NAMAZI TERK EDEN KİMSENİN DURUMU NEDİR?
2618
Câbir (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) buyurdular ki: “İman ile küfür arasında namazı terk etmek vardır.”
(Müslim, İman: 35)
2619
A’meş (r.a.)’den aynı senedle bu hadisin bir benzerini rivâyet ederek şöyle demiştir: “Kul ile küfür ve şirk arasında namazı terk etmek vardır.”
(Müslim, İman: 35; İbn Mâce, İkame: 77)
Tirmizî:
Bu hadis hasen sahihtir. Ebû Sûfyân’ın ismi Talha b. Nafi’dir.
2620
Câbir (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Kul ile küfür arasında namazı terk etmek vardır.”
(Müslim, İman: 35; İbn Mâce, İkame: 77)
Tirmizî:
Bu hadis hasen sahihtir. Ebû’z Zübeyr’in ismi Muhammed b. Müslim b. Tedrüstür.
2621
Büreyde (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Bizimle münafık, müşrik ve kafirler arasındaki fark namazdır. Kim onu terk ederse kafir olur.”
(Müslim, İman: 35; İbn Mâce, İkame: 77)
Bu konuda Enes ve İbn Abbâs’tan da hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmizî:
Bu hadis hasen sahih garibtir.
2622
Tabiinden, Abdullah b. Şakîk el Ukaylî (r.a.) şöyle diyor: “Muhammed’in ashabı namazdan başka amellerden hiçbirinin terk edilmesini küfür saymazlardı ancak namazın terk edilmesini küfür sayarlardı.”
(Müslim, İman: 35; İbn Mâce, İkame: 77)
Tirmizî diyor ki: Ebû Mus’ab el Medinî’den işittim diyordu ki: İman, sözden ibarettir diyen kimse tevbe etmeye çağrılır. Tevbe etmezse na âla, değilse kafası uçurulur.
SÜNEN-İ TİRMİZİ
İman bölümü
Bölüm 9 Hadis no 2618-2619-2620-2621-2622