5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Ne Söylediler

    Share
  1. #1
    BaRLa
    BaRLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Ne Söylediler

    Ne Söylediler

    Said Nursî konusunda biz şimdiye kadar yanılmışız. Yanlış bilgi sahibi olmuşuz. İslamiyetten ayrı bid'a haraketi zannetmişiz. Siyasi harıltı ve gürültüler içinde, Said Nursî'yi çok yanlış tanımışız.
    Tarık Buğra
    Necmettin Şahiner, Said Nursi ve Nurculuk Hakkında Aydınlar Konuşuyor,Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1979, s.421


    Bediüzzaman'ın değişime yönelik kelâmî ve tecdidî (yenilikçi) metodu sadece muayyen bir zamanla bağlantılı, muayyen müşkilleri çözümlemeye dönük dönemlik bir metod değildir. Şüphesiz bu şumûllü metod, asrın diliyle, asrın hayat tarzıyla ve bu cahiliyet asrında cereyan eden asrın mücadeleleriyle uyumlu, İslâm ümmetinin hareket tarzı üzerine gayet esaslı bir tavan teşkil etmektedir.
    Prof. Dr. Muhsin Abdülhamid
    Prof. Dr. Muhsin Abdülhamid, "Modern Asrın Kelâm Alimi," 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 741, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.


    Risâle-i Nur, baştan sona, "Allah'ı tanımak" diye de ifade edilen "mârifetullah" üzerinde durmakta; bizi mârifetullaha götüren yolları göstermektedir.
    Dr. Ali Mermer
    Dr. Ali Mermer,"Rısâle-i Nur'da Mârifet Yolları", 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 50, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.


    Bediüzzaman'ı okuduğumuzda, sadece insanî kavmî hakikatleri alıp, ilahî hakikatleri gözardı etmeksizin, gayet icazlı bir şekilde ilahî, insanî ve kavmî hakikatler arasında kurduğu fikri terkibleri muhteşemdir.
    Edib Debbağ
    Edib Debbağ, "Bediüzzaman'a Göre Bilgi Teorisi", 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 741, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.


    Günümüzde Kur'an'ın mucizeliği konusunda eser yazanların büyük bir kısmı Bediüzzaman'ın konuyla ilgili yazdıklarından haberdar değildir. Oysa Bediüzzaman, Kur'an'ın mucizeliği konusunda, nev'i şahsına münhasır ve cidden ilgi ve araştırmaya değer bir metod takip etmiştir. İ'caz konusunda sözlerinin bir eşi daha yoktur. Kendisi kapkaranlık bir ortamda doğmuş, bunlara meydan okumuştur.
    Doç. Dr. Ziyad ed Değamin
    Doç. Dr. Ziyad ed Değâmin "Bediüzzaman Said Nursî'ye Göre Kur'ân'ın İ'câzını Açıklama Metodu", 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 50, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.


    ...Bediüzzaman, her ne kadar manzum olarak kelâm serdetmese de bir şairdir. Hatta Bediüzzaman şair bir nefis, ince bir ruh, müştak bir kalp, ince ve narin bir vicdan sahibidir. Büyük şair olma sıfatlarının hepsine sahiptir. Ancak o, şiir söylememiştir. Yani o, tıpkı şairlerin nazım olarak yazdıkları gibi manzum ifadeler kullanmamıştır. Ancak Mesnevî isimli eserinde söyledikleri nesr üslubunun ayırdedici özelliklerini, şekil ve kalıp olarak bir takım vasıflarını taşıyor olsa bile, şairane bir ruha sahiptir. Fikirlerindeki derinlik, manalardaki inceliğin yanısıra kulağa ve ruha hoş gelen ifadeler yüklüdür.
    Dr. Hasan el-Emrani
    Dr. Hasan el-Emrani, "Mesnevi-i Nuriye Metinlerinin Poetik Yönü", 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 701, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.


    Bediüzzaman İslâmî düşüncenin son metin kalelerinden bir tanesidir. Hayatı ile düşünceleri arasında hiçbir tenâkuz olmayan gerçek bir fikir adamıdır.
    Cemil Meriç
    Cemil Meriç, Köprü, sayfa: 78, Kış 1995.


    --------------------------------------------------------------------------------



  2. #2
    BaRLa
    BaRLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Cevap: Ne Söylediler



    Onun (Risale-i Nurların) Anadolu'da okumamış insandan aydın insana kadar büyük bir kitleyi yeniden İslam kültürü ve inancıyla eğittiğini, adeta, Anadolu'da yeni bir kültür akımı doğurduğunu ve bir kültür savaşına giriştiğini görmemek mümkün değildir.

    Sezai Karakoç
    Sezai Karakoç, İslamın Dirilişi, sayfa: 32.


    Üniversitede iken Risale-i Nur tercümelerini tanıdım. Allah'ın lütfu ile, bu eserleri okuduğumda, tercümesinden Kuran-ı Kerim okumaya başladığımda, herşeyin daha bir tutarlılık kazandığını gördüm. Ben, dinsiz maziye sahip bir batılı olarak, kainatın Yaratıcısını Bediüzzaman'ın eserlerinden öğrendim.

    Meryem Weld
    Meryem Weld, Köprü, sayfa: 3, Kış 1995.


    Bunca zaman geçmesine rağmen Bediüzzaman'ın ne "bilgi"li aydın kesimimiz, ne de "hikmet"li "ilim" kesimimiz tarafından anlaşılamaması, aydınımızın Batı'yı bilmemesi ve Bediüzzaman gibi onlarca son derece "marjinal" birine kafa yormanın lüks sayılması; "hikmet"li kesimimizin ise bu tip konularla ilgilenmeye henüz yeni başlamasına bağlanabilir. Özellikle "hikmet"li kesimimizin Hegel ve Weber gibi Batı'lı dehalarla ilgilenmeye başlaması zorunlu olarak Bediüzzaman'ı da gündemlerine almalarını sağlayacaktır.

    Doç. Dr. Bünyamin Duran
    Doç. Dr. Bünyamin Duran, "İman Safhasından Şeriat Safhasına; Ya da Esnaf İslamından Seçkinci (Müçtehid) İslamına," Köprü, sayfa: 40, Kış 1995.


    Said Nursî) cahilliği yok etmek ve dini ilimleri yaymak için büyük bir gayretle kolları sıvadı. Bu amaçla ebedî, hayat ve enerji dolu, problem ve meseleleri çözen, muammaları keşfeden, her zaman ve mekanın ihtiyaçlarına cevap vermeye elverişli bir kitap olarak Kuran-ı Kerim'i inceden inceye araştırmaya koyuldu. Dini ilimlerin yanısıra, yeni ilimlerde de derin bir vukufiyete sahipti. Kısacası o, klasik ve modern ilimleri kendisinde toplamıştı.

    Ebu'l Hasan en-Nedvi
    Ebu'l Hasen en-Nedvi, "Bediüzzaman ve Davası," 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, sayfa: 50, Yeni Asya Yayınları, İstanbul, 1996.

    Risale-i Nur eserleriyle bir çağa damgasıını vuran Bediüzzaman, içinde yaşadığı hızlı değişim ortamında çağdaşlarının ve özellikle karşıtlarının hiç beklemediği şekilde sosyal değişimin akış yönünü tersine çeirmiştir.

    Muhammed Bozdağ
    Muhammed Bozdağ, "Risâle-i Nur'a dair bir kaç mesele", Köprü, No: 49, Kış 1994.


    Direkt Kur'an kaynaklı ve onun himayesinde olan böyle bir eser manzumesinin (Risâle-i Nurlar) ise insanî kainat yorumlarından etkilenmesi düşünülemez.

    Hakan Yalman
    Hakan Yalman, "Risâle-i Nur pozitivizm", Köprü, No: 49, Kış 1994.


    Risale-i Nur'da ne popülizm, ne de elitizm tavrı okumak mümkündür. Hizmetin Kevser-misal havuzunda- ister âvâm olsun, ister ulemâ- buz parçası hükmündeki enaniyeti atıp eritmeyi isteyen bir "ihlas" vurgusu öne çıkmaktadır.

    Metin Karabaşoğlu
    Metin Karabaşoğlu, "Kim kime muhtaç? Aydınlar mı Risale-i Nura, Risale-i Nur mu aydınlara?, Köprü, sayfa: 15-17, Kış 1995.


    --------------------------------------------------------------------------------



  3. #3
    BaRLa
    BaRLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Cevap: Ne Söylediler



    Risale-i Nur'lar, müsbet fen ilimlerinin yaradılıştan başlayarak kainat, insan, astronomi, atom, madde ilişkileri, fen ve felsefe karşılaştırmaları, biyolojik kavramlar -hatta botanik, zooloji ve mikrobiyoloji genellemeleriyle dahi- tabiat, coğrafya, fizik, pisikoloji, sosyoloji ve metafiziğe kadar ilim nev'inden her konuyu, satırlarına, ikna edici deliller, ispatlar, dil ustalığı ve kabul ettiriciliğiyle nakşetmiştir.

    Gökçe Ok
    Gökçe Ok, "Risale-i Nur'larda Fen İlimleri Felsefesine Bakış Açısıyla İlgili Bir Deneme," Köprü, sayfa: 63, Kış 1995.



    Risale-i Nur ne 'bilimci' dir, ne 'akılcı' dır, ne de 'modernist' tir. Ama aydınlar nezdinde uyandırılan intiba tam da budur.

    Metin Karabaşoğlu
    Metin Karabaşoğlu, "Kim kime muhtaç? Aydınlar mı Risale-i Nura, Risale-i Nur mu aydınlara?, Köprü, sayfa: 15-17, Kış 1995.


    Çeşitli kaynaklardan Kur'ân'ı okudum, öğrenmeye çalıştım. Ulaşabildiğim pek çok kaynağa baktım. Sadece merak saikasıyla, öğrenmek için baktım. Bütün bunların içerisinde merhum Bediüzzaman'ın yapmış olduğu yorum fevkalade müstesna, çok değerli bir yer işgal eder. Benim anlayabildiğim kadarıyla.

    Süleyman Demirel
    Süleyman Demirel, Köprü, sayfa: 38, Kış 1995.


    Onun davası ise, asil ve birleştirici bir davadır. Onun çağrısında her türlüsüyle "asabiyete" yer yoktur, tefrika sözkonusu değildir.

    Prof. Dr. Muhsin Abdulhamid
    Prof. Dr. Muhsin Abdulhamid, "Bediüzzaman'ı Anlamalıyız," Köprü, sayfa: 59, Kış 1995.


    Bediüzzaman Said Nursî bütün hayatını sürgünlerde, zindanlarda,hapislerde ve baskı altında geçirdi. Ancak o asla vazgeçmedi ve geri adım atmadı. Korkmadı ve ye'se düşmedi.

    Prof. Dr. Abdülvedud Çelebi
    Prof. Dr. Abdülvedud Çelebi, "Hutbe-i Şamiye Işığında İslam Birliği", Üçüncü Uluslararası Bediüzzaman Seöpozyumu, Istanbul, 1995.


    --------------------------------------------------------------------------------



  4. #4
    BaRLa
    BaRLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Cevap: Ne Söylediler



    Risale-i Nur hakkında şümullü olarak, metodlu bir şekilde araştırma yapan kişi, çok açık bir gerçekle yüzyüze gelir; müellif insanların ıslahına yönelik yazdığı risalelerde, İslam düşüncesinin meselelerini geniş çaplı, ayrıntılı ve derinlemesine açıklama yollarını takip ederek ele almıştır.

    M. Rüşdi Ubeyd

    M. Rüşdi Ubeyd, "Bediüzzaman'ın çağdaş görüşü", Üçüncü Uluslararası Bediüzzaman Sempozyumu, Istanbul, 1995.


    Bediuzzaman, Asr-ı Saadetle ilgili sekiz parça halindeki risalelerinde, farklı yollardan seri olarak enine boyuna bu konuya temas etmekte, tarihçilerin ve siyer kitaplarının takip ettiği metoda bağlı olarak bir siyer veya tarih kitabı yazmak istememiştir.

    Prof. Dr. Imadüddin Halil

    Prof. Dr. Imadüddin Halil, "Risale-i Nur'da Resûlüllah (SAV)," 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, Istanbul, 1995.


    Risale-i Nurların halletmiş oldukları "din tılsımları" pek çoktur, yüzlercedir.

    Dr. Abdulkadir Badıllı

    Dr. Abdulkadir Badıllı, "Bediüzzaman ve Din Tılsımları," 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, Istanbul, 1995.


    (Bediüzzaman) Kur'ân'ın mucize yönlerini bütün insanlara tafsilatlı bir biçimde açıklamaya büyük ihtimam göstermiştir.

    Doç. Dr. Ziyad al-Daghamin

    Doç. Dr. Ziyad al-Daghamin, "Bediüzzaman Said Nursi'ye Göre Kur'ân'ın Mûcizeliğini Açıklama Metodu," 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, Istanbul, 1995.


    Risale-i Nur'un evrensel davetinin belli bir coğrafyanın ve belli bir tarih diliminin inhisarından azâde olduğunun Risâle-i Nur adına ifadesi gerekmektedir. Ki, doğru olan, Risâle-i Nur'da öngörülen tavır budur.

    Metin Karabaşoğlu

    Metin Karabaşoğlu, "Kim kime muhtaç? Aydınlar mı Risale-i Nura, Risale-i Nur mu aydınlara?, Köprü, sayfa: 15-17, Kış 1995.


    --------------------------------------------------------------------------------



  5. #5
    BaRLa
    BaRLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Cevap: Ne Söylediler



    Risale-i Nur hareketi tarikat değil, hakikat ve şeriattır. Risale-i Nur'un müellifi olan Bediüzzaman, İmam-ı Gazalî, Mevlana Celaleddin ve İmamı Rabbanî gibi kalb, ruh, akıl gözleri açık olarak gezmiş.

    Prof. Dr. Ahmed Akgündüz

    Prof. Dr. Ahmed Akgündüz, "Risale-i Nur Hareketi tarikat mı, cemiyet mi, cemaat mi? " 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, Istanbul, 1995.


    Nur risalelerinde kardeşlik, birlik ve beraberlik tavsiye edilmekte ve cehaletten, nifaktan, bölünüp parçalanmaktan ve anarşiden uzak durulması ısrarla öğütlenmektedir.

    Prof. Dr. Nevzat Yalçıntaş

    Prof. Dr. Nevzat Yalçıntaş, "Açılış konuşması" 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, Istanbul, 1995.


    Üstad Bediüzzaman'ın hayatı birbirinden ayrı özellikler taşıyan cihâd tarzlarını ihtiva etmektedir. Ancak şartlar değişse de, olaylar farklılaşsa da cihâdına devam etmiştir. Dolayısı ile olayların değişmesi ile cihad şekli de değişmiştir.

    Prof. Dr. Ali el-Kattani

    Prof. Dr. Ali el-Kattani, "Bediüzzaman'ın düşüncesinde cihad", 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, Istanbul, 1995.


    İslâmî çerçevede 'cahil' sadece bilgisiz olan değil, aynı zamanda ilmi olup vahy ilmine iman ile nufüz ettirmeyen kimsedir. Bu konu gayet açık ve etkileyici bir üslupla Risale-i Nur'da işlenmiştir.

    Prof. Dr. Alparslan Açıkgenç

    Prof. Dr. Alparslan Açıkgenç, "Risale-i Nur'a Göre İlimlerin Sınıflandırılması," 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, Istanbul, 1995.


    Bediüzzaman'ı okuduğunuzda, sadece insanî kavmî hakikatleri alıp, ilahî hakikatleri gözardı etmeksizin, gayet icazlı bir şekilde ilahî, insanî ve kavmî hakikatler arasında kurduğu fikrî terkipleri muhteşemdir.

    Edib Debbağ

    Edib Debbağ, "Bediüzzaman'a Göre Bilgi Teorisi," 3. Uluslarası Bediüzzaman Sempozyumu, Istanbul, 1995.


    --------------------------------------------------------------------------------



Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •