Points: 3.729, Level: 38
    Points: 3.729, Level: 38
    Level completed: 53%,
    Points required for next Level: 71
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 71
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    kadir1299 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Mesajlar
    2
    Points
    3.729
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart Cevap: Sunnet Vahiydir

    zümrüt kardeş ayette ki kasıt peygamberin sünneti için değil kuran kastedilmekte bence bu şekilde bi yaklaşım samimi ama gerçek değil.

  3. #3
    ***
    DIŞARDA
    Points: 3.729, Level: 38
    Points: 3.729, Level: 38
    Level completed: 53%,
    Points required for next Level: 71
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 71
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    kadir1299 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Mesajlar
    2
    Points
    3.729
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart Cevap: Sunnet Vahiydir

    yada şöyle diyebilinir: ilk vahiy akıl ikinci vahiy kainat ve bunların arasında muhteşem bir denge kuran kur'an dır. peygamber efendimizde hevasıyla konuşmaz derken (zaten böyle bir durum mümkün değil) salim bir akıl ve mülk suresindeki o tabiata bakıp bitap düşmüş bir bilinçle baktığından olsa gerek.(diye düşünüyorum)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •