***
DIŞARDA
Points: 155.310, Level: 100
Level completed: 0%,
Points required for next Level: 0
Overall activity: 0%
Achievements


Dogru iman ve imani korumak
Dogru iman ve imani korumakSual: Ahirette kurtulmak neye baglidir?
CEVAP
Bazilari Allah’a inanan herkesin Cennete gidecegini saniyor. Bu çok yanlistir. Amentü’deki alti esastan birine inanmayanin imani geçersizdir. Bunun için inanmak degil, dogru inanmak önemlidir. Ahirette kurtulmak, ibadetin çok olmasina degil, dogru imana baglidir. Ihlasli ameli az da olsa, hatta hiç ameli olmasa, zerre kadar dogru imani olsa yine Cennete girer. Bir hadis-i serifte buyuruluyor ki:
(Kalbinde zerre kadar imani olan Cehennemde kalmaz.) [Buhari, Müslim]
Dünyadan herkes ahirete yolculuk yapiyor. Herkes bir vasitaya binip gidiyor. Bir vasitaya binmek degil, dogru vasitaya binmek önemlidir. Yanlis vasitaya binen, istedigi yere degil, vasitanin gittigi yere gider. Kâbe’ye gitmek için niyet edip Paris’e giden uçaga binen, niyeti halis olsa da Kâbe’ye varamaz.
Allahü teâlâ, dogruyu azcik merak edene, dogruyu arayana dogru yolu yani hakiki Islamiyet’i nasip edecegine söz vermistir. [Ankebut 69, Sûra 13], Allah sözünden dönmez. (Al-i imran 9)
Demek ki bâtil yollardaki insanlar istemek bir yana merak bile etmiyorlar. Allahü teâlâ rizka kefildir ama imana kefil degildir. Dogru iman sahibi olmaya çalismalidir. Itikadi düzeltmeden önce ibadet etmenin faydasi olmaz. Dogru itikad, ehl-i sünnet itikadidir. Dogru itikad 1 rakami gibidir. Ihlasli ibadetler sagina konan sifir rakami gibidir. Bir sifir konunca 10, iki sifir konunca 100 olur. Sagina ne kadar 0 konursa degeri artar. 1 çekilirse hepsi 0 olur. Ihlassiz, yani riya ile yapilan ameller de, soldaki sifir gibi yani 1 rakaminin soluna konan sifir gibi degersizdir. Itikad dogru olunca ibadetleri arttirmak, insanin gayretine, ihlasina, ilmine baglidir. Istedigi kadar artirir. Ancak, dogru itikadi, yani ehl-i sünnet itikadi yoksa ibadetlerinin hiç faydasi olmaz, soldaki sifir gibi degersizdir.
Mutezile ve benzeri akilci gruplara göre ibadetler imandan bir parçadir. Onlara göre günah isleyen ve farzlari yapmayan kâfir olur, yani iman X amel diyorlar. Bunlardan birisi sifir olursa netice de sifir olur diyorlar. Yani imansiz amel de amelsiz iman da makbul degil diyorlar. Ehl-i sünnet, Amelsiz iman makbul, imansiz amel makbul degildir. Ehl-i sünnete göre amel X ihlas denebilir. Ancak amel islemeden, (Param olsaydi su fakire yardim ederdim diye ihlasla düsünen de, vermedigi halde, amel islemedigi halde ihlasli niyetinden dolayi sevaba kavusur. Bir kimsenin ihlasi ne kadar çoksa, amel ile çarpilinca netice büyük olur. Bizim ihlasimiz 1 ise, bin fakire birer ekmek versek, 1x1000 = bin sevap eder. Eshab-i kiramin ihlasi çok kuvvetli oldugu için, mesela onlarin ihlasi 1 milyon olsun, bir fakire bir ekmek verse bir milyon sevap alir. Nitekim hadis-i serifte buyuruluyor ki:
(Yemin ederim ki, bir kimse, Uhud dagi kadar altin sadaka verse, eshabimdan birinin bir avuç kadar arpa sadakasinin sevabina kavusamaz.) [Buhari]
Eshab-i kiramin imanlari çok kuvvetli ve ihlaslari çok fazla oldugu için böyle sevaplara kavusuyorlar. Eshab-i kiramdan biri digerinden daha yüksek idi. Bunun için Hazret-i Ebu Bekir’in verdigi bir avuç hurmanin sevabi, diger sahabeden birinin verecegi sevap arasinda daglar kadar fark vardir. Bir hadis-i serifte de buyuruluyor ki:
(Benden sonra, Eshabimin ihtilaf edecekleri meseleler hakkinda sual ettim. Rabbim bana “Senin eshabin benim yanimda gökteki yildizlar gibidir. Bazisi digerinden daha parlaktir. Onlardan birisine uyan hidayet üzerindedir” buyurdu.) [Deylemi]