***
DIŞARDA
Points: 455.346, Level: 100
Level completed: 0%,
Points required for next Level: 0
Overall activity: 100,0%
Achievements


Bediüzzaman risalelerde,
Bediüzzaman risalelerde, “Kur'an bizi şiddetle siyasetten menetmiş” diyor. Bu cümleyi nasıl anlamalıyız? Hangi ayetler siyaseti yasaklıyor?
Siyaset, idareye talip olmaktır. Başta Hz. Davut ve Hz. Süleyman olmak üzere tarih boyunca nice dindar insanlar idareci olarak hizmet yapmıştır. İslam tarihi boyunca dört halife gibi nice adil hükümdar örnekleri görürüz. Bu noktadan hareketle Bediüzzamanın “Kur'an bizi siyasetten şiddetle menetmiş” sözünü belli kayıtlarla ve günün şartlarına göre anlamak gerekir. Bediüzzamanın kendisi de Osmanlı döneminde bir parça siyasetle iştigal etmiştir.
Kanaatimizce medar-ı bahs olan cümledeki “siyaseti” “ Günümüz siyaseti” olarak anlarsak problem hallolacaktır.
Çünkü günümüz siyaseti,
Çoğu yalancılıktır
Entrikalarla doludur
İnsafsız ve acımasızdır
Ucu ecnebi elindedir. Yani idare edenler tam bağımsız değildir. Bilerek veya bilmeyerek bir takım güç odaklarına alet olmaları söz konusudur.
İşte bu gibi özelliklere sahip olan günümüz siyasetiyle uğraşmak yerine Bediüzzaman doğrudan doğruya iman ve Kuran hakikatlerini anlatmayı tercih etmiştir. Metot olarak ta siyaset üstü kalmıştır. Böylece neşretmiş olduğu Kur’an nurları çeşitli partilere mensup geniş kitlelere ulaşmış, ülkemizde ve ülke dışında adından söz edilir büyük hizmetler yapılmıştır.
Şu noktada mühimdir ki Bediüzzamanın bu sözü söylediği yıllarda Türkiyede tek parti sistemi vardı, siyaset yoluyla bir yere varmak zaten mümkün değildi
Ayrıca Bediüzzaman cemaat içinde bazı fertlerin cemaati meşgul etmeden şahsı adına siyasete girebileceğini söylemiştir.
Mezkur cümlenin Kur’andan mesnedi meselesine gelince :
Günümüz siyaseti ekseriyet itibariyle yalancılık, iftira, gıybet, zulüm, insafsızlık, cerbeze, körü körüne bağlılık gibi özellikler gösterdiğinden, bunları yasaklayan ayetleri birer mesnet olarak görebiliriz. Mesela “müminler ancak kardeştir” hükmü Kur’ani bir gerçektir. Fakat günümüz siyaseti mümini mümine düşman yapmaktadır. Keza Kur’ana göre “Hiçbir günahkar başkasının günahını çekmez.” Fakat günümüz siyaseti partizanlığı esas aldığından diğer parti mensuplarını karalayarak iş yapar... Örnekleri çoğaltabiliriz.