2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Konu: Kulu Allah'a Kavuşturan Yollar

    Share
  1. #1
    ***
    DIŞARDA
    Points: 39.109, Level: 100
    Points: 39.109, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Günışıgı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Yer
    memleketim (sivas) yaşadığım yer (istanbul)
    Mesajlar
    6.281
    Points
    39.109
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    23

    Standart Kulu Allah'a Kavuşturan Yollar

    Kulu Allah'a Kavuşturan Yollar

    Allah'a giden yolların, yaratılanların nefesleri sayısınca olmasına rağmen, sayılamayacak kadar çokluk ifade eden bu insanlar üç grupta toplanmaktadırlar Bu tasnif çok yerinde bir tasniftir Bu yollar:
    Ahyar yolu,
    Ebrar yolu,
    Şettar yolu olarak belirtilmiştir

    AHYAR YOLU

    Ahyar, "hayr" kelimesinin çoğulu olup "Hayırlılar" anlamına gelir
    Bu yoldan yürüyenler, hayr ve hasenatları çok olan ve zahir amellerini fazlasıyla eda eden kimselerdir Hayırlı işler işleyenler, insanların hayırlısıdırlarBu yolun yolcularına bundan dolayı "Ahyar" denilmiştir Bu yoldan Yüce Allah'a vasıl olanlar, uzun bir yolu kat etmek durumundadırlar Ulaşanlar bakımından miktar olarak da azın azıdırlarBu yol, aynı zamanda takva yoludur Bu yoldan gidenlerin irşad olmaları uzun zamana bağlıdırBu yolda otuz senede ulaşılacak dereceye diğer yollardan daha kısa sürede varmak mümkündürAncak velilik derecesine ulaşmak her salik için müyesser değildir Aşk yolundan Allah'a gidenlerin hedeflerine çabucak ulaşmaları yanında, yolculuk sırasında dökülmeler, diğer yollardan gidenlere göre daha fazladır Çokça ibadet ederek ve cihadda bulunarak Allah yolunda yürüyenlerden biri Fudayı B İyaz (ks)'dır Bu zat Mekke'de mücavirdi Uzun sürede Allah'a ulaşanların durumu, geçmiş ümmetlerin durumuna benzer Onlar dört-beş yüz yıl boyunca ibadet ve cihad ederler, bu süre içerisinde belleri yay gibi bükülür, ok gibi incelirdi Yüce Allah bu ümmeti böyle uzun ömürlü kılmadı Onlara üç yüz, dört yüz yılda lütfettiğini bu ümmete en geç otuz yılda lütfetti Bunu daha aşağı yıllara, hatta bir anlık zamana indirenler de görüldüSalikte istidat ve ehil mürşid olunca kısa sürede Yüce Allah'a vuslat gerçekleşir Geçmişte olduğu gibi belin bükülmesine, bedenin erimesine gerek kalmaz


    EBRAR YOLU

    İkinci grubu oluşturanların yoluna "Ebrar Yolu" denilir Ebrar kelimesi "Birr" kelimesinin çoğulu olup, "İyiler, İyilik sevenler" anlamına gelmektedir Nefsi cezalandırma, riyazet ve çile yolu olan bu yolun silikleri, kötü huyları değiştirme ve "Emmâre Nefsi" ondan arıtma mücadelesi verirlerKibir (büyüklenme), gösteriş, insanları çekememe, kendini beğenme, servet ve mal sevgisi gibi kötü huylarla mücadele ederler, kalbi Tevhid nuru ile nurlandırmaya çalışır ve Yüce Allah'a murakabe ederek, O'na ulaşmaya engel olan şeylerle ilgiyi kesme gayreti içinde olurlar Kalp, öyle bir aynadır ki, temizlenip cilalanmadıkça ilahî tecelliye mazhar olamaz Kötü huylardan ona leke gelir, yüzünde siyahlanma ve paslanma olur; silinmediği takdirde bu leke ve siyahlanma taşlaşmaya dönüşür Kalbin kir ve pasından arıtılması ve cilalanması ilahî marifetle olur İlahî marifet ise takva, sâlih amel ve sülük ile elde edilir Aksi yoldan gelen ve marifet sanılan bazı haller olsa olsa şeytanî marifet olur Her türlü çirkin şeyleri işledikleri ve karanlıklara bulandıkları halde, istîdrac ve gözbağcılık gibi hünerler gösteren zamane cambazları bunlardandır İnsana incelik kazandıran ve huzur veren, gönlü Allah sevgisiyle dolduran, o sevginin gönüle dolmasına engel olan her şeyi oradan çıkaran riyazet, makbul olan riyazettirSabır, tahammül, eza, cefa, nefsin haz duyduğu şeylerin azı ile yetinme Nefsi susturup şikâyetine engel olma ve benzeri davranışlar gerçek riyazet ve gerçek cihaddır Bu yoldan Yüce Allah'a vasıl olanlar (ulaşanlar), birinci grubu oluşturan "Ahyar"dan daha fazladır Ne var ki, bu grubu temsil edenlerden Hakk'a vasıl olanlar da üçüncü grubu temsil edenlere göre azınlıktadırİnsanın zahiri dünya, bâtını ise ahirettir Arif-i billâh olan Allah dostlarına dünya da, ahiret de haramdır Onların her iki cihan derdi ile ilgileri yoktur Bundan dolayıdır ki, fenafıllâh mertebesine yükselmiş olmak, Allah'tan başka her şeyi dışarıda bırakıp, O'ndan başka hiçbir şeyi görmemek, düşünmemektir

    ŞETTARYOLU

    Allah'a giden yollardan üçüncüsü "Şettâr Yolu"dur Bu yol, Yüce Allah'a ulaşmak isteyenlerin seyir yollarından biridir Bu yolda seyir bir hikmetten bir hikmete, bir balden bir hale geçiştir Bu hal, manevî bir emir sonucudur Salikin hali, bu yolun başlangıcından sonuna kadar hep seyir olarak geçer Yani vuslat hâsıl oluncaya kadar hayat manevî yürüyüşle geçer Tıpkı Kâbe'ye doğru yola çıkan bir hacı gibi Kâbe'ye varınca hacının yolculuğu sona erer Salikin bu yolda seyri (yolculuğu) Allah'a doğrudur Sonu olan yolculuk "Seyr-i ilellâh'tır "Seyr-i fıllâh"ta son olmazTıpkı Kâbe'ye ulaşmakla Kâbe'nin sırlarının bitmediği gibi Nice ilahî sırlar saklıdır onda Gerçek kemal elde edilinceye kadar seyr ve sülük gereklidir Bunun için gayret ile himmeti birleştirmek gerekir Mürşidden himmet, salikten de hizmet ve gayret gerek Allah yolunda dağınıklığın, bezginliğin ve tembelliğin yeri yoktur Hazırlıksız ve eksiklerle yola çıkan yolcu yolda kalırŞettar yolu, ayıkların ve muhabbet ehli olanların yoludur Onlar, muhabbetin tesiriyle kararsız olup bir yerde duramazlar Tembelliği huy edinenler gibi uyuşuk değil, hareketlidirler Allah yolunda muhabbet, zühdün karşılığıdır Hakk'a vuslata cezbcdiei manevî bir vasıtadırMuhabbetin şiddetli olanına "Aşk" denir Muhabbet nur, Aşksa ateştir Aşk ateşi, sevgiliden başka her şeyi ve hem dünya hem de ahiret ilgilerini yakar Bundan dolayı bir Hakk aşığı şöyle demişti:
    "Yana aşk oduna, sıza; binarin beyne nûreyni"
    Yani aşık, iki nur arasında bir ateşi temsil eder Nurlardan biri, Allah'tan başka her şeyden ilgiyi kesmesinden dolayı meydana gelen ilahî nur, diğeri Allah'a yönelişten dolayı olan nurdur Bu iki nur arasında aşk ateşi bulununca, salikin aşağılık mertebesinde bulunan süfli ilgileri yanar, yok olur Bundan sonra amacına çabucak ulaşıverir Aşk ve muhabbet yolunda sülük ederek, daha başlangıç safhasında vuslata erenler, diğer iki yolda sülük ederek yıllar sonra vuslata erenlerden kat kat fazladır Diğerlerinin sonundan, Şettar Yolu saliklerinin başlangıcı daha faziletli ve daha vuslata erdiricidir Aşk ve muhabbet yolunda sülük edenler, çekici durumları ve güçlü istidatları sebebiyle göğe nurdan bir merdivenle çıkarlar ve bin adımı bir adım yaparlarKâmil bir mürşide, mütehassıs bir üstada yakın olan salik cezbeli bir kimse ise o kimse için seyr-i sülük gerekmez Öyle kimseye önce ilahî sıfatlardan "Hayat" sıfatının sırrı gösterilir Bu salik için çok önemli bir gelişmedir Varlık (madde) âleminin seyri önemli değildir O seyrin birçok zorlu geçidi vardır O âlemdeki keşifler süflî keşiflerdir Saliklerin çoğu bu tehlikeli geçitlere düşmüşler ve oralarda kalmışlardır Büyük mürşid Necmeddîn-i Kübra (ks) bu üçüncü yolu "Seçkinler Yolu" olarak değerlendirmiştir


  2. #2
    ***
    DIŞARDA
    Points: 47.246, Level: 100
    Points: 47.246, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 75,0%
    Overall activity: 75,0%
    Achievements
    MaHiR 01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Yer
    Bir Boğaz yedi tepe
    Mesajlar
    8.028
    Points
    47.246
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Cevap: Kulu Allah'a Kavuşturan Yollar

    Kulu Allah'a kavuşturan Yollar


    Ahyar yolu,
    Ebrar yolu,
    Şettar yolu olarak belirtilmiştir



    Güzel paylaşım için Allah c.c razı olsun. Emeğine sağlık kardeşim.
    Ben cemiyetin îman selâmeti yolunda dünyamı da âhiretimi de feda ettim. Gözümde ne Cennet sevdası var, ne Cehennem korkusu. Cemiyetin, yirmibeş milyon Türk cemiyetinin imanı namına bir Said değil, bin Said feda olsun. Kur'ânımız yeryüzünde cemaatsiz kalırsa Cenneti de istemem; orası da bana zindan olur. Milletimizin îmanını selâmette görürsem, Cehennemin alevleri içinde yanmağa razıyım: Çünki; vücudum yanarken, gönlüm gül-gülistan olur.
    13.Asrın Müceddidi
    BEDİÜZZAMAN SAİD-İ NURSİ

Benzer Konular

  1. Şükür Olsun Kavuşturan Yüce Mevlamıza
    By İslam-Gülü in forum Tanışalım Kaynaşalım
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 08.05.10, 01:29
  2. Yollar Ki Allah'a Çıkar Bendedir.
    By mehasin in forum İslami Şiirler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 17.01.10, 13:00
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 27.09.09, 19:58
  4. Yollar Gider ALLAH'a
    By Lale_GüLü in forum Allah (c.c) Hazretleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 18.08.09, 09:31
  5. Kulu Allah'a Kavuşturan Yollar
    By Konyevi Nisa in forum Allah (c.c) Hazretleri
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 02.08.09, 10:33

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •