Aşağıda yazdığım Tevrat tan alıntıları insan gördükçe, biz Müslümanlar Kuran da asla bahsedilmemesine rağmen nerelerden etkilendiğimiz ortaya çıkıyor. Demek ki peygamberimiz zamanında Müslüman olan Yahudiler bu kitapların etkisinde kalmış ve yine Kuran da Allah bizlere bunları söylemediği halde sanki Müslümanlıkta varmış gibi, bizler içimizde yaymış ve inanmışız. Sebebi kuran a iman yerine onun yanına koyduğumuz kitaplara iman etmişiz de ondan tabi, Allah affetsin. Kuranda Allah kadının ay halinden bahseder. Ama yalnız bu bir hastalık halidir der, bir de bu durumda iken kadınla cinsel ilişki kurmamızı istemez. Hepsi bu kadar. Ne bu durumda ibadet edemez der, nede Kuran okuyamaz der. Nede bu durumda kadın mundar ya da dokunulmayacak pis bir insan olarak görmez. Şimdide kuranda bu konudan bahseden tek ayete bakalım. ( Bakara sur. 222: Sana âdet halini de sorarlar. De ki: "O, insana rahatsızlık veren bir haldir. Hayızlı oldukları sırada kadınlardan uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah'ın emrettiği yerden onlara gidin." Şu bir gerçek ki Allah, çok tövbe edenleri sever, iyice temizlenenleri de sever.) Ayeti okudunuz aklı başında her kez ne anlar bu sözlerden? Bu durumdayken kadınla cinsel birleşme yapma çünkü kadına rahatsızlık verir. Ne zaman bu durum biter temizlenirse o zaman yaparsınız. Bundan başka anlam çıkaran a ancak kâhin demek lazım. Ama kuran kâhinlere değil insanlara açıkça ve detaylı indiğini Rabbim söylüyor. Bizlere Tevratta geçenleri inandıranlar ise ayetteki temizlendikten sonra kelimesinden esinlenerek, bak demek ki boy abdesti almalıyız bu sözden bu anlaşılıyor demişlerdir, sanki Rabbim izah etmesini, açıklamasını unutmuş gibi. (hâşâ). Hâlbuki Yaradan birçok ayetinde kuran için ne diyordu? (Kehf Sur54. ayet; Yemin olsun, biz, bu Kuran'da, insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır.) (İsra suresi 89. ayet; Yemin olsun, biz bu Kuran'da, insanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık. Ama insanların çoğu inkâr ve nankörlükten başka bir şeyde diretmediler.) (Nisa Suresi 174. ayet; Ey insanlar! Size Rabbinizden apaçık, çok parlak ve güçlü bir kanıt gelmiştir. Biz size, her şeyi açık seçik gösteren bir ışık gönderdik. 175. ayet; Allah'a inanıp O'na sarılanları O, kendisinden bir rahmetin ve lütfun içine sokacak ve onları kendisine ulaşan dosdoğru bir yola kılavuzlayacaktır.) Bu ve buna benzer o kadar ayetleri görmezden gelip kelimelerin anlamlarını açıkça görmek yerine sözcüklerin ardından gizli anlamlar çıkararak iman ettiğimiz sürece hüsrana uğrayacağımız çok açık değimli dostlar. Ayeti düşünün acaba bakara suresi 222. ayetinde Allah kadın ay halindeyken ibadet yapamaz, oruç tutamaz diyor mu? Kesinlikle hayır, ama bizler kurana iman etmeyip bakın nerelere iman ediyoruz lütfen dikkat. Ramazan ayındayız bu kutsal ayda şimdi milyonlarca kadınımıza o günlerinde ne oruç tutturacağız nede namaz kıldıracağız lütfen aklımızı çalıştıralım bu yasağı Rabbim koymamış, o halde asla başka kimse koyamaz.

Bunları okudukça bizlere ne kadar yanlış şeyler öğretildiğini görüyor insan. Demek ki bizler tüm bunları doğru anlamak ve doğru yaşamak için KURAN ı anladığımız dilden okumalıyız. Yorum sizlere kalmış. Rabbim den dileğim kuranı anlayarak okuyan ve kuran ipine sarılarak onu dolu dolu yaşayan kulları arasına bizleri alması dileklerimle. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK



BÖLÜM 12
Lev.12: 1 RAB Musa'ya şöyle dedi:
Lev.12: 2 "İsrail halkına de ki, 'Bir kadın hamile kalıp erkek çocuk doğurursa, âdet gördüğü günlerde olduğu gibi yedi gün kirli sayılacaktır.
Lev.12: 3 Çocuk sekizinci gün sünnet edilmeli.
Lev.12: 4 Kadın kanamasından paklanmak için otuz üç gün bekleyecek. Pak sayılması için geçmesi gereken bu günler doluncaya dek kutsal bir şeye dokunmayacak, tapınağa girmeyecek.
Lev.12: 5 Ancak, kız çocuk doğurursa, âdet gördüğü günler gibi iki hafta kirli sayılacaktır. Kanamasından paklanmak için altmış altı gün bekleyecektir.
Lev.12: 6 "'Erkek ya da kız çocuk doğuran kadının temiz sayılması için geçmesi gereken günler dolunca, yakmalık sunu* olarak bir yaşında bir kuzu, günah sunusu* olarak bir güvercin ya da bir kumru getirip Buluşma Çadırı'nın giriş bölümünde kâhine verecektir.
Lev.12: 7 Kâhin bunu RAB' bin huzurunda sunacak ve kadını arıtacak. Böylece kadın kanamasından temizlenmiş sayılacak. Erkek ya da kız doğuran kadınla ilgili yasa budur.
Lev.12: 8 "'Eğer kadının kuzu alacak gücü yoksa biri yakmalık sunu, öbürü günah sunusu olmak üzere, iki kumru ya da iki güvercin yavrusu getirecek. Kâhin kadını arıtacak ve kadın temiz sayılacaktır."