Nişanlı Çiftler Hakkında
Bismillah.
* Nişanlanan iki kişinin münasebetlerinde bir farklılık meydana gelir mi?
* Nişanlı iki kişi el ele tutuşabilir, öpüşebilir, sarılabilir mi? Yalnız başına kalmaları serbest midir?
* Nikahtan önce 3 defa görüşmek diye bir sınır var mıdır veya böyle bir sınırlandırmanın islami kaynaklardaki konumu nedir?
* Nişanın iki şahsın görüşmesinde bir etkisi yok mudur?
* Ailelerin bilgisi olmadan nikahlanmamızın sakıncası olur mu?
Bir dahaki mesajda cevaplanacaktır.
Vesselam.
---------- Post added at 18:59 ---------- Previous post was at 18:55 ----------
Soru: Nişanlanan iki kişinin münasebetlerinde bir farklılık meydana gelir mi?
Cevap: Nişan, İslam dinince geçerli bir nikah akdi değil, ileride evleneceğine dair, tarafların birbirlerine verdikleri sözdür. Bu yüzden nişanlı iki kişinin arasında mahremiyet bakımından herhangi bir farklılık olmayacaktır. Bu sebepten ötürü, nişanlı iki kişinin İslam'a göre nişanlılıkla arada hiçbir bağ bulunmamasının aynı olduğunu bilmelidir. Sadece toplumsal açıdan kınanmamak için, daha farklı yerlerde İslam'a uygun olarak görüşme yapılabilir. Nişan, evlenmeye hazırlanan iki kişinin toplum tarafından kabul edilmesine bir vesiledir fakat İslam'da nişan diye bir kavram bulunmamaktadır. Tavsiyemiz, nişan kısmının fazla uzatılmaması ve nikahın yapılmasıdır. Dinen nişan şart değildir.
---------- Post added at 19:02 ---------- Previous post was at 18:59 ----------
Soru: Nişanlı iki kişi el ele tutuşabilir, öpüşebilir, sarılabilir mi? Yalnız başına kalmaları serbest midir?
Cevap: Kesinlikle nişanlı kişilerin el ele tutuşması, öpüşmesi, birbirlerine sarılmaları haramdır. Daha önce de açıkladığımız üzere, dinen, nişanlı olmak ve hiçbir bağa sahip olmamak arasında herhangi bir fark bulunmadığından haramdır. Allah zinayı yasaklamıştır. Hatta "Zinaya yaklaşmayın!" diyerek, zinaya yakınlaştıracak şeyleri de yasaklamıştır. Bu kısma öpmek, el ele tutuşmak, sarılmak, müstehcen video-resim izlemek/bakmak Allah'ın yasak kıldıkları kategorisine girmektedir. Hal böyle olunca, nişanlı da olsa, dinen yalnız başına kalmaları da yasaklanmıştır. Peygamberimizin de dediği üzere "Üçüncüsü şeytandır."
---------- Post added at 19:04 ---------- Previous post was at 19:02 ----------
Soru: Nikahtan önce 3 defa görüşmek diye bir sınır var mıdır veya böyle bir sınırlandırmanın islami kaynaklardaki konumu nedir?
Cevap: İslami kaynaklarda, Kur'an'da yahut sünnette böyle bir şeye rastlamadık. Yalnız bazı zatlar, nişanlılık süresinin uzun olmaması gerektiğini vurgulamak için böyle bir cümle söylemiş olabilirler, dediğimiz gibi, nişanlılığın uzun sürmesini tasvip etmemekle beraber, herhangi bir sayıyla görüşmeleri kısıtlandırmak dinde yeri olmayan bir şeydir.
---------- Post added at 19:07 ---------- Previous post was at 19:04 ----------
Soru: Nişanın iki şahsın görüşmesinde bir etkisi yok mudur?
Cevap: Üstteki sorularda da gördüğünüz üzere İslam'da nişanlılık diye bir kavram olmadığından, iki kişi hali hazırda, yabancı kişiler olmaktadırlar. Bu sebeple, görüşme için en uygun sınırlama; ileride iyi bir aile kurmak için tarafların birbirini tanımasını ve problem çıktığında bunun çözülmesini sağlayacak kadar ve şekilde görüşme olarak nitelendirilmiştir. Bu sebeple, nişanlı iki şahsın, bu meseleleri çözmek için daha fazla buluşmaları gerekeceğinden, tek farkları bu olacaktır. Nişanlı olmayan iki kişiyle, nişanlı olan iki kişinin tek farkı, nişanlıların daha çok görüşme "zorunda" olmalarıdır.
Soru: Ailelerin bilgisi olmadan nikahlanmamızın sakıncası olur mu?
Cevap: Ergenlik çağına gelmiş bir kız ile erkek, kendi irade beyanlarıyla evlenme akdi yapabilirler; ebeveynin ve akrabanın rızası, nikahta bulunmaları vs. ahlak, âdet ve âdâb ile ilgilidir. Bu Hanefî'lerin içtihadıdır ve İslami bakımdan, ana-baba rızası, onların gönüllerin hoşnut edilmesi bakımından isabetlidir.
En doğrusunu Allah bilir.