***
DIŞARDA
Points: 39.199, Level: 100
Level completed: 0%,
Points required for next Level: 0
Overall activity: 0%
Achievements


Grup RehberlİĞİ Hİzmetlerİ
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Grup rehberliği hizmetleri 10-15 kişilik gruplarla ya da sınıftaki tüm öğrencilerle yürütülen hizmetlerdir. Özgüven grup rehberliğini “bireyin gelişmesine,kendisini ve
olanakları tanımasına,gerçekçi ve uygun planlar ve seçimler yaparak kendisini yönlendirmesine ilişkin grup etkinlikleri ve süreçleri olarak tanımlamaktadır. Bu tür çalışmalarda daha çok öğrencilerin kendileriyle ilgili veya olgusal konularda (karar verme,meslekleri tanıma, sosyal ilişkiler,etkili ders çalışma gibi) bilgilenmelerini sağlayarak gelişimlerine yardımcı olmak hedeflenir. Daha çok öğrencilerin katılımı sağlanarak,onların yaşantılarını,duygularını ve düşüncelerini ifade etmesine dayalı etkileşimli bir ortam içinde grup rehberliği çalışmaları yürütülür. Ne kadar büyük gruplarla bu çalışmalar yapılabilse de küçük gruplarla çalışmak hizmetlerin etkililiğini arttırmaktadır. Grup rehberliği çalışmaları herhangi bir konuda bir oturumluk,iki-dört oturumluk veya daha uzun süreli örneğin bir yarıyıl boyunca sürecek şekilde planlanıp uygulanabilir.(Altıntaş,Ersin. :PsikolojikDanışmave Rehberlik,Pegemyayıncılık,Anka ra,2002)
GRUP YAKLAŞIMININ YARARLARI:
Kendini yönlendirici öğrenme olanaklarıv sağlar,
Ekonomik ve etkili bir rehberlik hizmeti verir,v
Bireyselv psikolojik danışmayı kolaylaştırır.
GRUP YAKLAŞIMI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEN HİZMETLERDEN BAZILARI:
Grup Rehberliği;sınıf rehber öğretmenliği vev eğitici kol rehber öğretmenliği görev alanına giren grup yaklaşımını kapsamaktadır.
Psikolojik Danışma;grup içinde daha derin bir iletişim vev etkileşimle gerçekleştirilen yardım yaklaşımını kapsamaktadır.
Gruptav Ruhsal Sağaltım;grupta psikolojik danışmadan da derin boyutlu yaklaşımları kapsamaktadır.
GRUP REHBERLİK HİZMETLERİNDE GÖZ ÖNÜNDE TUTULACAK NOKTALAR:
Danışman ya da sınıf rehber öğretmeni; eğitsel,mesleksel ya da kişisel-toplumsal sorunu, öğrencilere ulaştırılması gereken bilgiyi sınıfa getirmeli, Her türlü öğrencinin görüşüne saygı gösterilmeli,
Gruba bilgi verirken soyut ve kuru bir anlatımdan kaçınılmalıdır,
Grup tartışmalarına, her üyenin katılması ve katkıda bulunması sağlanmalıdır,
Danışman ya da sınıf rehber öğretmeni tartışmalarda,kendi düşünce duygu ve değer yargılarını gruba aşılamaktan kaçınılmalıdır, Öğrenciler sormadıkçav ,tartışma konusuna ilişkin görüşlerini açıklamamalıdır.(Bakırcıoğlu,R asim.:RehberlikvePsi kolojikDanışma,yayınları,Ankar a,1994 )DEĞERLENDİRME
SORULARI:
1)Öğrencilerin ihtiyaç duydukları bilgiler aşağıdaki şıklardan hangisinde tam olarak sınıflandırılmıştır?
a)Eğitsel Bilgi
b)Mesleki Bilgi
c)Eğitsel-mesleki-ahlaksal bilgi
d)Eğitsel-mesleki-kişisel-sosyal Bilgi
e)Eğitsel-mesleki bilgi
2)Psikolojik danışma hizmetlerinin en önemli amacı hangisidir?
a)Bilgi vermek
b)Öğrencinin sorunlarını tamamen gidermek
c)Bireylerin kendilerini gerçekleştirmelerine yardım etmek
d)Mesleki bilgiler vermek
e)Eğitsel-mesleki-sosyal bilgiler vermek
3)Aşağıdakilerden hangisi grup rehberlik hizmetlerinde göz önünde tutulacak esaslardan biridir?
a)Kuru ve soyut anlatımdan kaçınmak
b)Her üyenin grup tartışmasına katkıda bulunmasını sağlamak
c)Her türlü öğrenci görüşüne saygı duymak
d)Sınıf öğretmeninin eğitsel,mesleki ya da kişisel toplumdaki sorunu gruba getirmesi
e)Hepsi
:rolleyes:
