ResuluIIah (as), "öldürülen bir kimsenin velisi iki seçenek hususunda serbesttir- Ya fidyeyi alır yahut katili öldürür" diye hüküm verdi.
Bu hadis muttefekun aleyhtir.
ResuluIIah (as), "dökülen bir kanın ya da bir yaralamanın sahibi şu üç seçenekten birini seçmek konusunda serbesttir. Eğer bir dördüncü seçenek is*terse ona engel olunuz. Bu seçenekler şunlardır: Ya katili öldürür, ya affeder ya da diyetini alır. Bunların dışında başka bir şey isteyen kimse verdiği sözdeyi (yani İslam 'dan) dönmüş demektir. Onun dönüp varacağı yer yalnızca .cinden biç çıkmayıp sonsuza dek kalacağı cehennemdir." Yani bir öldürme olayından sonra velisi katili affettikten sonra vazgeçip onu öldürmesi veya divet alması ya da kimseyi öldürmemiş birini öldürmesi bu kabilden bir az*gınlıktır,
Resululiah (as) şöyle hüküm verdi: "Yaralama durumunda yaralana*nın yarası iyileşmedikçe kısas uygulanamaz."
Bu hadisi tmam Ahmed rivayet etmiştir.