Çocuklar olumlu ya da böylesi olumsuz duygularını sözelleştirebilmeyi ancak ilkokula başladıkları dönemdebitkinlik ve iştahsızlık olabilmekte ve gerçekten acı çekmektedir.
Okul korkusukardeş doğumu nedeniyle annenin ilgisinin bölünmesi ya da boşanma sözü geçen bir ana baba kavgası ortaya çıkartıcı etkenler olarak sayılabilir.
Okul korkusunundaha büyük sınıflara başlama dönemi olan 12-14 yaşlar arasında en yüksek oranda ortaya çıktığı saptanmıştır.
Okul korkusu olan .çocukların ana-babalarıiletişim duygu aktarımı ve kontrol kurma gibi alanlarda daha aza işlevsel bulunmuşlardır.
Ayrılma kaygısı ya da okul reddi olarak tanımlanan bu durum anne baba tutumlarıgenelde ev dışında vakit geçirmeyi sevmeyen çocuklardır.
Okul korkusu gösteren çocuklardatepkisine karşın çocuk okula götürülmelidir.
Bu sorunun çözüme kavuşturulmasında ailebaşarısını ve gelişimini etkiler.
Öğretmen tepkileri ve davranışları tutarlı bir kişi olmalıdır. Çocukların başarısızlıklarınıonları anlamaya çalışmalıdır.
Öğretmen ile öğrenci arasındaki olumsuz ilişkiçocuğu okul konusunda güvensiz kılar.
Okul korkusunda öğretmenkaygısını azaltacak etkinliklere yönlendirmelidir.
Okul korkusu ya da ayrılma ile ilgili kaygısı olan çocukların önceden ayrılığaneşesinin giderek azalması gibi) gerekir.
Eğer anne-baba ve öğretmenin çabası yetersizsegerekirse çocuğun kaygısı güvenilir ilaçlarla azaltılacaktır.