Ne Söylediler
Said Nursî konusunda biz şimdiye kadar yanılmışız. Yanlış bilgi sahibi olmuşuz. İslamiyetten ayrı bid'a haraketi zannetmişiz. Siyasi harıltı ve gürültüler içinde, Said Nursî'yi çok yanlış tanımışız.
Tarık Buğra
Necmettin Şahiner, Said Nursi ve Nurculuk Hakkında Aydınlar Konuşuyor,Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1979, s.421
Bediüzzaman'ın değişime yönelik kelâmî ve tecdidî (yenilikçi) metodu sadece muayyen bir zamanla bağlantılı, muayyen müşkilleri çözümlemeye dönük dönemlik bir metod değildir. Şüphesiz bu şumûllü metod, asrın diliyle, asrın hayat tarzıyla ve bu cahiliyet asrında cereyan eden asrın mücadeleleriyle uyumlu, İslâm ümmetinin hareket tarzı üzerine gayet esaslı bir tavan teşkil etmektedir.
Prof. Dr. Muhsin Abdülhamid
Prof. Dr. Muhsin Abdülhamid, "Modern Asrın Kelâm Alimi," 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 741, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.
Risâle-i Nur, baştan sona, "Allah'ı tanımak" diye de ifade edilen "mârifetullah" üzerinde durmakta; bizi mârifetullaha götüren yolları göstermektedir.
Dr. Ali Mermer
Dr. Ali Mermer,"Rısâle-i Nur'da Mârifet Yolları", 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 50, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.
Bediüzzaman'ı okuduğumuzda, sadece insanî kavmî hakikatleri alıp, ilahî hakikatleri gözardı etmeksizin, gayet icazlı bir şekilde ilahî, insanî ve kavmî hakikatler arasında kurduğu fikri terkibleri muhteşemdir.
Edib Debbağ
Edib Debbağ, "Bediüzzaman'a Göre Bilgi Teorisi", 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 741, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.
Günümüzde Kur'an'ın mucizeliği konusunda eser yazanların büyük bir kısmı Bediüzzaman'ın konuyla ilgili yazdıklarından haberdar değildir. Oysa Bediüzzaman, Kur'an'ın mucizeliği konusunda, nev'i şahsına münhasır ve cidden ilgi ve araştırmaya değer bir metod takip etmiştir. İ'caz konusunda sözlerinin bir eşi daha yoktur. Kendisi kapkaranlık bir ortamda doğmuş, bunlara meydan okumuştur.
Doç. Dr. Ziyad ed Değamin
Doç. Dr. Ziyad ed Değâmin "Bediüzzaman Said Nursî'ye Göre Kur'ân'ın İ'câzını Açıklama Metodu", 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 50, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.
...Bediüzzaman, her ne kadar manzum olarak kelâm serdetmese de bir şairdir. Hatta Bediüzzaman şair bir nefis, ince bir ruh, müştak bir kalp, ince ve narin bir vicdan sahibidir. Büyük şair olma sıfatlarının hepsine sahiptir. Ancak o, şiir söylememiştir. Yani o, tıpkı şairlerin nazım olarak yazdıkları gibi manzum ifadeler kullanmamıştır. Ancak Mesnevî isimli eserinde söyledikleri nesr üslubunun ayırdedici özelliklerini, şekil ve kalıp olarak bir takım vasıflarını taşıyor olsa bile, şairane bir ruha sahiptir. Fikirlerindeki derinlik, manalardaki inceliğin yanısıra kulağa ve ruha hoş gelen ifadeler yüklüdür.
Dr. Hasan el-Emrani
Dr. Hasan el-Emrani, "Mesnevi-i Nuriye Metinlerinin Poetik Yönü", 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 701, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.
Bediüzzaman İslâmî düşüncenin son metin kalelerinden bir tanesidir. Hayatı ile düşünceleri arasında hiçbir tenâkuz olmayan gerçek bir fikir adamıdır.
Cemil Meriç
Cemil Meriç, Köprü, sayfa: 78, Kış 1995.
--------------------------------------------------------------------------------