211. îmam Malik'ten: Ömer b. Hattab ilk iki cemrenin yanın*da o kadar uzun dururdu ki ayakta duran yorulurdu.

212. Nafî'den: Abdullah b. Ömer ilk iki cemre yanında tekbir ve teşbih getirerek, tahmidde bulunarak ve dua ederek uzun za*man bekler, Cemre-i akabe yanında da hiç beklemezdi.

213. Nafî'den: Abdullah b. Ömer cemreleri taşlarken her taş atışta tekbir getirirdi.

214. imam Malik'ten: Bazı âlimlerin şöyle dediklerini duy*dum: «Cemrelere atılan taşlar, tıpkı çentik taşı büyüklüğünde-dir.»
imam Malik'ten: Bana kalırsa bundan biraz daha büyük olursa daha iyi olur.
Abdullah b. Ömer'den: Bayram günlerinde her kim Mina 'da iken güneş batarsa, ertesi günün taşlarını atmadan dönmesin.

215. Abdurrahman b. Kasım babasından naklediyor: Müslü*manlar cemreleri taşlamaya gelip giderken yaya gelip giderdi. îlk defa binekli gidip gelen Muaviye b. Ebî Süfyan oldu.

216. îmam Malik, Abdurrahman b. Kasım'a:
«—- Baban Kasım, cemre-ioakabeyi nereden taşlardı?» diye sordu. O da:
«— Kolayına gelen yerden!» cevabını verdi.
îmam Malik'ten: «Çocuk ve hasta yerine taş atılır mı?» diye soruldu. Şöyle dedi: «Evet, hasta, yerine taş atılırken yerinde tek*bir getirir ve kan akıtır. Şayet bayram çıkmadan iyileşirse, yerine atılan taşları o tekrar atar. Bu durumda bir de kurban kesmesi ge*rekir.»
imam Malik'ten: «Bana göre abdetsiz olarak cemreleri taşla*yan, sa'y eden kimsenin bu görevleri tekrar yapması gerekmez. Ancak kasten abdestsiz olmaya niyet etmemiş olmalıdır.»

217. Abdullah b. Ömer'den: Cemreler (kurban bayramında) üç gün güneş zevalden dönünceye kadar taşlanmaz.