Burde b. Dinar, Resulullah'a (as) bayram günü kestiği bir koyunun du*rumunu sordu. Resulullah (as), "kurbanı bayram namazından evvel mi kes*tin?" diye sorunca Burde "evet" dedi, ResuluIİah (as), "bu, kurban değil etlik bir koyun oldu" buyurdu. Burde, "benim 8-9 aylık bir dişi oğlağım var. Ynşh bir hayvandansa onu tercih ederim, o benim için daha hoş" dedi. Resulullah (as), "böyle bir durumda, yani bayram namazı kılmmazdan evvel kesilen hayvanın kurban olarak, değerlendirilmesi yalnızca senin için geçerli olmuş ve bu kestiğin hayvan kurban yerine geçmiştir. Senden sonra ise hiç kimse*den kabul olunmayacaktır" buyurdu.
Hadisi İmam Ahrned rivayet etmiştir. Hadis sahihtir. Bu hadis açıkça göstermiştir ki, Kurban Bayramı namazı kılınmazdan evvel kesilen hayvan, ister bayram namazının vakti girmiş olsun isterse ol*masın kurbanın yerini tutmaz. Allah Azze'ye bir ihsan olarak sunamayacağı*mız şey budur. Buradaki durum, yani namaz kılınmazdan evvel kurbanın ke*silmesi -bir kez olarak- Burde dışında hiç kimseden kabul olunmadığı gibi caiz de değildir. Buharı ve Müslim de Cündüb b. Süfyan el-Becelî'den rivayet olunan bir hadiste şöyle geçmektedir: Resulullah buyurdu ki, "bayram na*mazı kılınmazdan evvel kurban niyetiyle hayvan kesen, onun yerine nama*zın kılınmasından sonra bir tane de Allah Azze'nin adını anarak kessin". Yine Sahih'lerde geçen ve Enes'ten rivayet olunan bir hadiste Resulullah'ın şöyle buyurduğu görülmektedir: "Namaz kılınmazdan evvel kurban kesen -namazdan sonra- onun yerine yeni bir tane kessin". Resulullah'ın açıklama*sı, hadisi yanında herhangi bir sözün kıymeti olamaz.
Sahih bir hadiste şöyle geçmektedir: "Haccda iken nahar, yani bayra*mın ilk günü; şeytan taşlama, kurban kesme ve tıraş olma günüdür. Baş tı*raş edilirken sağ tarafından başlanır". Müslim'in Sahih'inde ise Muhammed b. Müsenna şöyle demiştir: Abdula'la Haşim'den, O Muhammed'den, O da E-nes b. Malik'ten bize şunları rivayet etti; Resulullah Cemretu'l Akabe'de şeytan taşladı, sonra kurban kesti ve kan alan ve berberlik yapan hacamatçının yanına gitti. Ona başını işaret etti. Berber başının sağ tarafını tıraş etti sonra şöyle buyurdu: "Diğer kısmını da tıraş et". Ebu Talha, "başını ona uzattı" di*yor.