Mersed el-Gunevî, Resulullah'a (as), "ey Allah'ın elçisi! Anak ile evlene*bilir miyim, O, Mekke'de iken kiralık bir kadındı". ResuluUah (as) sustu, bir süre sonra, "zina eden erkek yalnızca zina eden veya müşrik (Allah'a eş koşan) bir kadınla evlenebilir, zina eden bir kadın da yalnızca zi*na eden veya müşrik bir erkekle evlenebilir" (Nur 3) ayeti indirildi. Bun*dan sonra ResuluUah (as) O'nu çağırarak ayeti okudu ve "o kadınla evlen*me' 'buyurdu.
Adamın biri Resuluİlah'a (as), adı Mehzûl olan ve kiralık kadın olarak kendini satan bir kadınla evlenmenin durumunu sorduğunda ResuluUah (as) bu ayeti (Nur 3) okudu.
Bu hadisi İmam Müslim rivayet etmiştir.
Resulullah'tan (as) zina suçundan ceza görmüş (sopa vurulmuş) bir kimseyle nikahlanma hususunda fetva istenmişti. ResuluUah (as) böyle bir kimsenin yalnızca kendisi gibi aynı suçtan ceza görmüş bir kimseyle evlen-, mesi hususunda fetva vermişti. Bu fetvaya kimse itiraz etmemiştir. İmam Ah-rned de bu şekilde fetva verenlerden biridir. Bu durum İmam Ahmed"in mezhebinin kolaylaştırıcı yönlerinden birisidir. Zira İmam, herhangi bir kim*senin kahpe (kiralık, namussuz) bir kadına sahip olmasını hoş karşılamamış, bu hususta yirmi küsur delil getirmiştir.