Sayfa 1/2 12 SonSon
11 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Bana biri yol göstersin :(

    Share
  1. #1
    ***
    DIŞARDA
    Points: 3.824, Level: 39
    Points: 3.824, Level: 39
    Level completed: 16%,
    Points required for next Level: 126
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 126
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    hayatzor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Mesajlar
    4
    Points
    3.824
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    0

    Bana biri yol göstersin :(

    S.a yeni üye oldum foruma ve direk bu bölüme girdim çünkü yardıma ihtiyaç duyduğum konu NAMAZ 5 vakit olmadı bi türlü ama olacak istiyorum olmasınıda ama beni engelleyen şeytan filan değil namazı kılarken ne kadar odaklansamda aklımda bi ynda başka şeyler dolaşıyor. Küçüklüğmden beri biraz hayalci olduğum için hep böyle devam ediyor ki bunu da atmak çok zor üstümden.Namaza durduğumda sureleri okurken işte aklımdan bi durum geçmesi başka bişey geçmesini engelleyemiyorum bir türlü ama bi yandanda okumaya devam ediyorum kıldıklarımı da Allah kabul etsin demekten başka bişey gelmiyor elimdne.Ve her namaz sonrası dualarımda Rabbimden bu konuda da yardım istiyorum tabiki.Ama ben daha iyi şekilde kılmak istiyorum ve bu hizmeti daha iyi sunmak istiyorum bize bu nimetleri sunan Rabbimize.Beni birazda bu sorun erteletti 5 vakite geçememe Bu durumu nasıl aşabileceğim acaba :S

  2. #2
    ***
    DIŞARDA
    Points: 18.904, Level: 87
    Points: 18.904, Level: 87
    Level completed: 11%,
    Points required for next Level: 446
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 446
    Overall activity: 7,0%
    Overall activity: 7,0%
    Achievements
    yagmurdamlasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Sitemizin Ninesi
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Mesajlar
    2.304
    Points
    18.904
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    19

    Standart Cevap: Bana biri yol göstersin :(

    namaza durdugumuz zaman kardeşim şeytan sürekli vesvese veriri hiç olmayacak şeyler geliyor namazda aklımıza birde namazınızı kılarken süreleri okurken sürelerin manalarını düşünün faydası olacaktır inş aklımaza bir şeyler gelmesini engellemiş oluruz böyle yaopar isek
    Yuvasız Kuşa Bile Dal Verip Yuva Kurduran Rabbim...Hakkımızda En Hayırlısı Neyse Bizlere de Onu Nasip Eyle. AMİN..


  3. #3
    ***
    DIŞARDA
    Points: 3.824, Level: 39
    Points: 3.824, Level: 39
    Level completed: 16%,
    Points required for next Level: 126
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 126
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    hayatzor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Mesajlar
    4
    Points
    3.824
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart Cevap: Bana biri yol göstersin :(

    onuda deniyorum ama istem dışımıdır anlamıyorum yine başka yerlerde buluyorum kendimi Allah'ı düşünüyorum gene aynı hatta bazen karıştırıorum yanlış yaptım diye baştan kıldığım bile oluyor.Böyle oluncada her kıldığım namazda tereddüt yaşıcam ben aklım arada bir muhakkak dalar başka yere ne kadar uğraşsamda :S

  4. #4
    Reyhani
    Reyhani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Cevap: Bana biri yol göstersin :(

    Namazı hissederek kılmak için:

    1. Herşeyden önce namazı ciddiye almak gerekiyor.
    2. Namazın hayatımızda yapacağı derin etkinin bilincinde olmalı ve bu etkiyi elde etmek bizim namaz kılarken motivasyonumuzu oluşturmalı.
    3. Namaza başlamadan önce ruhi bir ön hazırlık yapmak gerekiyor. Namaza birden başlamak konsantrasyonu yakalamak için bir engeldir. Yani seccademizi serdiğimizde o an Rabbimizin huzuruna çıkmak için hareket ettiğimizi aklımıza getirmeliyiz.
    4. Kılacağımız namazın belki son namazımız olabileceğini düşünmeliyiz.
    5. Namaza durduğumuz vakit kimin manevi huzuruna girdiğimizi idrak etmeliyiz. Huzurunda durduğumuz varlığın yüce şanını ve azametini düşünmeliyiz..
    6. Böyle bir varlığın huzuruna çıkabilmenin ne kadar mutluluk verici bir olay olduğunu hatırlamalıyız ve hissetmeliyiz.
    7. Okuduğumuz ayet ve duaların anlamlarını ezberlemeli ve onları düşünmeliyiz. Ayet ve dualardaki anlamlar bizim namaz esnasındaki düşüncelerimizi/aklımızın faaliyetini yönlendirmeli.
    8. Dünyevi duygu ve düşüncelere geçit vermemeye hassasiyet ve titizlik göstermeliyiz. Zihnin başka şeylere takılması oranını her namazımızda daha bir aşağıya indirmeliyiz. Namazın büyük oranı % 80, giderek %90, % 95, % 99 konsantrosyonlu geçmeli. İdeal olanı hedeflemek namazı ne kadar ciddiye aldığımızın göstergesi olacaktır. Bu konuda, Rabbimize yaklaşma, Onun hoşnutluğunu elde etmek için konsantrosyonu yakalama konusunda hırslı olmalıyız.
    9. Namazdaki bedensel hareketlerin anlamını bilmeliyiz. Kıyam, rüku, secde gibi hareketlerin başlı başına sembolik anlamları vardır, bu hareketleri yaparken salt bu anlamları düşünürek o hareketleri gerçekleştirmenin bizim namazımıza katacağı birçok ulvi duygu ve düşünceler vardır. Buna paralel olarak okunan dua, ayet ve tesbihlerin anlamları idrak edilerek okunduğunda elde edeceğimiz manevi hazzı düşünün. Araya şeytanın vesvesesinin karışması için bir boşluk bırakılmamış olacak. Aksi takdirde rükua varırken bu rükunun anlamını o an düşünmezseniz aklınızın (o an) başka şeylere dalması kaçınılmaz olabilir. Bu anlık dalgınlık rükuda iken okuduğunuz tesbihatın anlamını düşünmekten sizi mahrum edebilir. Bu ikinci dalgınlık ve gaflet üçüncüsüne yol açabilir ve ila ahir. Namaz kesintisiz bir zikir eylemidir. Saniyelerinizi Allahı zikretmekle geçirmezseniz şeytan namazınıza müdahele eder. Bu olay ciddi bir konsantrasyonu ve bunu başarma konusunda yüksek bir iradeyi gerektirir.
    10. Bir insanın Allahla olan ilişkisinin ne kadar güçlü olduğunun en önemli göstergelerinden birisidir namaz. Eğer namazınızdan memnun değilseniz Allahla sağlam bir rabıta(irtibat) kuramamışsınız demektir. Bu durum ise eğer müminlerden isek bizi kaygılandırmalı, bizi endişeye düşürmeli. Bu endişeyi duymak ise namazı dosdoğru kılma konusunda bizi yeniden motive eder ve gayrete getirir.
    11. Sabah namazları bu bağlamda en çok önemsenmesi gereken namazlardır. Eğer her iki üç günde(veya her iki üç haftada) bir sabah namazlarını kaçırıyorsak namaz denen olgu bizim kalbimize daha henüz sinmemiştir. Allah için uykusunu bölüp kalkamayan insanların Onunla sağlam bir sevgi ilişkisi kurdukları iddia edilemez.
    12. Namazı dosdoğru kılmak bir süreçtir. Bugünden yarına mutmain edici bir seviye yakalamak mümkün olmayabilir. Ancak bu konuya özen gösterirsek, her kıldığımız vakit namazından sonra bir muhasebe yapıp bir dahaki vakit namazında bir öncekisinde yaptığımız gafletleri, hataları tekrarlamamaya karar verebilirsek, ve ikinci vakit namaza durmadan önce de bu aldığımız kararı yeniden hatırlayıp namaza durabilirsek bu konuda kalbimizdeki samimiyetin derinliğine göre mesafe alırız.
    13. Bizi namaz konusunda gerileten unsurlardan bir tanesi namazı bir alışkanlık ve mekanik bir olgu haline dönüştürmemizdir. Namaz kendi özünü ve canlılığını alışkanlık olduğu zaman kaybeder. Her kılınan namazı apayrı bir OLAY gibi algılayabilirsek ve gerçekten bu ruh haliyle namaza durursak alışkanlık, monotonluk ve mekaniklikten kurtulmuş oluruz.
    14. Namazda ağlamak manevi duyguların iç dünyamızdaki tıkanıklıkları aşıp dışarıya yol bulduğunun bir göstergesidir ve bu haliyle manevi gelişim konusunda bir kilometre taşıdır.
    -Onlara ayetlerimiz okunduğunda ağlayarak secdeye kapanırlardı.- ayetini hatırlayalım. Allah için en son ne zaman ağladık ? Namaz ağlamanın en uygun ve münbit zeminidir. Ağlamak için birçok sebep var: Allahın şanının ve büyüklüğünün azametini tefekkür ederek ağlamalıyız, günahlarımızı hatırımıza getirip bunların verdiği utanç duygusundan dolayı ağlamalıyız, müslüman olmanın, Ona hak yolda ibadet edebilmenin sevinciyle ağlamalız....
    15. Namaz kılarken Rabbimizim bizim o anki haleti ruhiyemizi gördüğünü, bizi gözlemlediğini, gaflet içinde kılıp kılmadığımıza baktığını hatırlayın. İster misiniz ki Yüce Allah sizi bu halle kendi huzurunda görsün. Onun huzurundayken aklımızı başka şeylerle meşgul etmek suretiyle Ona karşı ne kadar çok ayıp ettiğimizi hiç düşündünüz mü ? Biz gerçekten O’na borçluyuz, namazı dosdoğru kılma konusunda bizim bir gönül borcumuz var. Ona karşı halis duygular içinde namazımızı eda edemiyorsak vay halimize.
    16. Namazı hissederek kılma konusunda her birimizim yapabileceği ve yaptığı birçok güzel tecrübeler vardır. Namazlarımızı muhasebe ederken işin bu metodik boyutuyla ilgili de sürekli yeni dersler ve metodlar çıkarmaya çalışalım, namazı daha doğru nasıl kılabilirim sorusuna sürekli yeni cevaplar üretebilmeliyiz. Herkesin bu konuda mutlaka değerli tavsiyeleri vardır. Bunları paylaşırsak hepimiz biribirimizden faydalanmış ve Allaha daha fazla yaklaşma konusunda ilerlemiş oluruz.
    17. Ne kadar yavaş kılarsak o kadar huşu içinde kılmak mümkün olur.
    İnsanın nefsi namazdan hoşlanmaz. Fakat ruhu tadına varınca mest olur.
    Nefis engelini aşmanın yolu namazı süratli kılmamaktır. Nefis bizi önce namazı hızlı kılmaya sevkediyor hemen başlar başlamaz. Bu ilk hamlesini durdurabilirsek onun şevkini kırmış oluruz. Gerisi daha kolay olur. Bir deneyin...
    18. Kişinin namaz konusunda kendisini elestirmesi ve rahatsız olması samimiyetine isarettir.
    Nice insan var kalbinde hiç rahatsizlik duymuyor bu konuyla ilgili. Kalbdeki pişmanlik kişinin imanına delalet eder. Dolayısıyla burada bina edilebilecek bir zemin var demektir.
    Bu zemin üzerine birşey bina etmek icin ise bazı metodları da bilmek gerekir.
    Mesela üzerine bina edeceğiniz zeminin bu ağırlığı kaldırabilecek kadar güçlü olmasi gerekir.
    Tıpkı bunun gibi İman da öncelikle güçlendirilmeli eğer namaz gibi disiplinli ve sürekli bir eylemi üzerine bina etmek istiyorsan. Kuran imanın artabileceğinden bahsediyor.
    Kuran'da Allah "Indirdigimiz ayetler onlarin imanlarını artırır" buyuruyor. O halde yapılacak ilk iş:
    "Kurani anlayarak sürekli okumak". Anlaşılmayan bir Kuran insanın imanını nasıl artırsın ?
    Kuranla hemhal olmak bir nevi Allah'ın emirlerini yerine getirmek icin bir enerji kaynağıdır.
    19. Namazdan zevk alabilmek, namazda sürekliligi beraberinde getirir. Bunun için
    20. Kılınan namaz bir yük olarak algılanmamalı.
    21. Namazda okuduğumuz ayet ve duaların manaları ezberlenmeli ve okunurken anlamı üzerinde düsünülmeli.
    22. Namaz esnasında gerçekten kimin huzurunda el bağladığımızı düşünmeliyiz. Kainatı yaratan Allah'ın huzurunda bulunmaktan daha güzel bir duygunun olmayacağını sürekli hatıra getirmek gerekir.
    23. Akla gelen dünyevi düşüncelere karşı uyanık olup bunları def etmenin mücadelesini vermeliyiz. En büyük engeller de zaten bu tür aklın başka yerlere gezintiye çıkmasıdır. Bunu gemleyebilmeliyiz. Konsantrasyonumuzu namaza toplamalıyız.
    24. Allah'ın büyüklüğünü, azametini ve diğer sıfatlarını aklımıza getirip Allah'ı sıfatlarını namazımızda düşünmeliyiz.
    25. Namazda istikrarlı olmak için hayatımızın diğer alanlarında da Allah'ın isteklerine göre yaşama konusunda bir kararımız olmalı. Yani hayatımızı İslam'ı yaşama arzusu kuşatmalı, aksi takdirde sadece bir-iki farzı yerine getirmek tad vermez, bunların etkisi geçici olur.
    26. Bakışımızı kendi kalb dünyamıza, iç alemimize yöneltmeliyiz. Allah'la içten bir ilişki kurup bu ilişkiyi güçlendirme hususunda derinleşmeliyiz. O zaman namaz da zevk vermeye başlar, hayatımızdaki gerçek yerini alir.
    27. Allah'a olan sevgimizi güçlendirecek konular üzerinde düşünmeliyiz. Mesela onun nimetlerini -kendi bedenimizdeki(kalp, göz, kulak, vs.) ve dış alemdekiler (yiyecekler, su, vs..)- sürekli hatırlamalıyız.
    28. Allah'ı çok seven bir kişi namazından gafil olmaz ve namazı bırakmaz. Bu yüzden sevgimizi güçlendirirsek namazdaki azim de ister istemez güçlenecek.
    Sevgi ise sevilen varlık çokca anılırsa, düşünülürse güçlenir.
    O varlık niçin sevilmeli, sebepleri düşünüldüğünde sevgi de ister istemez güçleniyor:
    Onun bizi var etmiş olması, varlık olmak, ruh, bilinç, akıl sahibi bir benlik olmak bile Allaha ömür boyu sükran dolusu bir kalp taşımak icin yeterli.
    29. İbadetin maksadı ruh boyutu olduğu için, bu alanda ne kadar derinleşirsek o nisbette doğruda ilerlemiş oluruz. Yani maksadda derinleşmek aşırılık olamaz. Araçta 'derinleşmek' aşırılığa götürür. Mesela 'Allah sevgisini' ele alalım, Allah'a derin bir sevgi beslemenin eleştirilecek bir tarafı olabilir mi ?
    Tıpkı bunun gibi, namazda da aslolan ayetlerin belirttiği gibi 'huşuyu' yakalamaktır. Namazın amacı budur 'Secde et ve Allah'a yaklaş' (Alak, 19)
    30. İnsanlar kolaya kaçıp ibadetleri şekillere hapsetmişler. İbadetin ruhunu yakalamak zihnen ve kalben enerji sarfetmeyi ve mücadele etmeyi gerektirdiğinden bunu herkes göze almaz. Halbuki herşeyin bedeli vardır. Bedelsiz hiçbir kazanım olmaz.
    31. Peygamberimizin söylediği söylenen bir sözünde şöyle geçiyor:
    Namaz gözümün nurudur.
    Günlük hayatta birçok meşguliyet var. Namaz ibadetimiz bunların arasında eda edilmektedir. Bundan dolayı diğer işler gibi monoton, rutin ve ruhsuz bir hal alma tehlikesi ile karşı karşıyadır.
    Namaz bu işlerin içinden sadece biri haline gelirse namazımız gerçek namaz olmaktan çıkar.
    Halbuki namaz günümüzün akışı içinde günde 5 kere heyecan verici, en önemli işimiz hüviyetine kavuşmalı. Bunu aynen bu şekilde namaza başlamadan önce düşünmeli ve hissetmeliyiz. Kendi kendimize telkin suretiyle: ‘Şimdi günümün en mühim işini icra etmek üzereyim.’ demeliyiz. Bu bilinçle kılmaya başlarsak devamı da büyük ihtimal bilinçli olur. Yani başı da ve sonu da iyi hazırlanmalı namazın.
    Kısacası, namaz gündelik işlerimizin arasında da ‘gözümüzün nuru’ olmalı.
    Namaz an’ında bedeni hareketlerimizin(rükuya gidiş, secdeye varış vs.) ne kadar normal akışa uyup uymadığını, yani hızlılaşıp hızlılaşmadığını gözlemlemeliyiz. Bunun amacı namaz baştan savma ve yuvarlamanın önüne anında geçmektir.
    Bunu çağrıştıran bir durum görürsek hemen eski haline döndermeliyiz. Normal akışa geri döndükten sonra daha önce çalan alarm’da oluşan artı bilinçle namazı devam sürdürmeliyiz.
    Böylece gözlemlemiş olduğumuz aksaklıkları hayra tebdil etmiş oluruz, daha bilinçli kılmak için bu hataları da vesile olarak kullanmış oluruz.
    Kısaca namaz anında
    ‘aksaklıklar + bunları gözlem + sonuç çıkarmak/daha duyarlı hale gelmek + sonuna kadar bu duyarlılıkla kılmaya devam’
    suretiyle namazı daha duyarlı kılma imkanımız doğar.
    32. Namazı monotonluktan kurtarmanın bir yolu da namaz vaktini düşünerek namaza başlamaktır. Elbette hangi vaktin namazını kıldığımızın farkındayız. Bunu kasdetmiyorum.

    Mesela sabah namazını ele alalım:

    ‘Sen, onların söylediklerine sabret. Güneşin doğmasından önce de batmasından önce de Rabbini övgü ile tesbih et. 20/130

    Şimdi namaza başlarken

    -ayetin bu emri aynen bu kalıbıyla aklımıza gelmeli ve

    -o an Rabbimizin buyruğunu yerine getirmek üzere kalktığımızı hatırlamalı ve

    -bunu tabiattaki durumla (güneşin doğmasından önce) irtibatlandırmalıyız

    Böylece yaptığımız eyleme ayrı bir canlılık katmış oluruz.

    Tabiattaki durumdan maksat yaptığımız bu işin boyutunu göstermesi açısından önemli. Güneş gibi muazzam bir yıldızın hareketine bağlı olarak siz Allah’a ibadet ediyorsunuz. Güneş de Allah’a secde etmektedir. Siz de onunla bir şekilde bağlantılı olarak aynı eylemi gerçekleştirmektesiniz. Burada kainatla bütünleşerek Yüce Allah’a yönelme hissi uyanmaktadır.

    Bu tarzı her namaz vaktinde böyle tekrarlamalıyız.

    Her vaktin kendine göre farklı bir hususiyeti de var. Bu da monotonluğa karşı bir özelliktir.

    Bu suretle yapılan namaz eylemine bizim daha bir önem atfetmemiz ve daha canlı ikame etmemiz sağlanabilir. İnşaallah.

    33.
    Namazı kılarken okuduğumuz ayet, dua ve tespihlerin her cümlesinden sonra kısa bir tefekkür süresi bırakılmalı.
    Böylece hem namazı hızlı kılma zaafından korunuruz hem de daha duyarlı ve bilinçli kılarız. Bu tefekkür süresinde ayet ve duaların manasını düşünmek gerekir.
    Burada önemli olan husus, her cümleye ayrı bir sürenin ayrılmasıdır. Yoksa bütün olarak manasını düşünerek kılmaya çalışsak bile bazı cümleleri yine de monotonluk ve gaflet içinde okuyup geçiyoruz. Ama bilinçli bir şekilde duraklarla okumak daha farklı olacaktır.

    Örnek verecek olursak:

    Subhane Rabbiyel Azim, dediğimiz zaman 'Allah'ı her türlü noksan sıfatlardan tenzih ederim' cümlesi tefekkür edilmeli, burada vurgu 'tefekkür' kelimesi üzerindedir. Yoksa salt 'anlamak' yetmez. Tefekkür 'derin düşünmek' demektir.
    Bu cümleyi rüku'da 2. sefer tekrarladığımızda da aynı şekilde bir tefekkür süresi ayrılması gerekir. Ve ila ahir.

    Hatta Fatiha'dan sonra 'Amin'(Allah'ım kabul et) kelimesine bile bir tefekkür süresi borçluyuz. Her tefekkürün ifade edilen manaya göre bir ruh hali oluşmalı kişinin içinde.
    'Amin' örneğinde kalırsak, edilen Fatiha duasından sonra tüm kalbimizle (Allah'ın kabul et) diyebilmeli ve onun duaları kabul eden olduğunu hatırlayarak ümitle dolmalıyız...

    Namazda en çok tekrarlanan tesbih ifadesi 'Allah'u Ekber'dir. En çok tekrarlanan olmasından dolayı en çok gaflete geldiğimiz bir ifade olabilir.
    Bu yüzden her 'Allah'u Ekber' nidasından sonra bir tefekkür süresi mutlaka bırakılmalı.

    34. Namaz ömür boyu eda edilecek hepimizin önemini idrak ettiğimiz önemli bir farizadır.
    Bu nedenle konuya uzun vadeli, bütün bir ömrümüzü gözönünde bulundurarak yaklaşmalıyız.
    Yani namaz konusundaki gelişimimizi kısa vadeli gözlemlemek ve muhasebe etmek değil, bütün ömrümüzü gözönünde bulundurarak kendimize bazı hedefler koymalıyız.
    Bu cümleden olarak:

    Ömrümüzden geçen her yıl namaz konusunda ayrı bir derinlik edinmeyi kendimize hedef olarak koymalıyız.

    Kendimize şu soruları soralım:

    Kaç seneden beri namaz kılıyoruz ?

    Bunca seneler namaz hususunda ne kadar derinleşebildik ?

    Eğer vereceğimiz cevap menfi ise, aklımızı başımıza toplayıp senelik hedefler

    belirlemeliyiz.

    Bunu da Rabbimize karşı duyduğumuz haya duygusundan dolayı yapmalıyız.

    35. Namazda hızlı ve acele kılmayı önlemenin yolu:
    Hepimiz bu zaafa yakalanabiliriz. Ancak aceleye getirdiğimizi farkettiğimiz zaman namazın daha önemli olduğunu hemen aklımıza getirelim.
    Hatta delilleriyle birlikte aklımıza getirelim. Neden namaz o an' için daha önemli ?
    Ondan sonra insan tekrar sükunete kavuşuyor.

    36. Rüku ve secdede ne düşünmeli ?:
    Namazın en önemli rükunları olan rüku ve secdeyi hakkıyla değerlendirmek gerekir.
    Her ikisinde de Allah'ı tesbih ettiğimizi unutmamalıyız.
    Tesbih Allah'ın kudretini, şanını yüceltmek demektir.
    Rüku ve secde an'ında Allah'ın gücünü, yüceliğini, azametini, sonsuz ilmi ve merhametini tefekkür etmeliyiz.
    Zira söylediğimiz tesbih cümleleri: Sübhane Rabbiyel azim/a'la 'Allah'ı her türlü noksanlık ifade eden özelliklerden tenzih etmek demektir.'
    Yani rüku ve secdeye gittiğimiz zaman, Allah'ı, biz bu şekilde düşünmeliyiz.
    Ancak bu şekilde hakkıyla tesbih etmiş oluruz.
    37. Namazda Başlangıcın Önemi:
    Hep namazda gafletimizi şikayet ederiz.
    Buna karşı aşağıdaki tavsiyeleri uygulamak insana çok şey kazandıracaktır.
    Namaza Euzu-Besmele ile başlamanın önemine kısaca parmak basmak istiyorum:

    Euzu billahi mineşşeytanir racim = Kovulmuş olan şeytandan Allah'a sığınırım

    diyerek namaza başlamak okuyacağımız ayetleri bilinçli okumanın hazırlığını yapmak demektir.

    Euzu-Besmele gaflete karşı bir kalkandır.

    Kişi, kendisini namaz içinde meşgul edebilecek olan kovulmuş şeytandan Allah'a sığınmak suretiyle,

    a) Allah'ın yardımını taleb etmiş oluyor,

    b) Bu düşmana karşı teyakkuza geçiyor, onun oyun bozucu fonksiyonunu hatırlamak suretiyle.

    Bismillahir Rahmanir Rahim = Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla/adına

    demek suretiyle, kul yapacağı eylemin halisane olduğunu vurguluyor, bu hususta riyaya vb. gayri meşru niyetlere kapılmayacağına azmetmiş oluyor.

    Artı, Allah'ın rahman ve rahim sıfatlarını anmak suretiyle O'nun merhametine kendisini teslim ederek namazı derin bir saygı ve sevgi ile kılmaya kendini hazırlamış oluyor.

    Namaza (veya herhangi bir başka eyleme) başlangıç iyi/başarılı olursa, kişinin iradesine bağlı olarak devamının da iyi olması daha çok muhtemeldir ve daha kolaydır.

    Başlangıç kötü olursa, daha Fatiha'nın ilk okuduğumuz ayetlerinde aklımız başka yerlere kayarsa, bunun farkında olacağımızdan motivasyonumuz da kırılarak devamında da aynı gaflet halini yaşamak mukadder olabilir.

    Bu yüzden başından sonuna zihni ve kalbi bir disiplinle namazlarımızı ikame etmeliyiz.

    Göreceksiniz, çook çook şeyler kazanacaksınız.

    Rabbinize yaklaşmanın size vereceği manevi huzur ve lezzet sizi bu yolda daha da kamçılayacaktır. O halde önümüzdeki ilk vakit namazında bu tavsiyeleri uygulayalım ....

    38. Namazı tekrar etmek:

    Eğer kılınan namazdan tamamen tatminsiz ayrılıyorsak yeniden kılmak lazım. Eğer tekrar aynı durum yaşanırsa, biraz teneffüs edip yeniden kılmak lazım.
    Namaz şaka değil, ciddi bir meseledir. İlk mücadele hep zor olur.
    Buradaki vurguyu kalın puntoyla ifade ettim, yoksa tamamen eksiksiz kılana kadar yeniden kılalım demiyoruz.
    'Ruhi tatmin' bu konuda bir ölçüdür.
    39. Namaz öncesi dua:
    Namaza başlamadan (iftitah tekbiri getirmeden ) önce namazı dosdoğru kılma konusunda kısa bir dua etmek:
    'Allah'ım, namazımı dosdoğru kılmamı nasip eyle' vb. şekilde.
    Ondan sonra tekbir getirip namaza başlamak kişiyi namazda bir nebze dahi olsa daha dikkatli kılabilir.
    Bir deneyin...
    40. Kısa kısa tavsiyeler:İç duygularımızı dinlemek. İnsan aklı kılınan namazın doğru veya yanlış olduğunu bilir.
    Namazı vaktinde kılmak.
    Ayetleri biraz sesli okumak.
    Namaz için özel hazırlık vakti ayırmak. (Misal olarak her namaz için 05-10 dak.)
    Okunan ayetlerin anlamını ezberlemek ve okuma esnasında kendini ona vermek.
    Namazda okumak için yeni Kur'an ayetleri ezberlemek (arapça + meal olarak)
    Namazlarda sürekli olmak.
    Namazı yavaş kılmak. Ayetleri düşünme zamanı ayırmak.
    Namazları cemaat ile kılmak.
    Namazdan sonra davranışları kontrol etmek. Davranışlarımızda iyiye doğru bir değişim var mı, yok mu diye.
    Namazdan sonra birdahaki namaza kadar gündemi belirlemek. Namazdan sonraki motivasyonu (enerjiyi) bir işe kanalize etmek.
    Namaz vakitlerine göre özel vakitlerimizi / günümüzü tayin etmek.



    (alıntı)

  5. #5
    ***
    DIŞARDA
    Points: 47.246, Level: 100
    Points: 47.246, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 75,0%
    Overall activity: 75,0%
    Achievements
    MaHiR 01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Yer
    Bir Boğaz yedi tepe
    Mesajlar
    8.028
    Points
    47.246
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Cevap: Bana biri yol göstersin :(

    Alıntı dj-reyhani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    [sıze=2][sıze=4]namazı hissederek kılmak için:[/sıze][/sıze][sıze=2]

    [sıze=2]1. herşeyden önce namazı ciddiye almak gerekiyor.[/sıze]
    [sıze=2]2. namazın hayatımızda yapacağı derin etkinin bilincinde olmalı ve bu etkiyi elde etmek bizim namaz kılarken motivasyonumuzu oluşturmalı.[/sıze]
    [sıze=2]3. namaza başlamadan önce ruhi bir ön hazırlık yapmak gerekiyor. Namaza birden başlamak konsantrasyonu yakalamak için bir engeldir. Yani seccademizi serdiğimizde o an rabbimizin huzuruna çıkmak için hareket ettiğimizi aklımıza getirmeliyiz.[/sıze]
    [sıze=2]4. kılacağımız namazın belki son namazımız olabileceğini düşünmeliyiz.[/sıze]
    [sıze=2]5. namaza durduğumuz vakit kimin manevi huzuruna girdiğimizi idrak etmeliyiz. Huzurunda durduğumuz varlığın yüce şanını ve azametini düşünmeliyiz..[/sıze]
    [sıze=2]6. böyle bir varlığın huzuruna çıkabilmenin ne kadar mutluluk verici bir olay olduğunu hatırlamalıyız ve hissetmeliyiz.[/sıze]
    [sıze=2]7. okuduğumuz ayet ve duaların anlamlarını ezberlemeli ve onları düşünmeliyiz. Ayet ve dualardaki anlamlar bizim namaz esnasındaki düşüncelerimizi/aklımızın faaliyetini yönlendirmeli.[/sıze]
    [sıze=2]8. dünyevi duygu ve düşüncelere geçit vermemeye hassasiyet ve titizlik göstermeliyiz. Zihnin başka şeylere takılması oranını her namazımızda daha bir aşağıya indirmeliyiz. Namazın büyük oranı % 80, giderek %90, % 95, % 99 konsantrosyonlu geçmeli. Ideal olanı hedeflemek namazı ne kadar ciddiye aldığımızın göstergesi olacaktır. Bu konuda, rabbimize yaklaşma, onun hoşnutluğunu elde etmek için konsantrosyonu yakalama konusunda hırslı olmalıyız.[/sıze]
    [sıze=2]9. namazdaki bedensel hareketlerin anlamını bilmeliyiz. Kıyam, rüku, secde gibi hareketlerin başlı başına sembolik anlamları vardır, bu hareketleri yaparken salt bu anlamları düşünürek o hareketleri gerçekleştirmenin bizim namazımıza katacağı birçok ulvi duygu ve düşünceler vardır. Buna paralel olarak okunan dua, ayet ve tesbihlerin anlamları idrak edilerek okunduğunda elde edeceğimiz manevi hazzı düşünün. Araya şeytanın vesvesesinin karışması için bir boşluk bırakılmamış olacak. Aksi takdirde rükua varırken bu rükunun anlamını o an düşünmezseniz aklınızın (o an) başka şeylere dalması kaçınılmaz olabilir. Bu anlık dalgınlık rükuda iken okuduğunuz tesbihatın anlamını düşünmekten sizi mahrum edebilir. Bu ikinci dalgınlık ve gaflet üçüncüsüne yol açabilir ve ila ahir. Namaz kesintisiz bir zikir eylemidir. Saniyelerinizi allahı zikretmekle geçirmezseniz şeytan namazınıza müdahele eder. Bu olay ciddi bir konsantrasyonu ve bunu başarma konusunda yüksek bir iradeyi gerektirir.[/sıze]
    [sıze=2]10. bir insanın allahla olan ilişkisinin ne kadar güçlü olduğunun en önemli göstergelerinden birisidir namaz. Eğer namazınızdan memnun değilseniz allahla sağlam bir rabıta(irtibat) kuramamışsınız demektir. Bu durum ise eğer müminlerden isek bizi kaygılandırmalı, bizi endişeye düşürmeli. Bu endişeyi duymak ise namazı dosdoğru kılma konusunda bizi yeniden motive eder ve gayrete getirir.[/sıze]
    [sıze=2]11. sabah namazları bu bağlamda en çok önemsenmesi gereken namazlardır. Eğer her iki üç günde(veya her iki üç haftada) bir sabah namazlarını kaçırıyorsak namaz denen olgu bizim kalbimize daha henüz sinmemiştir. Allah için uykusunu bölüp kalkamayan insanların onunla sağlam bir sevgi ilişkisi kurdukları iddia edilemez.[/sıze]
    [sıze=2]12. namazı dosdoğru kılmak bir süreçtir. Bugünden yarına mutmain edici bir seviye yakalamak mümkün olmayabilir. Ancak bu konuya özen gösterirsek, her kıldığımız vakit namazından sonra bir muhasebe yapıp bir dahaki vakit namazında bir öncekisinde yaptığımız gafletleri, hataları tekrarlamamaya karar verebilirsek, ve ikinci vakit namaza durmadan önce de bu aldığımız kararı yeniden hatırlayıp namaza durabilirsek bu konuda kalbimizdeki samimiyetin derinliğine göre mesafe alırız.[/sıze]
    [sıze=2]13. bizi namaz konusunda gerileten unsurlardan bir tanesi namazı bir alışkanlık ve mekanik bir olgu haline dönüştürmemizdir. Namaz kendi özünü ve canlılığını alışkanlık olduğu zaman kaybeder. Her kılınan namazı apayrı bir olay gibi algılayabilirsek ve gerçekten bu ruh haliyle namaza durursak alışkanlık, monotonluk ve mekaniklikten kurtulmuş oluruz.[/sıze]
    [sıze=2]14. namazda ağlamak manevi duyguların iç dünyamızdaki tıkanıklıkları aşıp dışarıya yol bulduğunun bir göstergesidir ve bu haliyle manevi gelişim konusunda bir kilometre taşıdır.[/sıze]
    [sıze=2]-onlara ayetlerimiz okunduğunda ağlayarak secdeye kapanırlardı.- ayetini hatırlayalım. Allah için en son ne zaman ağladık ? Namaz ağlamanın en uygun ve münbit zeminidir. Ağlamak için birçok sebep var: Allahın şanının ve büyüklüğünün azametini tefekkür ederek ağlamalıyız, günahlarımızı hatırımıza getirip bunların verdiği utanç duygusundan dolayı ağlamalıyız, müslüman olmanın, ona hak yolda ibadet edebilmenin sevinciyle ağlamalız....[/sıze]
    [sıze=2]15. namaz kılarken rabbimizim bizim o anki haleti ruhiyemizi gördüğünü, bizi gözlemlediğini, gaflet içinde kılıp kılmadığımıza baktığını hatırlayın. Ister misiniz ki yüce allah sizi bu halle kendi huzurunda görsün. Onun huzurundayken aklımızı başka şeylerle meşgul etmek suretiyle ona karşı ne kadar çok ayıp ettiğimizi hiç düşündünüz mü ? Biz gerçekten o’na borçluyuz, namazı dosdoğru kılma konusunda bizim bir gönül borcumuz var. Ona karşı halis duygular içinde namazımızı eda edemiyorsak vay halimize.[/sıze]
    [sıze=2]16. namazı hissederek kılma konusunda her birimizim yapabileceği ve yaptığı birçok güzel tecrübeler vardır. Namazlarımızı muhasebe ederken işin bu metodik boyutuyla ilgili de sürekli yeni dersler ve metodlar çıkarmaya çalışalım, namazı daha doğru nasıl kılabilirim sorusuna sürekli yeni cevaplar üretebilmeliyiz. Herkesin bu konuda mutlaka değerli tavsiyeleri vardır. Bunları paylaşırsak hepimiz biribirimizden faydalanmış ve allaha daha fazla yaklaşma konusunda ilerlemiş oluruz. [/sıze]
    [sıze=2]17. ne kadar yavaş kılarsak o kadar huşu içinde kılmak mümkün olur.[/sıze]
    [sıze=2]insanın nefsi namazdan hoşlanmaz. Fakat ruhu tadına varınca mest olur.[/sıze]
    [sıze=2]nefis engelini aşmanın yolu namazı süratli kılmamaktır. Nefis bizi önce namazı hızlı kılmaya sevkediyor hemen başlar başlamaz. Bu ilk hamlesini durdurabilirsek onun şevkini kırmış oluruz. Gerisi daha kolay olur. Bir deneyin...[/sıze]
    [sıze=2]18. kişinin namaz konusunda kendisini elestirmesi ve rahatsız olması samimiyetine isarettir.[/sıze]
    [sıze=2]nice insan var kalbinde hiç rahatsizlik duymuyor bu konuyla ilgili. Kalbdeki pişmanlik kişinin imanına delalet eder. Dolayısıyla burada bina edilebilecek bir zemin var demektir.[/sıze]
    [sıze=2]bu zemin üzerine birşey bina etmek icin ise bazı metodları da bilmek gerekir.[/sıze]
    [sıze=2]mesela üzerine bina edeceğiniz zeminin bu ağırlığı kaldırabilecek kadar güçlü olmasi gerekir.[/sıze]
    [sıze=2]tıpkı bunun gibi iman da öncelikle güçlendirilmeli eğer namaz gibi disiplinli ve sürekli bir eylemi üzerine bina etmek istiyorsan. Kuran imanın artabileceğinden bahsediyor.[/sıze]
    [sıze=2]kuran'da allah "ındirdigimiz ayetler onlarin imanlarını artırır" buyuruyor. O halde yapılacak ilk iş:[/sıze]
    [sıze=2]"kurani anlayarak sürekli okumak". Anlaşılmayan bir kuran insanın imanını nasıl artırsın ?[/sıze]
    [sıze=2]kuranla hemhal olmak bir nevi allah'ın emirlerini yerine getirmek icin bir enerji kaynağıdır.[/sıze]
    [sıze=2]19. namazdan zevk alabilmek, namazda sürekliligi beraberinde getirir. Bunun için[/sıze]
    [sıze=2]20. kılınan namaz bir yük olarak algılanmamalı.[/sıze]
    [sıze=2]21. namazda okuduğumuz ayet ve duaların manaları ezberlenmeli ve okunurken anlamı üzerinde düsünülmeli.[/sıze]
    [sıze=2]22. namaz esnasında gerçekten kimin huzurunda el bağladığımızı düşünmeliyiz. Kainatı yaratan allah'ın huzurunda bulunmaktan daha güzel bir duygunun olmayacağını sürekli hatıra getirmek gerekir.[/sıze]
    [sıze=2]23. akla gelen dünyevi düşüncelere karşı uyanık olup bunları def etmenin mücadelesini vermeliyiz. En büyük engeller de zaten bu tür aklın başka yerlere gezintiye çıkmasıdır. Bunu gemleyebilmeliyiz. Konsantrasyonumuzu namaza toplamalıyız.[/sıze]
    [sıze=2]24. allah'ın büyüklüğünü, azametini ve diğer sıfatlarını aklımıza getirip allah'ı sıfatlarını namazımızda düşünmeliyiz.[/sıze]
    [sıze=2]25. namazda istikrarlı olmak için hayatımızın diğer alanlarında da allah'ın isteklerine göre yaşama konusunda bir kararımız olmalı. Yani hayatımızı islam'ı yaşama arzusu kuşatmalı, aksi takdirde sadece bir-iki farzı yerine getirmek tad vermez, bunların etkisi geçici olur.[/sıze]
    [sıze=2]26. bakışımızı kendi kalb dünyamıza, iç alemimize yöneltmeliyiz. Allah'la içten bir ilişki kurup bu ilişkiyi güçlendirme hususunda derinleşmeliyiz. O zaman namaz da zevk vermeye başlar, hayatımızdaki gerçek yerini alir.[/sıze]
    [sıze=2]27. allah'a olan sevgimizi güçlendirecek konular üzerinde düşünmeliyiz. Mesela onun nimetlerini -kendi bedenimizdeki(kalp, göz, kulak, vs.) ve dış alemdekiler (yiyecekler, su, vs..)- sürekli hatırlamalıyız.[/sıze]
    [sıze=2]28. allah'ı çok seven bir kişi namazından gafil olmaz ve namazı bırakmaz. Bu yüzden sevgimizi güçlendirirsek namazdaki azim de ister istemez güçlenecek.[/sıze]
    [sıze=2]sevgi ise sevilen varlık çokca anılırsa, düşünülürse güçlenir.[/sıze]
    [sıze=2]o varlık niçin sevilmeli, sebepleri düşünüldüğünde sevgi de ister istemez güçleniyor:[/sıze]
    [sıze=2]onun bizi var etmiş olması, varlık olmak, ruh, bilinç, akıl sahibi bir benlik olmak bile allaha ömür boyu sükran dolusu bir kalp taşımak icin yeterli.[/sıze]
    [sıze=2]29. ibadetin maksadı ruh boyutu olduğu için, bu alanda ne kadar derinleşirsek o nisbette doğruda ilerlemiş oluruz. Yani maksadda derinleşmek aşırılık olamaz. Araçta 'derinleşmek' aşırılığa götürür. Mesela 'allah sevgisini' ele alalım, allah'a derin bir sevgi beslemenin eleştirilecek bir tarafı olabilir mi ? [/sıze]
    [sıze=2]tıpkı bunun gibi, namazda da aslolan ayetlerin belirttiği gibi 'huşuyu' yakalamaktır. Namazın amacı budur 'secde et ve allah'a yaklaş' (alak, 19)[/sıze]
    [sıze=2]30. insanlar kolaya kaçıp ibadetleri şekillere hapsetmişler. Ibadetin ruhunu yakalamak zihnen ve kalben enerji sarfetmeyi ve mücadele etmeyi gerektirdiğinden bunu herkes göze almaz. Halbuki herşeyin bedeli vardır. Bedelsiz hiçbir kazanım olmaz.[/sıze]
    [sıze=2]31. peygamberimizin söylediği söylenen bir sözünde şöyle geçiyor:[/sıze]
    [sıze=2]namaz gözümün nurudur.[/sıze]
    [sıze=2]günlük hayatta birçok meşguliyet var. Namaz ibadetimiz bunların arasında eda edilmektedir. Bundan dolayı diğer işler gibi monoton, rutin ve ruhsuz bir hal alma tehlikesi ile karşı karşıyadır.[/sıze]
    [sıze=2]namaz bu işlerin içinden sadece biri haline gelirse namazımız gerçek namaz olmaktan çıkar.[/sıze]
    [sıze=2]halbuki namaz günümüzün akışı içinde günde 5 kere heyecan verici, en önemli işimiz hüviyetine kavuşmalı. Bunu aynen bu şekilde namaza başlamadan önce düşünmeli ve hissetmeliyiz. Kendi kendimize telkin suretiyle: ‘şimdi günümün en mühim işini icra etmek üzereyim.’ demeliyiz. Bu bilinçle kılmaya başlarsak devamı da büyük ihtimal bilinçli olur. Yani başı da ve sonu da iyi hazırlanmalı namazın.[/sıze]
    [sıze=2]kısacası, namaz gündelik işlerimizin arasında da ‘gözümüzün nuru’ olmalı.[/sıze]
    [sıze=2]namaz an’ında bedeni hareketlerimizin(rükuya gidiş, secdeye varış vs.) ne kadar normal akışa uyup uymadığını, yani hızlılaşıp hızlılaşmadığını gözlemlemeliyiz. Bunun amacı namaz baştan savma ve yuvarlamanın önüne anında geçmektir.[/sıze]
    [sıze=2]bunu çağrıştıran bir durum görürsek hemen eski haline döndermeliyiz. Normal akışa geri döndükten sonra daha önce çalan alarm’da oluşan artı bilinçle namazı devam sürdürmeliyiz.[/sıze]
    [sıze=2]böylece gözlemlemiş olduğumuz aksaklıkları hayra tebdil etmiş oluruz, daha bilinçli kılmak için bu hataları da vesile olarak kullanmış oluruz.[/sıze]
    [sıze=2]kısaca namaz anında[/sıze]
    [sıze=2]‘aksaklıklar + bunları gözlem + sonuç çıkarmak/daha duyarlı hale gelmek + sonuna kadar bu duyarlılıkla kılmaya devam’[/sıze]
    [sıze=2]suretiyle namazı daha duyarlı kılma imkanımız doğar.[/sıze]
    [sıze=2]32. namazı monotonluktan kurtarmanın bir yolu da namaz vaktini düşünerek namaza başlamaktır. Elbette hangi vaktin namazını kıldığımızın farkındayız. Bunu kasdetmiyorum.[/sıze]

    [sıze=2]mesela sabah namazını ele alalım: [/sıze]

    [sıze=2]‘sen, onların söylediklerine sabret. Güneşin doğmasından önce de batmasından önce de rabbini övgü ile tesbih et. 20/130 [/sıze]

    [sıze=2]şimdi namaza başlarken [/sıze]

    [sıze=2]-ayetin bu emri aynen bu kalıbıyla aklımıza gelmeli ve [/sıze]

    [sıze=2]-o an rabbimizin buyruğunu yerine getirmek üzere kalktığımızı hatırlamalı ve [/sıze]

    [sıze=2]-bunu tabiattaki durumla (güneşin doğmasından önce) irtibatlandırmalıyız [/sıze]

    [sıze=2]böylece yaptığımız eyleme ayrı bir canlılık katmış oluruz. [/sıze]

    [sıze=2]tabiattaki durumdan maksat yaptığımız bu işin boyutunu göstermesi açısından önemli. Güneş gibi muazzam bir yıldızın hareketine bağlı olarak siz allah’a ibadet ediyorsunuz. Güneş de allah’a secde etmektedir. Siz de onunla bir şekilde bağlantılı olarak aynı eylemi gerçekleştirmektesiniz. Burada kainatla bütünleşerek yüce allah’a yönelme hissi uyanmaktadır.[/sıze]

    [sıze=2]bu tarzı her namaz vaktinde böyle tekrarlamalıyız.[/sıze]

    [sıze=2]her vaktin kendine göre farklı bir hususiyeti de var. Bu da monotonluğa karşı bir özelliktir.[/sıze]

    [sıze=2]bu suretle yapılan namaz eylemine bizim daha bir önem atfetmemiz ve daha canlı ikame etmemiz sağlanabilir. Inşaallah.[/sıze]

    [sıze=4]33. [/sıze][sıze=4]namazı kılarken okuduğumuz ayet, dua ve tespihlerin her cümlesinden sonra kısa bir tefekkür süresi bırakılmalı.[/sıze]
    [sıze=4]böylece hem namazı hızlı kılma zaafından korunuruz hem de daha duyarlı ve bilinçli kılarız. Bu tefekkür süresinde ayet ve duaların manasını düşünmek gerekir.[/sıze]
    [sıze=4]burada önemli olan husus, her cümleye ayrı bir sürenin ayrılmasıdır. Yoksa bütün olarak manasını düşünerek kılmaya çalışsak bile bazı cümleleri yine de monotonluk ve gaflet içinde okuyup geçiyoruz. Ama bilinçli bir şekilde duraklarla okumak daha farklı olacaktır.[/sıze]

    [sıze=4]örnek verecek olursak:[/sıze]

    [sıze=4]subhane rabbiyel azim, dediğimiz zaman 'allah'ı her türlü noksan sıfatlardan tenzih ederim' cümlesi tefekkür edilmeli, burada vurgu 'tefekkür' kelimesi üzerindedir. Yoksa salt 'anlamak' yetmez. Tefekkür 'derin düşünmek' demektir.[/sıze]
    [sıze=4]bu cümleyi rüku'da 2. Sefer tekrarladığımızda da aynı şekilde bir tefekkür süresi ayrılması gerekir. Ve ila ahir. [/sıze]

    [sıze=4]hatta fatiha'dan sonra 'amin'(allah'ım kabul et) kelimesine bile bir tefekkür süresi borçluyuz. Her tefekkürün ifade edilen manaya göre bir ruh hali oluşmalı kişinin içinde.[/sıze]
    [sıze=4]'amin' örneğinde kalırsak, edilen fatiha duasından sonra tüm kalbimizle (allah'ın kabul et) diyebilmeli ve onun duaları kabul eden olduğunu hatırlayarak ümitle dolmalıyız...[/sıze]

    [sıze=4]namazda en çok tekrarlanan tesbih ifadesi 'allah'u ekber'dir. En çok tekrarlanan olmasından dolayı en çok gaflete geldiğimiz bir ifade olabilir. [/sıze]
    [sıze=4]bu yüzden her 'allah'u ekber' nidasından sonra bir tefekkür süresi mutlaka bırakılmalı. [/sıze]

    [sıze=4]34. namaz ömür boyu eda edilecek hepimizin önemini idrak ettiğimiz önemli bir farizadır.[/sıze]
    [sıze=4]bu nedenle konuya uzun vadeli, bütün bir ömrümüzü gözönünde bulundurarak yaklaşmalıyız.[/sıze]
    [sıze=4]yani namaz konusundaki gelişimimizi kısa vadeli gözlemlemek ve muhasebe etmek değil, bütün ömrümüzü gözönünde bulundurarak kendimize bazı hedefler koymalıyız. [/sıze]
    [sıze=4]bu cümleden olarak: [/sıze]

    [sıze=4]ömrümüzden geçen her yıl namaz konusunda ayrı bir derinlik edinmeyi kendimize hedef olarak koymalıyız. [/sıze]

    [sıze=4]kendimize şu soruları soralım: [/sıze]

    [sıze=4]kaç seneden beri namaz kılıyoruz ?[/sıze]

    [sıze=4]bunca seneler namaz hususunda ne kadar derinleşebildik ?[/sıze]

    [sıze=4]eğer vereceğimiz cevap menfi ise, aklımızı başımıza toplayıp senelik hedefler[/sıze]

    [sıze=4]belirlemeliyiz.[/sıze]

    [sıze=4]bunu da rabbimize karşı duyduğumuz haya duygusundan dolayı yapmalıyız.[/sıze]

    [sıze=4]35. namazda hızlı ve acele kılmayı önlemenin yolu:[/sıze]
    [sıze=4]hepimiz bu zaafa yakalanabiliriz. Ancak aceleye getirdiğimizi farkettiğimiz zaman namazın daha önemli olduğunu hemen aklımıza getirelim.[/sıze]
    [sıze=4]hatta delilleriyle birlikte aklımıza getirelim. Neden namaz o an' için daha önemli ?[/sıze]
    [sıze=4]ondan sonra insan tekrar sükunete kavuşuyor.[/sıze]

    [sıze=4]36. rüku ve secdede ne düşünmeli ?:[/sıze]
    [sıze=4]namazın en önemli rükunları olan rüku ve secdeyi hakkıyla değerlendirmek gerekir.[/sıze]
    [sıze=4]her ikisinde de allah'ı tesbih ettiğimizi unutmamalıyız.[/sıze]
    [sıze=4]tesbih allah'ın kudretini, şanını yüceltmek demektir.[/sıze]
    [sıze=4]rüku ve secde an'ında allah'ın gücünü, yüceliğini, azametini, sonsuz ilmi ve merhametini tefekkür etmeliyiz.[/sıze]
    [sıze=4]zira söylediğimiz tesbih cümleleri: Sübhane rabbiyel azim/a'la 'allah'ı her türlü noksanlık ifade eden özelliklerden tenzih etmek demektir.'[/sıze]
    [sıze=4]yani rüku ve secdeye gittiğimiz zaman, allah'ı, biz bu şekilde düşünmeliyiz.[/sıze]
    [sıze=4]ancak bu şekilde hakkıyla tesbih etmiş oluruz.[/sıze]
    [sıze=4]37. namazda başlangıcın önemi:[/sıze]
    [sıze=4]hep namazda gafletimizi şikayet ederiz.[/sıze]
    [sıze=4]buna karşı aşağıdaki tavsiyeleri uygulamak insana çok şey kazandıracaktır.[/sıze]
    [sıze=4]namaza euzu-besmele ile başlamanın önemine kısaca parmak basmak istiyorum:[/sıze]

    [sıze=4]euzu billahi mineşşeytanir racim = kovulmuş olan şeytandan allah'a sığınırım[/sıze]

    [sıze=4]diyerek namaza başlamak okuyacağımız ayetleri bilinçli okumanın hazırlığını yapmak demektir.[/sıze]

    [sıze=4]euzu-besmele gaflete karşı bir kalkandır.[/sıze]

    [sıze=4]kişi, kendisini namaz içinde meşgul edebilecek olan kovulmuş şeytandan allah'a sığınmak suretiyle,[/sıze]

    [sıze=4]a) allah'ın yardımını taleb etmiş oluyor,[/sıze]

    [sıze=4]b) bu düşmana karşı teyakkuza geçiyor, onun oyun bozucu fonksiyonunu hatırlamak suretiyle.[/sıze]

    [sıze=4]bismillahir rahmanir rahim = rahman ve rahim olan allah'ın adıyla/adına[/sıze]

    [sıze=4]demek suretiyle, kul yapacağı eylemin halisane olduğunu vurguluyor, bu hususta riyaya vb. Gayri meşru niyetlere kapılmayacağına azmetmiş oluyor.[/sıze]

    [sıze=4]artı, allah'ın rahman ve rahim sıfatlarını anmak suretiyle o'nun merhametine kendisini teslim ederek namazı derin bir saygı ve sevgi ile kılmaya kendini hazırlamış oluyor.[/sıze]

    [sıze=4]namaza (veya herhangi bir başka eyleme) başlangıç iyi/başarılı olursa, kişinin iradesine bağlı olarak devamının da iyi olması daha çok muhtemeldir ve daha kolaydır.[/sıze]

    [sıze=4]başlangıç kötü olursa, daha fatiha'nın ilk okuduğumuz ayetlerinde aklımız başka yerlere kayarsa, bunun farkında olacağımızdan motivasyonumuz da kırılarak devamında da aynı gaflet halini yaşamak mukadder olabilir.[/sıze]

    [sıze=4]bu yüzden başından sonuna zihni ve kalbi bir disiplinle namazlarımızı ikame etmeliyiz.[/sıze]

    [sıze=4]göreceksiniz, çook çook şeyler kazanacaksınız.[/sıze]

    [sıze=4]rabbinize yaklaşmanın size vereceği manevi huzur ve lezzet sizi bu yolda daha da kamçılayacaktır. O halde önümüzdeki ilk vakit namazında bu tavsiyeleri uygulayalım ....[/sıze]

    [sıze=4]38. namazı tekrar etmek:[/sıze]

    [sıze=4]eğer kılınan namazdan tamamen tatminsiz ayrılıyorsak yeniden kılmak lazım. Eğer tekrar aynı durum yaşanırsa, biraz teneffüs edip yeniden kılmak lazım.[/sıze]
    [sıze=4]namaz şaka değil, ciddi bir meseledir. Ilk mücadele hep zor olur. [/sıze]
    [sıze=4]buradaki vurguyu kalın puntoyla ifade ettim, yoksa tamamen eksiksiz kılana kadar yeniden kılalım demiyoruz. [/sıze]
    [sıze=4]'ruhi tatmin' bu konuda bir ölçüdür.[/sıze]
    [sıze=4]39. namaz öncesi dua: [/sıze]
    [sıze=4]namaza başlamadan (iftitah tekbiri getirmeden ) önce namazı dosdoğru kılma konusunda kısa bir dua etmek: [/sıze]
    [sıze=4]'allah'ım, namazımı dosdoğru kılmamı nasip eyle' vb. şekilde. [/sıze]
    [sıze=4]ondan sonra tekbir getirip namaza başlamak kişiyi namazda bir nebze dahi olsa daha dikkatli kılabilir. [/sıze]
    [sıze=4]bir deneyin...[/sıze]
    [sıze=4]40. kısa kısa tavsiyeler:iç duygularımızı dinlemek. Insan aklı kılınan namazın doğru veya yanlış olduğunu bilir. [/sıze]
    [sıze=4]namazı vaktinde kılmak. [/sıze]
    [sıze=4]ayetleri biraz sesli okumak. [/sıze]
    [sıze=4]namaz için özel hazırlık vakti ayırmak. (misal olarak her namaz için 05-10 dak.) [/sıze]
    [sıze=4]okunan ayetlerin anlamını ezberlemek ve okuma esnasında kendini ona vermek. [/sıze]
    [sıze=4]namazda okumak için yeni kur'an ayetleri ezberlemek (arapça + meal olarak) [/sıze]
    [sıze=4]namazlarda sürekli olmak. [/sıze]
    [sıze=4]namazı yavaş kılmak. Ayetleri düşünme zamanı ayırmak. [/sıze]
    [sıze=4]namazları cemaat ile kılmak. [/sıze]
    [sıze=4]namazdan sonra davranışları kontrol etmek. Davranışlarımızda iyiye doğru bir değişim var mı, yok mu diye. [/sıze]
    [sıze=4]namazdan sonra birdahaki namaza kadar gündemi belirlemek. Namazdan sonraki motivasyonu (enerjiyi) bir işe kanalize etmek. [/sıze]
    [sıze=4]namaz vakitlerine göre özel vakitlerimizi / günümüzü tayin etmek.[/sıze]
    [/sıze]


    (alıntı)
    kardeşim dj reyhani emeğine sağlık inan sana nasıl dua edeceğimi bilmiyorum: Allah c.c senden razı olsun ne muradın varsa nasip etsin inşallah ahirette efendimiz sallallahü alayhi wesselleme kumşu olmanı/olmamızı nasip etsin . Hayat zor kardeşimiz bu paha biçilmez bilgilerin yazılıp herkesin yararlanabilmesine vesile olduğu için teşekkür eder vesveselere aldırmasın, namaz kılmak kılmamakla mukayese edilmez.vesvese iman olan kalpte olur. Mücadeleye devam tatil yapmaya değil sınav vermeye geldik bu dünyaya. Nedense en büyük gayretimiz rahat bir hayat yaşamak. Eksiksiz müreffeh çok zengin her istediği olan ve sonsuz bir hayat için çalışalım. Onun için hertürlü misli misli mücadele değer. Allah`ın bize bahşettiği nimetler`e karşı ne kadar şükür etsek kuluk etsek verdiği nimetlerin sağlık afiyetin zerre karşılığını ödeyemeyiz. Allaha emenet olun.

  6. #6
    ***
    DIŞARDA
    Points: 3.824, Level: 39
    Points: 3.824, Level: 39
    Level completed: 16%,
    Points required for next Level: 126
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 126
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    hayatzor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Mesajlar
    4
    Points
    3.824
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart Cevap: Bana biri yol göstersin :(

    Alıntı kartal__13 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim dj reyhani emeğine sağlık inan sana nasıl dua edeceğimi bilmiyorum: Allah c.c senden razı olsun ne muradın varsa nasip etsin inşallah ahirette efendimiz sallallahü alayhi wesselleme kumşu olmanı/olmamızı nasip etsin . Hayat zor kardeşimiz bu paha biçilmez bilgilerin yazılıp herkesin yararlanabilmesine vesile olduğu için teşekkür eder vesveselere aldırmasın, namaz kılmak kılmamakla mukayese edilmez.vesvese iman olan kalpte olur. Mücadeleye devam tatil yapmaya değil sınav vermeye geldik bu dünyaya. Nedense en büyük gayretimiz rahat bir hayat yaşamak. Eksiksiz müreffeh çok zengin her istediği olan ve sonsuz bir hayat için çalışalım. Onun için hertürlü misli misli mücadele değer. Allah`ın bize bahşettiği nimetler`e karşı ne kadar şükür etsek kuluk etsek verdiği nimetlerin sağlık afiyetin zerre karşılığını ödeyemeyiz. Allaha emenet olun.
    Katılıyorum Allah C.C razı olsun bu yazıyı okumak bile biraz daha rahatlattı beni umarım herkes kusursuz bi şekilde namazını kılabilir.Kartal kardeşim dediklerin çok doğru seninde ne kadar şükretsek Rabbimize verdiği nimetler için az kalır.Rabbim herkese iman nasip eylesin gelecekteki nesliilerimize de imanlı olmayı nasip eylesin.

  7. #7
    ***
    DIŞARDA
    Points: 155.310, Level: 100
    Points: 155.310, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Konyevi Nisa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    Dünyadan !!
    Mesajlar
    20.631
    Points
    155.310
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    38

    Standart Cevap: Bana biri yol göstersin :(

    selamün aleyküm öncelikle hoşgeldiniz

    herkesin yaşadıgı bir sorunu yaşıyorsunuz

    bu sorunu sahabiler bile yaşamıştır.. Reyhani abimizin yazısını sonuna kadar okursak bence çok büyük fayda elde debiliriz.. Namaz kılarken allah'ın nimetlerini düşünürsek bence namazdan feyz alabiliriz.. Buda benim bir acizane fikrim..


    Seni çok Özledim Annem

  8. #8
    ***
    DIŞARDA
    Points: 3.824, Level: 39
    Points: 3.824, Level: 39
    Level completed: 16%,
    Points required for next Level: 126
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 126
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    hayatzor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Mesajlar
    4
    Points
    3.824
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    0

    Cevap: Bana biri yol göstersin :(

    Alıntı Hayrun-Nisa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selamün aleyküm öncelikle hoşgeldiniz

    herkesin yaşadıgı bir sorunu yaşıyorsunuz

    bu sorunu sahabiler bile yaşamıştır.. Reyhani abimizin yazısını sonuna kadar okursak bence çok büyük fayda elde debiliriz.. Namaz kılarken allah'ın nimetlerini düşünürsek bence namazdan feyz alabiliriz.. Buda benim bir acizane fikrim..

    Evet yazıyı sonuna kadar okuyunca daha bi başarılı oldum şimdi ok adar olmuyor çok daha azaldı ki zaten öyle bir dalgınlığa gittimde kendime hemen çeki düzen veriyorum Allah'ın huzurundayım diye düşünüyorum ve her namazdan önce namazımı doğru kılabişlmem için dua ediyorum şimdi daha iyiyim ve en güzeli 5 vakite bu sayede daha rahat adım attım Allah c.c Razı olsun herkesten

  9. #9
    ***
    DIŞARDA
    Points: 42.870, Level: 100
    Points: 42.870, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 4,9%
    Overall activity: 4,9%
    Achievements
    Zümrüt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Yer
    ıstanbul rize
    Mesajlar
    7.510
    Points
    42.870
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    24

    Standart Cevap: Bana biri yol göstersin :(

    allah daim etsin kardeşim
    zaten ilk önce abdestimizi alırken çok dikkat etmeliyiz eksiksiz almalıyız eğerki abdestimizde eksiklik yoksa namazımızıda tadili erkanıyla kılınca hiç bir vesveselik kalmaz inşlh

    Mecnun Misali Leylâ’nın Zülfüne Hemen Gönül Bağlama.
    Çünkü seni AŞK Çöllerinde Gezdirip Duran Leylâ Değil Mevlâ’dır Hep…

  10. #10
    ***
    DIŞARDA
    Points: 4.111, Level: 40
    Points: 4.111, Level: 40
    Level completed: 81%,
    Points required for next Level: 39
    Level completed: 81%, Points required for next Level: 39
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    exelans53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Yer
    Rize
    Mesajlar
    14
    Points
    4.111
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart Cevap: Bana biri yol göstersin :(

    selamün aleyküm çok yerinde bi konuya değinilmiş ve Reyhani kardeşimizin yazısı çok anlamlı.benmde bi sorunum var namazlaırmı kılıyorum da namaza biraz geç başladığım için üstümde borç kalan namazları nasıl telafi edebilirim acaba?

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. İçimde Biri Var!
    By SiLa in forum Sohbet & muhabbet
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 04.01.10, 21:02
  2. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29.06.09, 06:07
  3. Her biri şifa Deposu
    By ArzuNur in forum Besinler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 24.06.09, 23:22
  4. Ak Sakallı Biri
    By SiLa in forum Sahabeden Ve Evliyaullahtan
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 04.07.08, 13:32

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •