SABAH NAMAZI:fecir zamanı-tulûa kadar(güneşin doğmasına kadar ki zaman)-evvel-i bahar zamanına(bahardan önceki zamanı)
, hem insanın rahm-ı mâdere(anne rahmine) düştüğü âvânına(zamana)
, hem semâvât ve arzın altı gün hilkatinden(yatratılışından) birinci gününe benzer ve hatırlatır ve onlardaki şuûnât-ı İlâhiyeyi(Allahın faaliyetlerini) ihtar eder. (hatırlatır)
ÖĞLE NAMAZI;Zuhr zamanı ise yaz mevsiminin ortasına,
hem gençlik kemâline,
hem ömr-ü dünyadaki hilkat-i insan devrine benzer ve işaret eder. Ve onlardaki tecelliyât-ı rahmeti ve füyüzât-ı nimeti hatırlatır. (Rahmetin ortaya çıkmasını ve nimetlerdeki bollukları bereketleri hatırlatır)
İKİNDİ NAMAZI;Asr zamanı ise güz mevsimine,
hem ihtiyarlık vaktine,
hem âhirzaman Peygamberinin (Aleyhissalâtü Vesselâm) Asr-ı Saadetine benzer.
Ve onlardaki şuûnât-ı İlâhiyeyi ve in'âmât-ı Rahmâniyeyi ihtar eder. (Allahın faaliyetlerini,yaptığı icra ettiği işleri ve Nimetlerini hatırlatır)
AKŞAM NAMAZI;Mağrib zamanı ise, güz mevsiminin âhirinde pekçok mahlûkatın gurûbunu(batmasını),
hem insanın vefâtını,
hem dünyanın Kıyâmet ibtidâsındaki(başlangıcındaki) harâbiyetini ihtar ile, tecelliyât-ı Celâliyeyi(Allahın Celalinin ortaya çıkmasını) ifham(anlatır) ve beşeri gaflet uykusundan uyandırır, ikaz eder.
YATSI NAMAZI;İşâ vakti ise, âlem-i zulümât(karanlı alemi), nehar(gündüz) âleminin bütün âsârını siyah kefeni ile setretmesini(örtmesini)
, hem kışın beyaz kefeni ile ölmüş yerin yüzünü örtmesini,
hem vefât etmiş insanın bakıye-i âsârı(kalan eserleri) dahi vefât edip nisyan(unutma) perdesi altına girmesini,
hem bu dâr-ı imtihan olan dünyanın bütün bütün kapanmasını ihtar ile, Kahhâr-ı Zülcelâlin celâlli tasarrufâtını ilân eder.
9.söz