3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Nefsi yenmek ve şeytana karşi koymak

    Share
  1. #1
    ***
    DIŞARDA
    Points: 39.109, Level: 100
    Points: 39.109, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Günışıgı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Yer
    memleketim (sivas) yaşadığım yer (istanbul)
    Mesajlar
    6.281
    Points
    39.109
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    23

    Standart Nefsi yenmek ve şeytana karşi koymak

    Nefsi yenmek ve şeytana karşi koymakTevbe.org Nefsi yenmek ve şeytana karşi koymak
    Aklı başında olan kimsenin nefsin azgın arzularını açlıkla sindirmesi gerekir. Çünkü 'ın (C.C.) düşmanını (nefsin azgın arzularını) ancak açlık gemleyebilir.
    Nefsin azgın arzuları yemek ve içmek şeytanın vasıtalarıdır. Nitekim Peygamberimiz (S.A.S.) şöyle buyurur:
    — Şeytan insan vücudunda kan damarları yolu ile dolaşır Binan-aleyh siz onun dolaşım yolunu açlıkla daraltınız. Kıyamet günü insanla-rın 'a en yakın olanı en uzun müddet aç ve susuz kalanıdır.»
    İnsanoğlu hesabına en büyük tehlike kaynağı midenin doyumsuz ar-zularıdır. Hz. Adem (A.S.) ile Havva'nın huzur ve istikrar yurdundan (cen-netten) çıkarılarak horluk ve yokluk diyarına (dünyaya) gönderilmeleri-nin sebebi odur.

    Bilindiği gibi bir ağaç meyvesinden yemek kendilerine tarafın-dan yasaklandığı halde azgın arzularına yenilerek sözkonusu ağacın mey-vesinden yediler de çırılçıplak kalıverdiler.
    Tahkike göre mide aşırı arzuların kaynağıdır. Hikmet ehlinden biri der ki «nefsinin kontrolu altına giren kimse onun azgın arzularından hoş-lanmaya mahkûm olmuş onun yanılmalar zindanında tutuklanmış ve kal-bini faydalı şeylerden mahrunr etmiş olur. Vücud azaları toprağını azgın arzularla sulayanlar kalblerinde pişmanlık ağacı dikmiş olurlar.»
    Ulu (C.C.) canlıları üç türlü yaratmıştır: Melekleri akıllı ve fa-kat azgın isteksiz yaratmıştır. Hayvanları azgın isteklerle donatmış fa-kat onların yapısına akıl katmamıştır.
    İnsanoğlunu ise akıl ve arzuları birarada yapısına katarak yaratmış-tır. Buna göre aklını azgın arzularının kontrolüne veren kimse hayvan-lardan aşağıdır bunun tersine azgın arzularını aklının kontrolü altında tutan kimse de meleklerden üstündür.


    —HİKÂYE—
    İbrahim Havvas (raimehullahu) anlatıyor: Bir gün Likâm dağında idim. Bir nar ağacı gördüm canım çekti ondan bir nar kopararak yar-dım ekşiymiş elimden attım ve yoluma devam ettim. Az ileride birini gör-düm yere serilmiş ve üzerine arılar üşüşmüştü.
    Adama selâm verince «aleykümselâm ya İbrahim» diye cevap ver-di. «Beni nereden tanıyorsun» diye sordum. «'ı tanıyanlara hiç bir şey saklı değildir» karşılığını verdi. Ona «anlaşılan ile münasebetin var şu arılardan seni kurtarmasını O'ndan istesene» diye takıldım.
    Bana şu cevabı verdi «ben de senin ile münasebetin olduğunu sanıyordum. Asıl kendin nar düşkünlüğünden seni kurtarmasını istesene! Nar düşkünlüğünün acısını insan ahirette çeker oysa arı sokmasının acı-sı dünyadadır. Öte yandan arı sokması vücudu incittiği halde azgın arzu-lar iğnelerini kalbe batırırlar.»
    Bana ağır fakat faydalı bir ders veren adamı kendi halinde bıraka-rak yoluma devam ettim.» .
    Nefsin aşırı arzuları padişahları köle yaptığı gibi sabır da köleleri pa dişahlığa yükseltir. Hz. Yusuf (A.S.) sabrı sayesinde Mısır meliki oldu. Bu-na karşılık Züleyha nefsinin azgın arzusu yüzünden Hz. Yusuf'a (A.S.) karşı duyduğu aşkı gemleyemediği için zavallı düşkün yoksul yaşlı ve gözlerinden mahrum bir duruma düştü.
    Ebul Hasan Errazi'nin (rehimehullahu) anlattığına göreölümünden iki yıl sonra babasını rüyasında görür üzerinde katrandan bir elbise var-dır. Ona sorar «babacığım niye seni cehennemliklerin kılığı içinde görü-yorum.»
    Babası «yavrum nefsim beni cehenneme sürükledi! Sakın nefsine al-danma» der.
    Şairin biri bu konuda şöyle der:
    Başıma dört belâ sarıldı.
    Sapıklığım ve iradesizliğim yüzünden düştüm pençelerine:
    Şeytan dünya nefsim ve sonu olmayan arzular. '
    Hepsi de düşmanım acaba kurtuluş nasıl?
    İhtiras ve kuruntuların karanlığında
    Nefsimin beni sonu olmayan arzulara çağırdığını görüyorum.»
    . .
    Hatem'ül Asam (rehimehullahu) der ki «nefsim ayakbağım ilmim silâhım günahım hayal kırıklığım ve şeytan da düşmanımdır. Nefsimin ar-zusuna hiç bir zaman uymam.»

    Ehli marifetten bir zatın şöyle dediği nakledilir: Cihad üç türlüdür. Birincisi kâfirlerle savaşmaktır ki bu zahirî cihad'dır. Ulu 'ın « yolunda cihad edenler...» âyet-i celilesinde cihadın bu çeşidine işaret edilmiştir (20).
    İkinci çeşit cihad ilimle ve inandırıcı deliller ile batılın taraftarlarına karşı verilen cihaddır. «En iyi usulle onlara karşı koy» âyet-i kerimesi bu çeşit cihada işaret eder. (21)
    Üçüncü çeşit cihad kötülüğü emreden nefse karşı verilen cihaddır. Bunun hakkında şöyle buyurur:

    —Bizim uğrumuzda cihad edenlere yollarımızı gösteririz» (22).
    Peygamber'imiz (S.A.S.) de bu konuda şöyle buyurur:
    — En faziletli cihad nefse karşı verilen cihaddır.»
    Nitekim sahabîler ( onlardan razı olsun) kâfirlere karşı verilen bir savaştan dönünce «küçük cihaddan büyük cihada döndük» derlerdi.
    Nefse şeytana ve azgın isteklere karşı verilen cihada «büyük cihad» ismini vermelerinin sebebi şudur: Nefse ve azgın arzulara karşı verilen ci-had aralıksızdır oysa kâfire karşı arasıra savaş verilir. Öte yandan cephe savaşçısı düşmanını görür fakat şeytan görünmez görünür düşmana karşı cihad vermek görünmez düşmanla cihad etmekten daha kolaydır.
    Bir de şeytana karşı savaşırken onun senin nefsinde bir destekçi-si vardır bu destekçi nefsin azgın arzularıdır oysa ki kâfirlerle yapılan savaşta onların senin nefsinde öyle bir yardımcıları yoktur bu yüzden şeytana karşı verilen cihad daha çetindir.
    Yine savaşta kâfir öidürürsen zafer ve ganimet elde edersin kâfir seni öldürürse şehitlik rütbesi ile cennet kazanırsın. Halbuki şeytanı öl-düremezsin ama eğer o seni öldürecek olursa 'ın cezasına çarpı-lırsın.
    Nitekim derler ki: «Savaşta atını elinden kaçıran kimse düşmanın eline düşer buna karşılık imanını yitiren kimse 'ın gazabına uğrar böyle bir şeyden 'a sığınırız!...»

    Diğer yandan kâfirlerin eline esir düşen kimsenin elleri boynuna bağlanmaz ayaklarına pranga vurulmaz aç ve çıplak bırakılmaz. Oysa 'ın öfkesine muhatap olan kimsenin yüzü kara olur elleri boynuna kelepçelenir ayakları ateşten prangalara vurulur yediği ateş giydiği ateş ve içtiği ateş olur.

    (20) Kur'an-ı Kerim/Maide Suresi 54
    (21) Kur'an-ı Kerim/Nah! Sûresi 125
    (22) Kur'an-ı Kerim/Ankebut Sûresi 69

    imam gazali


  2. #2
    ***
    DIŞARDA
    Points: 10.492, Level: 68
    Points: 10.492, Level: 68
    Level completed: 11%,
    Points required for next Level: 358
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 358
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Dj Hak_Yolcusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Aug 2010
    Yer
    Kayseri
    Mesajlar
    2.142
    Points
    10.492
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    18

    Standart Cevap: Nefsi yenmek ve şeytana karşi koymak



    Kovulmuş Şeytan’ın şerrinden Allah’a sığınırım. Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adı ile..
    Amin.
    Emeğine sağlık Dj Günışıgı abla...



    Notası kayıp bir müziğim bu zamanda,
    Ses tellerim titrer, konuşamam yanında,
    Arzu halimi ancak bilirse O bilir,
    Yarın Hak divanında...

  3. #3
    ***
    DIŞARDA
    Points: 39.109, Level: 100
    Points: 39.109, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Günışıgı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Yer
    memleketim (sivas) yaşadığım yer (istanbul)
    Mesajlar
    6.281
    Points
    39.109
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    23

    Standart Cevap: Nefsi yenmek ve şeytana karşi koymak

    teşekkür ederim sağol abdurrahmn


Benzer Konular

  1. EĞer Çabuk sİnİrlenİp.öfkenİzİ yenmek İstİyosaniz.
    By Konyevi Nisa in forum Esmâül Hüsnâ
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 13.07.10, 04:17
  2. Öfkeyi Yenmek
    By bayram_42 in forum Hadis Bahçesi
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 14.11.09, 00:56
  3. Sınav kaygısını yenmek için öneriler!
    By ArzuNur in forum Psikoloji
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 07.07.09, 22:29
  4. Şeytana Yok!
    By emacid in forum Menkibeler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06.06.09, 20:32
  5. Öfkesini yenmek
    By Kartal__13 in forum Ahlak Bilgileri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 16.06.08, 20:07

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •