fakirlere gelen aci, açlik ve kahtin sebebi dahi, orucun tatli açligini çekmedikleri ve zenginlere gelen hasâret ve zayiatin sebebi de, zekât yerinde ihtikâr etmeleridir. Ve Anadolu'nun bir meydan-i harp olmamasinin sebebi,
kelime-i kudsiyesinin hakikatini fevkalade bir surette yüz bin insanin kalblerine tahkiki bir tarzda ders veren Risale-i Nur oldugunu, pek çok emareler ve sakirtlerinden binler ehl-i hakikat ve dikkatin kanaatleri ispat eder.
Ezcümle: Emarelerden biri, Risale-i Nur'a sikinti veren, veyahut hizmetinden çekilen pek çok adamlarin tokat yemeleri gibi, bu sene, bu memleketin etrafinda umumî bir tarzda Risale-i Nur'un intisarina sikinti verip simdiki bir nevi tevakkuf devresi vermek hatasiyla, simdiki umumî sikintinin bir sebebi oldugunu göstermesidir.
• • •
Sûre-i Ve'l-Asr'in dag meyvesi namindaki nüktesine bir hasiyedir.
'daki
ahirdeki ta'lar, ekseriyetçe vakfa rastgelmesiyle, cifirce
sayilabilir. Bu noktada
beraberdir (1358); bu zamanimizi gösterir Ve telâffuzca
okunmadigindan
kalabilir. Bu noktadan seddeler sayilmazsa ve
beraber degil iki yüz küsur sene zamana kadar Imân ve amel-i salihle beraber bir taife-i azime, hasârât-i azimeye karsi mücahedeye devam edecegine isaret edip, Fatiha'nin ahirinde
-1- bin bes yüz kirk yedi veya bin bes yüz yetmis yedi gösterdigi zamana; hem
-2- birinci cümle, bin bes yüz makamiyla ahir
1 "Kendilerine nimet ve ihsanda bulundugun peygamberlerinin ve onlara tabi olan sâlih kullarinin yolu."
Fâtiha Sûresi: 1:7.
2 "Ümmetimden bir taife Allah'in emri gelinceye kadar [yani kiyâmetin kopmasina kadar] galibâne hak üzerinde devam edecektir." Bu hadis-i serif hadis kaynaklarinda bu lafizlarla rivayet edildigi gibi, ayni manayi ifade eden farkli lafizlarla da rivayet edilmistir. Buhari, I'tisam: 10; Müslim, Iman: 247, Imâre: 170, 173, 174; Ebû Dâvud, Fiten: 1; Tirmizî, Fiten: 27, 51; Ibn-i Mâce, Mukaddime: 1, Fiten: 9; Müsned, 5:34,269, 278, 279; el-Hâkim, el-Müstedrek, 4:449-450, 550