Sayfa 1/2 12 SonSon
11 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Alaka notlari

    Share
  1. #1
    ***
    DIŞARDA
    Points: 39.199, Level: 100
    Points: 39.199, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    BuRaK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    4.740
    Points
    39.199
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    22

    Alaka notlari

    ALAKA NOTLARI

    Alaka kitabı ilmi beyana dair bir kitaptır.
    Musannıffı Mahmud-u Antaki (hz) dir.
    İlmi Beyanın Tarifi: وهو علم يعرف به ايراد المعنى الواحد بطرق مختلفة فى وضوح الدلالة عليه
    Manası:Manayı ifade de lafzı açıklığa kavuşturmak için bir olan manayı değişik yollarla yerine getirmeyi öğreten ilimdir.
    Mevzuu:Hakikat,mecaz,kinaye
    Gayesi üşünceleri yerine ve zamanına uygun olarak ifade edebilmektir.
    Vazıı:Abdulgahir Cürcani(hz) dir.

    Mütekellimin muhataba meramını ifade etmesinin yolu üçtür:

    Hakikat,mecaz,kinaye.

    Hakikat : لفظ مستعمل في ما وضع له من حيث انه ما وضع له
    Manası:Konulduğu manada kullanılan lafızdır

    Mecaz: لفظ مستعمل في غير ما وضع له من حيث انه غيره بعلاقة بينهما مع قرينة مانعة عن ارادة الموضوع له
    Manası:Hakiki manayı murad etmeye mani bir karine ile beraber her ikisi arasında bir alaka be münasebetle konuldugu mananın dışında kullanılan lafızdır.

    Kinaye: لفظ مستعمل في لازم ما وضع له بلا قرينة مانعة عنه
    Manası:Hakiki manayı murad etmeye mani bir karine olmaksızın konuldugu mananın lazımında kullanılan lafızdır.

    Mecazla kinaye arasındaki en önemli fark: Mecazlarda hakiki mana murad edilemez, kinayelerde edilir.
    (fakat bazen bi hasebi hususil madde kinayelerdede hakiki mana murad edilemez. Zemahşeri ye göre ليس كمثله شيء Ayet-i kerimesinin nefyi misilden kinaye olması gibi. burada hakiki manayı murad edemiyoruz.)

    Hakikat ve mecazın tariflerinde geçen
    Haysiyet kaydı dua veya erkanda kullanıldıgı zaman “salat” gibilerde hakikat ve mecaz birbirine karısmasını önlemek içindir.
    Alaka kaydı kitabı işaret ederek şu atı tut kavlinde oldugu gibi bozuk olan şeyleri mecazdan çıkarmak içindir.
    Karine kaydı hakiki manayı murad etmek caiz olan ve hakiki mananın dışında kullanılan kinayeyi çıkarmak içindir.
    Hakiki mana ile mecazi mana arasındaki alaka iki şekilde taksim olunur:
    1-Külli:Genel olarak buda luzum alakasıdır(yani hakiki mananın mecazi manaya lazım olması demektir)
    Bu gerek alakası müşabehet olan (istiare) de ve gerekse gayri müşabehet olan mecazi mürselde mevcuttur
    2-Cüz-i:Özel olarak ki burada müşabehet veya gayri müşabehet vardır denilir

    Mecaz
    Mecaz iki kısımdır:
    1-Mecazı mürsel(alakası gayrı müşabehet)
    2-Mecazı istiare(alakası müşabehet)

    Mecazı mürseller 27 adettir.(tablodan ezberlenecek)

    İstiareye gelince istiareyle alakalı üç mezhep vardır:

    1-Selef
    2-Sekkaki
    3-Hatib-i Dımişki

    Selefe göre istiare iki dir.
    1-Musarraha
    2-Mekniyye

    Musarraha: لفظ المشبه به المذكور المستعمل فى المشبه
    Manası:Müşebbehte kullanılan mezkur müşabbehu bih lafzıdır.
    Misal: رايت اسدا فى يده سيف
    -Ben elince kılıç olan arslan gördüm. Kavlindeki “aslan” lafzı gibi
    Bu misalde:
    Müşebbeh: Adam (mezkur değil)
    Müşebbehu bih:Arslan(mezkur)

    Mekniyye: لفظ المشبه به الغير المذكور المستعمل فى المشبه
    Manası:Müşebbehte kulannılan gayri mezkur müşebbehu bih lafzıdır.
    Misal: اظفار المنية نشبت بفلان
    -Ölümün tırnağı filana yapıştı.
    Kavlinde mezkur olmayan sebu(canavar gibi)
    Bu misalde:
    Müşebbeh: Ölüm (mezkur)
    Müşebbehu bih:Canavar(mezkur değil)

    Not:Musarraha (açık istiare) ile mekniyye (kapalı) arasındaki fark:Musarrahada müşebbehubih mezkur mekniyyede gayri mezkurdur.
    Ölümün tırnağı filana yapıştı misalindeki müşebbehubih olan canavarın lazımı (yani canavar manasını bize gösteren) olan ezfar (tırnak) lafzı selefe göre hakikattir.
    Selefe göre mecaz:Ezfarul meniyyeti ölümün tırnağı şeklindedirki buna “istiarei tahyiliyye” denilir.
    İstiareyi tahyiliyye:Selefe göre mecazi lüğaviden bir kısım olmayıp mekniyyenin özelliği onun lazımınıdır.
    Selefe göre müşebbehu bihin lazımı olan “ezfar(tırnak) hakikattir (çünkü konuldugu manada kullanılmıştır) fakat imamı zemahşeri bu ezfarın mecaz olabileceğini iddia etmiştir.
    Şart olarakta:Müşebbehle müşebbehu bihin lazımlarının birbirine benzemesini ileri sürmüştür
    Misal:ينقضون عهد الله
    -Onlar Allaha verdikleri ahidlerini bozuyorlar

    Müşebbeh:Ahid
    Lazımı:İptal
    Müşebbehu bih:Habli müellef
    Lazımı:Nakiz

    Zemehşeriyye göre burada müşebbehu bihin (habl) lazımı olan (nakis) müşebbehu bihin (ahid) lazımı olan (iptal) e benzediği için (ki her ikiside mevcudu bozma manasınadır) lazım olan (nakiz) iptal manası na mecaz dır (halbuki bize göre hakikattır)
    Burada zemahşeriye göre istiarei musaarahada vardır.



    ينقضون عهد الله Onlar Allaha verdikleri ahdi (sözü) bozuyorlar.
    Misalinin:Mekniyye olması:Müşebbehü bih olan hablin gayri mezkur olmasından dolayıdır.
    Musarraha olması:Müşebehu bih olan nakiz mezkur olup müşebbeh olan iptal gayrimezkur oldugundandır
    Tebaiyye olması :Tebaiyye bir mastardan müştak olan istiareli kelimelere denir.Burada mastar olan nakiz yenkuzune diye müştak olarak gelmiştir

    İlmibeyan ulemasına göre musarraha 3 kısımdır

    1-Tarafeyn itibari ile:Müfred mürekkep
    2-İstiare olan lafız itibariyle :Asliye tebaiyye
    3-İstiare olan lafızın tahkiki(meydana gelip gelmemesi)itibarı ile: Tahgıgıyye,tahyiliyye

    Tarafeyn itibari ile musarraha iki dir:
    1-Müfred
    2-Mürekkep


    Müfred: لفظ المشبه به المفرد المذكور المستعمل فى المشبه المفرد
    Manası:Müfred müşebbehte kullanılan mezkur müfred müşebbehunbih lafzıdır
    رايت اسدا فى يده سيف
    -Elinde kılıç olan aslan gördüm

    Müşbebbehun bih: Aslan
    Müşebbeh: Adam
    Her ikiside müfred olmuştur

    Mürekkep: لفظ المشبه به المركب المذكور المستعمل فى المشبه المركب
    Manası:Mürekkep müşebbehte kullanılan mezkur mürekkep müşebbehunbih lafzıdır.
    Fetvadaki tereddütte kullanılan :
    انى اراك تقدم رجلا وتاخر اخرا
    -Ayağını bir ileri bir geri atıyorsun

    Müşebbhubih:Ayagını ileri geri atan müftü
    Müşebbeh: Fetvadaki tereddüt
    Doğru olan mecaz-ı mürekkebin mecaz-ı mürsel olmasıdır.
    هواى مع الركب اليمانين مصعد
    -Mahbubem yemen kafilesi ile beraber gitmektedir

    Şiirinde şairin hüznü gibi

    Müşebbehu bih: Mahbubesinin gitmesidir
    Müşebbeh: Şairin hüznü

    Mecazı mürsel olmasıda şöyledir:
    Burada melzumiyet alakası vardır
    Lazım: Şairin sevgilisinin gitmesi (hakiki mana)
    Melzum:Hüzünlenmesi(mecazi mana)



    İstiare olunan lafız itibariyle musarraha iki dir.
    1-Asliyye
    2-tebaiyye

    Asliye: ان كان اللفظ المستعارغير المشتق والحرف اسم جنس او علما
    Manası:İstiare olunan lafız müştak ve harfin gayri ismi cins veya alem olmasıdır.
    İsmi cinse misal: رايت اسدا فى يده سيف
    -Elinde kılıç olan aslan gördüm.
    İstiare olunan lafız aslan ismi cinsidir.
    Aleme misal:رايت اليوم ابى حنيفة
    -Ben bugun Ebu hanifeyi gördüm
    İstiare oluna lafız Ebu Hanife alem dir.
    Tebaiyye: ان كان لفظ المشتق او لفظ الحرف
    Manası:istiare olunan lafızın müştak ve harf olmasıdır.
    Müştağa misal : نطقت الحال
    -Hal konuştu (delalet etti) istiare olunan lafız natakat dır. mastar olan natakat müştaktır önce mastarı sonra ona tabi olmak la kendisi istiare olunur.
    Harfe misal:عذبت امراة فى هرة
    -Kadın kedinin içinde azap gördü (kedi sebebiyle)
    İsitiare olunan lafız fi dir. önce muteallik olan zarfiyyet istiare olunur ona tabi olmakla kendisi istiare olunur


    Meydana gelip gelmemesi itibariyle musarraha (bu kısım sekkakiye göredir)
    1-Tahkikiyye
    2-Tahyiliyye
    Tahkikiyye:Murad olunan mana hissen ve aklen tahhakuk ederse buna denir.
    Misal hissen) رايت اسدا فى يده سيف
    Misal aklen )اهدنا الصراط المستقيم

    Tahyiliyye: Murad olunan mana ne hissen nede aklen tahakkuk ederse ona denir
    Misal: اظفار المنية نشبت بفلان
    Sekkakiye göre istiare :

    Musarraha: Müfrede ve mürekkebe (aynı selefe göre)
    Tahkikiye ve tahyiliyye yukarda geçti
    Mekniyye: لفظ المشبه المذكور المستعمل فى المشبه به
    Manası : Gayri mezkur iddiai müşebehubihte kullanılan mezkur müşebbeh lafzıdır.

    İmam-ı Sekkakiye göre
    İstiare-i Tebeıyye Mekniyyedir.
    Misal: نطقت الحال
    Hali mabihil ifadede (muhatabın meramını ifade etmekte)insana benzetmiş insanı hakiki ve iddiai olmak üzere 2’ye ayırmış ve hali 2.sinde kullanmıştır.
    Yine mecazi akliyi mekniyye yapmıştır.
    اظفار المنية نشبت بفلان(Mekniyye olması aynen yukarıdaki gibi)

    Hatib-i Dımışkiye göre istiare:

    İstiareyi mezkür manada:musarraha(Müfrede Mürekkebe Asliye Tebeıyye)
    İstiare lafzının üzerine itlak olunduğu manada musarraha mekniyye tahyiliyye
    Musarraha Selefin zikrettiği gibi
    Mekniyye: تشبيه شئ بشئ فى النفس مع اسبات لازم المشبه به للمشبه للدلالة على ذالك التشبيه المضمرفى النفس
    Manası:kalbte gizli olan teşbihe delalet etsin için müşebbehi bihin lazımını müşebbehe ispatla bir şeyi diğer bir şeye ben zetmektir.
    Hatib-i Dımışkiye Göre
    Musarraha mecazi lüğavidir
    Mekniyye ne mecazi lüğavi nede aklidir
    Tahyiliyye:Mecazi aklidendir




    Mecaz 4 Kısımdır
    1:Mecazi luğavi
    2:Mecazi akli
    3:Mecazi bizziyade
    4:Mecazi binnoksan

    1-Mecazi Luğavi(normal tarif)
    2-Mecazi Akli: نسبة الشئ الى غير ما هو له
    Manası:bir şeyi mahüve lehinin gayrıya nisbet etmektir….
    Misal:انبت الربيع البقل ilkbahar otları bitirdi

    3-Mecazı bizziyade:
    Manası:Murad olunan mana üzerine zait bir şey ile iğrabı değişendir
    Misal: ليس كمثله شيء

    4-Mecazi Binnoksan:
    Manası Noksanlıktan dolayı iğrabı değişendir.
    Misal:واسئل القرية köye sor

    Kinaye

    Normal tarif
    Mekniyyün anh:
    Zat:طعن فلان مجمع ضغنك kinin toplandığı yere dokundu
    Sıfat: فلان طويل النجاد kılıncının kını uzun
    Nisbet: ان الكرم فى بيت فلان ikram falanın evindedir






    Bazı istiareler


    Selefe göre musarraha: رايت اسدا فى يده سيف de racul-u şucaa şecaatte esede teşbih olundu.
    Cinsinden olması iddea olundu. Esed lafzı racul-ü şücaada istimal olundu istiare-i musarraha-i asliye oldu.

    Selefe göre mekniyye: اظفار المنية نشبت بفلان kavlinde meniyye neffa ile zarar beynini tefrika etmeyüp ihlak etmede sebüa teşbih olundu. Cinsinden olması iddea olundu. Zikirden terk olundu. Sebu müşebbehi bihin mülayımı olan ezfarı meniyye-i müşebbehe isbatla bu istiareye remz olundu zalike-i mermüz istiare-i mekniyye zalike-i isbat istiare-i tahyiliyye oldu.

    Musarrah-i asliye: رايت اليوم ابى حنيفة kavlinde kemali ilmi nafide zeydi alimi mütebahhir Eba hanife ye teşbih olundu.ayni olması iddea olundu Eba hanife lafzı zeydi alimi mütebahhir de istimal olundu istiare-i musarraha-i asliye oldu.

    Musarrah-i tebaiyye: نطقت الحال kavlinde mabihil ifadede nutuk delalete teşbih olundu. Cinsinden olması iddea olundu. nutk delalette istimal olundu istiare-i musarraha-i asliye oldu.istiare-i mezküreye teban nutuk delalet manasında istimal olundu istiare-i musarraha-i tebaiyye oldu.(müştaka misal)


    Musarraha-i tahkikiyye: اهدنا الصراط المستقيم kavli şerifinde olan din matluba vuslata sebebiyyetde sırata teşbih olundu cinsinden olması iddea olundu. Sırat lafzı dinde istimal olundu istiare-i musarraha-i tahkikiyye oldu.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    racul-u şucaa : kuvvetli adam
    şecaat: heybet
    sebebiyet: sebeb olmak
    Cinsinden olması: aynı kefeye konmak
    İstimal: kullanma
    Neffa: menfaat
    Beynini: arasını
    Tefrika: ayırd etmek
    İhlak: yok etme
    Mülayımı: benzer
    Remz: birleştirme
    Kemali ilmi nafi: menfeat veren ilim
    mütebahhir: derin alim
    mabihil ifade: Muhataba anlatım
    matluba vuslat: arzu edilene ulaşma

    ALAKA NOTLARI

    Alaka kitabı ilmi beyana dair bir kitaptır.
    Musannıffı Mahmud-u Antaki (hz) dir.
    İlmi Beyanın Tarifi: وهو علم يعرف به ايراد المعنى الواحد بطرق مختلفة فى وضوح الدلالة عليه
    Manası:Manayı ifade de lafzı açıklığa kavuşturmak için bir olan manayı değişik yollarla yerine getirmeyi öğreten ilimdir.
    Mevzuu:Hakikat,mecaz,kinaye
    Gayesi üşünceleri yerine ve zamanına uygun olarak ifade edebilmektir.
    Vazıı:Abdulgahir Cürcani(hz) dir.

    Mütekellimin muhataba meramını ifade etmesinin yolu üçtür:

    Hakikat,mecaz,kinaye.

    Hakikat : لفظ مستعمل في ما وضع له من حيث انه ما وضع له
    Manası:Konulduğu manada kullanılan lafızdır

    Mecaz: لفظ مستعمل في غير ما وضع له من حيث انه غيره بعلاقة بينهما مع قرينة مانعة عن ارادة الموضوع له
    Manası:Hakiki manayı murad etmeye mani bir karine ile beraber her ikisi arasında bir alaka be münasebetle konuldugu mananın dışında kullanılan lafızdır.

    Kinaye: لفظ مستعمل في لازم ما وضع له بلا قرينة مانعة عنه
    Manası:Hakiki manayı murad etmeye mani bir karine olmaksızın konuldugu mananın lazımında kullanılan lafızdır.

    Mecazla kinaye arasındaki en önemli fark: Mecazlarda hakiki mana murad edilemez, kinayelerde edilir.
    (fakat bazen bi hasebi hususil madde kinayelerdede hakiki mana murad edilemez. Zemahşeri ye göre ليس كمثله شيء Ayet-i kerimesinin nefyi misilden kinaye olması gibi. burada hakiki manayı murad edemiyoruz.)

    Hakikat ve mecazın tariflerinde geçen
    Haysiyet kaydı dua veya erkanda kullanıldıgı zaman “salat” gibilerde hakikat ve mecaz birbirine karısmasını önlemek içindir.
    Alaka kaydı kitabı işaret ederek şu atı tut kavlinde oldugu gibi bozuk olan şeyleri mecazdan çıkarmak içindir.
    Karine kaydı hakiki manayı murad etmek caiz olan ve hakiki mananın dışında kullanılan kinayeyi çıkarmak içindir.
    Hakiki mana ile mecazi mana arasındaki alaka iki şekilde taksim olunur:
    1-Külli:Genel olarak buda luzum alakasıdır(yani hakiki mananın mecazi manaya lazım olması demektir)
    Bu gerek alakası müşabehet olan (istiare) de ve gerekse gayri müşabehet olan mecazi mürselde mevcuttur
    2-Cüz-i:Özel olarak ki burada müşabehet veya gayri müşabehet vardır denilir

    Mecaz
    Mecaz iki kısımdır:
    1-Mecazı mürsel(alakası gayrı müşabehet)
    2-Mecazı istiare(alakası müşabehet)

    Mecazı mürseller 27 adettir.(tablodan ezberlenecek)

    İstiareye gelince istiareyle alakalı üç mezhep vardır:

    1-Selef
    2-Sekkaki
    3-Hatib-i Dımişki

    Selefe göre istiare iki dir.
    1-Musarraha
    2-Mekniyye

    Musarraha: لفظ المشبه به المذكور المستعمل فى المشبه
    Manası:Müşebbehte kullanılan mezkur müşabbehu bih lafzıdır.
    Misal: رايت اسدا فى يده سيف
    -Ben elince kılıç olan arslan gördüm. Kavlindeki “aslan” lafzı gibi
    Bu misalde:
    Müşebbeh: Adam (mezkur değil)
    Müşebbehu bih:Arslan(mezkur)

    Mekniyye: لفظ المشبه به الغير المذكور المستعمل فى المشبه
    Manası:Müşebbehte kulannılan gayri mezkur müşebbehu bih lafzıdır.
    Misal: اظفار المنية نشبت بفلان
    -Ölümün tırnağı filana yapıştı.
    Kavlinde mezkur olmayan sebu(canavar gibi)
    Bu misalde:
    Müşebbeh: Ölüm (mezkur)
    Müşebbehu bih:Canavar(mezkur değil)

    Not:Musarraha (açık istiare) ile mekniyye (kapalı) arasındaki fark:Musarrahada müşebbehubih mezkur mekniyyede gayri mezkurdur.
    Ölümün tırnağı filana yapıştı misalindeki müşebbehubih olan canavarın lazımı (yani canavar manasını bize gösteren) olan ezfar (tırnak) lafzı selefe göre hakikattir.
    Selefe göre mecaz:Ezfarul meniyyeti ölümün tırnağı şeklindedirki buna “istiarei tahyiliyye” denilir.
    İstiareyi tahyiliyye:Selefe göre mecazi lüğaviden bir kısım olmayıp mekniyyenin özelliği onun lazımınıdır.
    Selefe göre müşebbehu bihin lazımı olan “ezfar(tırnak) hakikattir (çünkü konuldugu manada kullanılmıştır) fakat imamı zemahşeri bu ezfarın mecaz olabileceğini iddia etmiştir.
    Şart olarakta:Müşebbehle müşebbehu bihin lazımlarının birbirine benzemesini ileri sürmüştür
    Misal:ينقضون عهد الله
    -Onlar Allaha verdikleri ahidlerini bozuyorlar

    Müşebbeh:Ahid
    Lazımı:İptal
    Müşebbehu bih:Habli müellef
    Lazımı:Nakiz

    Zemehşeriyye göre burada müşebbehu bihin (habl) lazımı olan (nakis) müşebbehu bihin (ahid) lazımı olan (iptal) e benzediği için (ki her ikiside mevcudu bozma manasınadır) lazım olan (nakiz) iptal manası na mecaz dır (halbuki bize göre hakikattır)
    Burada zemahşeriye göre istiarei musaarahada vardır.



    ينقضون عهد الله Onlar Allaha verdikleri ahdi (sözü) bozuyorlar.
    Misalinin:Mekniyye olması:Müşebbehü bih olan hablin gayri mezkur olmasından dolayıdır.
    Musarraha olması:Müşebehu bih olan nakiz mezkur olup müşebbeh olan iptal gayrimezkur oldugundandır
    Tebaiyye olması :Tebaiyye bir mastardan müştak olan istiareli kelimelere denir.Burada mastar olan nakiz yenkuzune diye müştak olarak gelmiştir

    İlmibeyan ulemasına göre musarraha 3 kısımdır

    1-Tarafeyn itibari ile:Müfred mürekkep
    2-İstiare olan lafız itibariyle :Asliye tebaiyye
    3-İstiare olan lafızın tahkiki(meydana gelip gelmemesi)itibarı ile: Tahgıgıyye,tahyiliyye

    Tarafeyn itibari ile musarraha iki dir:
    1-Müfred
    2-Mürekkep


    Müfred: لفظ المشبه به المفرد المذكور المستعمل فى المشبه المفرد
    Manası:Müfred müşebbehte kullanılan mezkur müfred müşebbehunbih lafzıdır
    رايت اسدا فى يده سيف
    -Elinde kılıç olan aslan gördüm

    Müşbebbehun bih: Aslan
    Müşebbeh: Adam
    Her ikiside müfred olmuştur

    Mürekkep: لفظ المشبه به المركب المذكور المستعمل فى المشبه المركب
    Manası:Mürekkep müşebbehte kullanılan mezkur mürekkep müşebbehunbih lafzıdır.
    Fetvadaki tereddütte kullanılan :
    انى اراك تقدم رجلا وتاخر اخرا
    -Ayağını bir ileri bir geri atıyorsun

    Müşebbhubih:Ayagını ileri geri atan müftü
    Müşebbeh: Fetvadaki tereddüt
    Doğru olan mecaz-ı mürekkebin mecaz-ı mürsel olmasıdır.
    هواى مع الركب اليمانين مصعد
    -Mahbubem yemen kafilesi ile beraber gitmektedir

    Şiirinde şairin hüznü gibi

    Müşebbehu bih: Mahbubesinin gitmesidir
    Müşebbeh: Şairin hüznü

    Mecazı mürsel olmasıda şöyledir:
    Burada melzumiyet alakası vardır
    Lazım: Şairin sevgilisinin gitmesi (hakiki mana)
    Melzum:Hüzünlenmesi(mecazi mana)



    İstiare olunan lafız itibariyle musarraha iki dir.
    1-Asliyye
    2-tebaiyye

    Asliye: ان كان اللفظ المستعارغير المشتق والحرف اسم جنس او علما
    Manası:İstiare olunan lafız müştak ve harfin gayri ismi cins veya alem olmasıdır.
    İsmi cinse misal: رايت اسدا فى يده سيف
    -Elinde kılıç olan aslan gördüm.
    İstiare olunan lafız aslan ismi cinsidir.
    Aleme misal:رايت اليوم ابى حنيفة
    -Ben bugun Ebu hanifeyi gördüm
    İstiare oluna lafız Ebu Hanife alem dir.
    Tebaiyye: ان كان لفظ المشتق او لفظ الحرف
    Manası:istiare olunan lafızın müştak ve harf olmasıdır.
    Müştağa misal : نطقت الحال
    -Hal konuştu (delalet etti) istiare olunan lafız natakat dır. mastar olan natakat müştaktır önce mastarı sonra ona tabi olmak la kendisi istiare olunur.
    Harfe misal:عذبت امراة فى هرة
    -Kadın kedinin içinde azap gördü (kedi sebebiyle)
    İsitiare olunan lafız fi dir. önce muteallik olan zarfiyyet istiare olunur ona tabi olmakla kendisi istiare olunur


    Meydana gelip gelmemesi itibariyle musarraha (bu kısım sekkakiye göredir)
    1-Tahkikiyye
    2-Tahyiliyye
    Tahkikiyye:Murad olunan mana hissen ve aklen tahhakuk ederse buna denir.
    Misal hissen) رايت اسدا فى يده سيف
    Misal aklen )اهدنا الصراط المستقيم

    Tahyiliyye: Murad olunan mana ne hissen nede aklen tahakkuk ederse ona denir
    Misal: اظفار المنية نشبت بفلان
    Sekkakiye göre istiare :

    Musarraha: Müfrede ve mürekkebe (aynı selefe göre)
    Tahkikiye ve tahyiliyye yukarda geçti
    Mekniyye: لفظ المشبه المذكور المستعمل فى المشبه به
    Manası : Gayri mezkur iddiai müşebehubihte kullanılan mezkur müşebbeh lafzıdır.

    İmam-ı Sekkakiye göre
    İstiare-i Tebeıyye Mekniyyedir.
    Misal: نطقت الحال
    Hali mabihil ifadede (muhatabın meramını ifade etmekte)insana benzetmiş insanı hakiki ve iddiai olmak üzere 2’ye ayırmış ve hali 2.sinde kullanmıştır.
    Yine mecazi akliyi mekniyye yapmıştır.
    اظفار المنية نشبت بفلان(Mekniyye olması aynen yukarıdaki gibi)

    Hatib-i Dımışkiye göre istiare:

    İstiareyi mezkür manada:musarraha(Müfrede Mürekkebe Asliye Tebeıyye)
    İstiare lafzının üzerine itlak olunduğu manada musarraha mekniyye tahyiliyye
    Musarraha Selefin zikrettiği gibi
    Mekniyye: تشبيه شئ بشئ فى النفس مع اسبات لازم المشبه به للمشبه للدلالة على ذالك التشبيه المضمرفى النفس
    Manası:kalbte gizli olan teşbihe delalet etsin için müşebbehi bihin lazımını müşebbehe ispatla bir şeyi diğer bir şeye ben zetmektir.
    Hatib-i Dımışkiye Göre
    Musarraha mecazi lüğavidir
    Mekniyye ne mecazi lüğavi nede aklidir
    Tahyiliyye:Mecazi aklidendir




    Mecaz 4 Kısımdır
    1:Mecazi luğavi
    2:Mecazi akli
    3:Mecazi bizziyade
    4:Mecazi binnoksan

    1-Mecazi Luğavi(normal tarif)
    2-Mecazi Akli: نسبة الشئ الى غير ما هو له
    Manası:bir şeyi mahüve lehinin gayrıya nisbet etmektir….
    Misal:انبت الربيع البقل ilkbahar otları bitirdi

    3-Mecazı bizziyade:
    Manası:Murad olunan mana üzerine zait bir şey ile iğrabı değişendir
    Misal: ليس كمثله شيء

    4-Mecazi Binnoksan:
    Manası Noksanlıktan dolayı iğrabı değişendir.
    Misal:واسئل القرية köye sor

    Kinaye

    Normal tarif
    Mekniyyün anh:
    Zat:طعن فلان مجمع ضغنك kinin toplandığı yere dokundu
    Sıfat: فلان طويل النجاد kılıncının kını uzun
    Nisbet: ان الكرم فى بيت فلان ikram falanın evindedir






    Bazı istiareler


    Selefe göre musarraha: رايت اسدا فى يده سيف de racul-u şucaa şecaatte esede teşbih olundu.
    Cinsinden olması iddea olundu. Esed lafzı racul-ü şücaada istimal olundu istiare-i musarraha-i asliye oldu.

    Selefe göre mekniyye: اظفار المنية نشبت بفلان kavlinde meniyye neffa ile zarar beynini tefrika etmeyüp ihlak etmede sebüa teşbih olundu. Cinsinden olması iddea olundu. Zikirden terk olundu. Sebu müşebbehi bihin mülayımı olan ezfarı meniyye-i müşebbehe isbatla bu istiareye remz olundu zalike-i mermüz istiare-i mekniyye zalike-i isbat istiare-i tahyiliyye oldu.

    Musarrah-i asliye: رايت اليوم ابى حنيفة kavlinde kemali ilmi nafide zeydi alimi mütebahhir Eba hanife ye teşbih olundu.ayni olması iddea olundu Eba hanife lafzı zeydi alimi mütebahhir de istimal olundu istiare-i musarraha-i asliye oldu.

    Musarrah-i tebaiyye: نطقت الحال kavlinde mabihil ifadede nutuk delalete teşbih olundu. Cinsinden olması iddea olundu. nutk delalette istimal olundu istiare-i musarraha-i asliye oldu.istiare-i mezküreye teban nutuk delalet manasında istimal olundu istiare-i musarraha-i tebaiyye oldu.(müştaka misal)


    Musarraha-i tahkikiyye: اهدنا الصراط المستقيم kavli şerifinde olan din matluba vuslata sebebiyyetde sırata teşbih olundu cinsinden olması iddea olundu. Sırat lafzı dinde istimal olundu istiare-i musarraha-i tahkikiyye oldu.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    racul-u şucaa : kuvvetli adam
    şecaat: heybet
    sebebiyet: sebeb olmak
    Cinsinden olması: aynı kefeye konmak
    İstimal: kullanma
    Neffa: menfaat
    Beynini: arasını
    Tefrika: ayırd etmek
    İhlak: yok etme
    Mülayımı: benzer
    Remz: birleştirme
    Kemali ilmi nafi: menfeat veren ilim
    mütebahhir: derin alim
    mabihil ifade: Muhataba anlatım
    matluba vuslat: arzu edilene ulaşma

    ALAKA NOTLARI

    Alaka kitabı ilmi beyana dair bir kitaptır.
    Musannıffı Mahmud-u Antaki (hz) dir.
    İlmi Beyanın Tarifi: وهو علم يعرف به ايراد المعنى الواحد بطرق مختلفة فى وضوح الدلالة عليه
    Manası:Manayı ifade de lafzı açıklığa kavuşturmak için bir olan manayı değişik yollarla yerine getirmeyi öğreten ilimdir.
    Mevzuu:Hakikat,mecaz,kinaye
    Gayesi üşünceleri yerine ve zamanına uygun olarak ifade edebilmektir.
    Vazıı:Abdulgahir Cürcani(hz) dir.

    Mütekellimin muhataba meramını ifade etmesinin yolu üçtür:

    Hakikat,mecaz,kinaye.

    Hakikat : لفظ مستعمل في ما وضع له من حيث انه ما وضع له
    Manası:Konulduğu manada kullanılan lafızdır

    Mecaz: لفظ مستعمل في غير ما وضع له من حيث انه غيره بعلاقة بينهما مع قرينة مانعة عن ارادة الموضوع له
    Manası:Hakiki manayı murad etmeye mani bir karine ile beraber her ikisi arasında bir alaka be münasebetle konuldugu mananın dışında kullanılan lafızdır.

    Kinaye: لفظ مستعمل في لازم ما وضع له بلا قرينة مانعة عنه
    Manası:Hakiki manayı murad etmeye mani bir karine olmaksızın konuldugu mananın lazımında kullanılan lafızdır.

    Mecazla kinaye arasındaki en önemli fark: Mecazlarda hakiki mana murad edilemez, kinayelerde edilir.
    (fakat bazen bi hasebi hususil madde kinayelerdede hakiki mana murad edilemez. Zemahşeri ye göre ليس كمثله شيء Ayet-i kerimesinin nefyi misilden kinaye olması gibi. burada hakiki manayı murad edemiyoruz.)

    Hakikat ve mecazın tariflerinde geçen
    Haysiyet kaydı dua veya erkanda kullanıldıgı zaman “salat” gibilerde hakikat ve mecaz birbirine karısmasını önlemek içindir.
    Alaka kaydı kitabı işaret ederek şu atı tut kavlinde oldugu gibi bozuk olan şeyleri mecazdan çıkarmak içindir.
    Karine kaydı hakiki manayı murad etmek caiz olan ve hakiki mananın dışında kullanılan kinayeyi çıkarmak içindir.
    Hakiki mana ile mecazi mana arasındaki alaka iki şekilde taksim olunur:
    1-Külli:Genel olarak buda luzum alakasıdır(yani hakiki mananın mecazi manaya lazım olması demektir)
    Bu gerek alakası müşabehet olan (istiare) de ve gerekse gayri müşabehet olan mecazi mürselde mevcuttur
    2-Cüz-i:Özel olarak ki burada müşabehet veya gayri müşabehet vardır denilir

    Mecaz
    Mecaz iki kısımdır:
    1-Mecazı mürsel(alakası gayrı müşabehet)
    2-Mecazı istiare(alakası müşabehet)

    Mecazı mürseller 27 adettir.(tablodan ezberlenecek)

    İstiareye gelince istiareyle alakalı üç mezhep vardır:

    1-Selef
    2-Sekkaki
    3-Hatib-i Dımişki

    Selefe göre istiare iki dir.
    1-Musarraha
    2-Mekniyye

    Musarraha: لفظ المشبه به المذكور المستعمل فى المشبه
    Manası:Müşebbehte kullanılan mezkur müşabbehu bih lafzıdır.
    Misal: رايت اسدا فى يده سيف
    -Ben elince kılıç olan arslan gördüm. Kavlindeki “aslan” lafzı gibi
    Bu misalde:
    Müşebbeh: Adam (mezkur değil)
    Müşebbehu bih:Arslan(mezkur)

    Mekniyye: لفظ المشبه به الغير المذكور المستعمل فى المشبه
    Manası:Müşebbehte kulannılan gayri mezkur müşebbehu bih lafzıdır.
    Misal: اظفار المنية نشبت بفلان
    -Ölümün tırnağı filana yapıştı.
    Kavlinde mezkur olmayan sebu(canavar gibi)
    Bu misalde:
    Müşebbeh: Ölüm (mezkur)
    Müşebbehu bih:Canavar(mezkur değil)

    Not:Musarraha (açık istiare) ile mekniyye (kapalı) arasındaki fark:Musarrahada müşebbehubih mezkur mekniyyede gayri mezkurdur.
    Ölümün tırnağı filana yapıştı misalindeki müşebbehubih olan canavarın lazımı (yani canavar manasını bize gösteren) olan ezfar (tırnak) lafzı selefe göre hakikattir.
    Selefe göre mecaz:Ezfarul meniyyeti ölümün tırnağı şeklindedirki buna “istiarei tahyiliyye” denilir.
    İstiareyi tahyiliyye:Selefe göre mecazi lüğaviden bir kısım olmayıp mekniyyenin özelliği onun lazımınıdır.
    Selefe göre müşebbehu bihin lazımı olan “ezfar(tırnak) hakikattir (çünkü konuldugu manada kullanılmıştır) fakat imamı zemahşeri bu ezfarın mecaz olabileceğini iddia etmiştir.
    Şart olarakta:Müşebbehle müşebbehu bihin lazımlarının birbirine benzemesini ileri sürmüştür
    Misal:ينقضون عهد الله
    -Onlar Allaha verdikleri ahidlerini bozuyorlar

    Müşebbeh:Ahid
    Lazımı:İptal
    Müşebbehu bih:Habli müellef
    Lazımı:Nakiz

    Zemehşeriyye göre burada müşebbehu bihin (habl) lazımı olan (nakis) müşebbehu bihin (ahid) lazımı olan (iptal) e benzediği için (ki her ikiside mevcudu bozma manasınadır) lazım olan (nakiz) iptal manası na mecaz dır (halbuki bize göre hakikattır)
    Burada zemahşeriye göre istiarei musaarahada vardır.



    ينقضون عهد الله Onlar Allaha verdikleri ahdi (sözü) bozuyorlar.
    Misalinin:Mekniyye olması:Müşebbehü bih olan hablin gayri mezkur olmasından dolayıdır.
    Musarraha olması:Müşebehu bih olan nakiz mezkur olup müşebbeh olan iptal gayrimezkur oldugundandır
    Tebaiyye olması :Tebaiyye bir mastardan müştak olan istiareli kelimelere denir.Burada mastar olan nakiz yenkuzune diye müştak olarak gelmiştir

    İlmibeyan ulemasına göre musarraha 3 kısımdır

    1-Tarafeyn itibari ile:Müfred mürekkep
    2-İstiare olan lafız itibariyle :Asliye tebaiyye
    3-İstiare olan lafızın tahkiki(meydana gelip gelmemesi)itibarı ile: Tahgıgıyye,tahyiliyye

    Tarafeyn itibari ile musarraha iki dir:
    1-Müfred
    2-Mürekkep


    Müfred: لفظ المشبه به المفرد المذكور المستعمل فى المشبه المفرد
    Manası:Müfred müşebbehte kullanılan mezkur müfred müşebbehunbih lafzıdır
    رايت اسدا فى يده سيف
    -Elinde kılıç olan aslan gördüm

    Müşbebbehun bih: Aslan
    Müşebbeh: Adam
    Her ikiside müfred olmuştur

    Mürekkep: لفظ المشبه به المركب المذكور المستعمل فى المشبه المركب
    Manası:Mürekkep müşebbehte kullanılan mezkur mürekkep müşebbehunbih lafzıdır.
    Fetvadaki tereddütte kullanılan :
    انى اراك تقدم رجلا وتاخر اخرا
    -Ayağını bir ileri bir geri atıyorsun

    Müşebbhubih:Ayagını ileri geri atan müftü
    Müşebbeh: Fetvadaki tereddüt
    Doğru olan mecaz-ı mürekkebin mecaz-ı mürsel olmasıdır.
    هواى مع الركب اليمانين مصعد
    -Mahbubem yemen kafilesi ile beraber gitmektedir

    Şiirinde şairin hüznü gibi

    Müşebbehu bih: Mahbubesinin gitmesidir
    Müşebbeh: Şairin hüznü

    Mecazı mürsel olmasıda şöyledir:
    Burada melzumiyet alakası vardır
    Lazım: Şairin sevgilisinin gitmesi (hakiki mana)
    Melzum:Hüzünlenmesi(mecazi mana)



    İstiare olunan lafız itibariyle musarraha iki dir.
    1-Asliyye
    2-tebaiyye

    Asliye: ان كان اللفظ المستعارغير المشتق والحرف اسم جنس او علما
    Manası:İstiare olunan lafız müştak ve harfin gayri ismi cins veya alem olmasıdır.
    İsmi cinse misal: رايت اسدا فى يده سيف
    -Elinde kılıç olan aslan gördüm.
    İstiare olunan lafız aslan ismi cinsidir.
    Aleme misal:رايت اليوم ابى حنيفة
    -Ben bugun Ebu hanifeyi gördüm
    İstiare oluna lafız Ebu Hanife alem dir.
    Tebaiyye: ان كان لفظ المشتق او لفظ الحرف
    Manası:istiare olunan lafızın müştak ve harf olmasıdır.
    Müştağa misal : نطقت الحال
    -Hal konuştu (delalet etti) istiare olunan lafız natakat dır. mastar olan natakat müştaktır önce mastarı sonra ona tabi olmak la kendisi istiare olunur.
    Harfe misal:عذبت امراة فى هرة
    -Kadın kedinin içinde azap gördü (kedi sebebiyle)
    İsitiare olunan lafız fi dir. önce muteallik olan zarfiyyet istiare olunur ona tabi olmakla kendisi istiare olunur


    Meydana gelip gelmemesi itibariyle musarraha (bu kısım sekkakiye göredir)
    1-Tahkikiyye
    2-Tahyiliyye
    Tahkikiyye:Murad olunan mana hissen ve aklen tahhakuk ederse buna denir.
    Misal hissen) رايت اسدا فى يده سيف
    Misal aklen )اهدنا الصراط المستقيم

    Tahyiliyye: Murad olunan mana ne hissen nede aklen tahakkuk ederse ona denir
    Misal: اظفار المنية نشبت بفلان
    Sekkakiye göre istiare :

    Musarraha: Müfrede ve mürekkebe (aynı selefe göre)
    Tahkikiye ve tahyiliyye yukarda geçti
    Mekniyye: لفظ المشبه المذكور المستعمل فى المشبه به
    Manası : Gayri mezkur iddiai müşebehubihte kullanılan mezkur müşebbeh lafzıdır.

    İmam-ı Sekkakiye göre
    İstiare-i Tebeıyye Mekniyyedir.
    Misal: نطقت الحال
    Hali mabihil ifadede (muhatabın meramını ifade etmekte)insana benzetmiş insanı hakiki ve iddiai olmak üzere 2’ye ayırmış ve hali 2.sinde kullanmıştır.
    Yine mecazi akliyi mekniyye yapmıştır.
    اظفار المنية نشبت بفلان(Mekniyye olması aynen yukarıdaki gibi)

    Hatib-i Dımışkiye göre istiare:

    İstiareyi mezkür manada:musarraha(Müfrede Mürekkebe Asliye Tebeıyye)
    İstiare lafzının üzerine itlak olunduğu manada musarraha mekniyye tahyiliyye
    Musarraha Selefin zikrettiği gibi
    Mekniyye: تشبيه شئ بشئ فى النفس مع اسبات لازم المشبه به للمشبه للدلالة على ذالك التشبيه المضمرفى النفس
    Manası:kalbte gizli olan teşbihe delalet etsin için müşebbehi bihin lazımını müşebbehe ispatla bir şeyi diğer bir şeye ben zetmektir.
    Hatib-i Dımışkiye Göre
    Musarraha mecazi lüğavidir
    Mekniyye ne mecazi lüğavi nede aklidir
    Tahyiliyye:Mecazi aklidendir




    Mecaz 4 Kısımdır
    1:Mecazi luğavi
    2:Mecazi akli
    3:Mecazi bizziyade
    4:Mecazi binnoksan

    1-Mecazi Luğavi(normal tarif)
    2-Mecazi Akli: نسبة الشئ الى غير ما هو له
    Manası:bir şeyi mahüve lehinin gayrıya nisbet etmektir….
    Misal:انبت الربيع البقل ilkbahar otları bitirdi

    3-Mecazı bizziyade:
    Manası:Murad olunan mana üzerine zait bir şey ile iğrabı değişendir
    Misal: ليس كمثله شيء

    4-Mecazi Binnoksan:
    Manası Noksanlıktan dolayı iğrabı değişendir.
    Misal:واسئل القرية köye sor

    Kinaye

    Normal tarif
    Mekniyyün anh:
    Zat:طعن فلان مجمع ضغنك kinin toplandığı yere dokundu
    Sıfat: فلان طويل النجاد kılıncının kını uzun
    Nisbet: ان الكرم فى بيت فلان ikram falanın evindedir






    Bazı istiareler


    Selefe göre musarraha: رايت اسدا فى يده سيف de racul-u şucaa şecaatte esede teşbih olundu.
    Cinsinden olması iddea olundu. Esed lafzı racul-ü şücaada istimal olundu istiare-i musarraha-i asliye oldu.

    Selefe göre mekniyye: اظفار المنية نشبت بفلان kavlinde meniyye neffa ile zarar beynini tefrika etmeyüp ihlak etmede sebüa teşbih olundu. Cinsinden olması iddea olundu. Zikirden terk olundu. Sebu müşebbehi bihin mülayımı olan ezfarı meniyye-i müşebbehe isbatla bu istiareye remz olundu zalike-i mermüz istiare-i mekniyye zalike-i isbat istiare-i tahyiliyye oldu.

    Musarrah-i asliye: رايت اليوم ابى حنيفة kavlinde kemali ilmi nafide zeydi alimi mütebahhir Eba hanife ye teşbih olundu.ayni olması iddea olundu Eba hanife lafzı zeydi alimi mütebahhir de istimal olundu istiare-i musarraha-i asliye oldu.

    Musarrah-i tebaiyye: نطقت الحال kavlinde mabihil ifadede nutuk delalete teşbih olundu. Cinsinden olması iddea olundu. nutk delalette istimal olundu istiare-i musarraha-i asliye oldu.istiare-i mezküreye teban nutuk delalet manasında istimal olundu istiare-i musarraha-i tebaiyye oldu.(müştaka misal)


    Musarraha-i tahkikiyye: اهدنا الصراط المستقيم kavli şerifinde olan din matluba vuslata sebebiyyetde sırata teşbih olundu cinsinden olması iddea olundu. Sırat lafzı dinde istimal olundu istiare-i musarraha-i tahkikiyye oldu.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    racul-u şucaa : kuvvetli adam
    şecaat: heybet
    sebebiyet: sebeb olmak
    Cinsinden olması: aynı kefeye konmak
    İstimal: kullanma
    Neffa: menfaat
    Beynini: arasını
    Tefrika: ayırd etmek
    İhlak: yok etme
    Mülayımı: benzer
    Remz: birleştirme
    Kemali ilmi nafi: menfeat veren ilim
    mütebahhir: derin alim
    mabihil ifade: Muhataba anlatım
    matluba vuslat: arzu edilene ulaşma
    :rolleyes:

  2. #2
    ***
    DIŞARDA
    Points: 42.870, Level: 100
    Points: 42.870, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 4,9%
    Overall activity: 4,9%
    Achievements
    Zümrüt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Yer
    ıstanbul rize
    Mesajlar
    7.510
    Points
    42.870
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    24

    Standart Cevap: Alaka notlari

    cezakellahu hayran

    Mecnun Misali Leylâ’nın Zülfüne Hemen Gönül Bağlama.
    Çünkü seni AŞK Çöllerinde Gezdirip Duran Leylâ Değil Mevlâ’dır Hep…

  3. #3
    ***
    DIŞARDA
    Points: 25.810, Level: 96
    Points: 25.810, Level: 96
    Level completed: 46%,
    Points required for next Level: 540
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 540
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    mihrab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Mesajlar
    4.559
    Points
    25.810
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    21

    Standart Cevap: Alaka notlari

    Allah CC razı olsun emeğinize sağlık
    Sessizlik de bir çeşit konuşma sanatıdır





    hasretin rüzgarında savrulan bir hayat

  4. #4
    ***
    DIŞARDA
    Points: 5.480, Level: 47
    Points: 5.480, Level: 47
    Level completed: 65%,
    Points required for next Level: 70
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 70
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    kader_18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Yer
    hatay
    Mesajlar
    317
    Points
    5.480
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    16

    Standart Cevap: Alaka notlari

    Allah (cc) razı olsun...

  5. #5
    ***
    DIŞARDA
    Points: 7.020, Level: 55
    Points: 7.020, Level: 55
    Level completed: 35%,
    Points required for next Level: 130
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 130
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    nazgülüm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesajlar
    892
    Points
    7.020
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    18

    Standart Cevap: Alaka notlari

    cezakellahu hayran

  6. #6
    ***
    DIŞARDA
    Points: 47.246, Level: 100
    Points: 47.246, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 75,0%
    Overall activity: 75,0%
    Achievements
    MaHiR 01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Yer
    Bir Boğaz yedi tepe
    Mesajlar
    8.028
    Points
    47.246
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Cevap: Alaka notlari

    ALLAH(c.c) razı olsun.
    ellerine sağlık BuRaK KARDEŞİM.


    (BAŞKANIM)
    Ben cemiyetin îman selâmeti yolunda dünyamı da âhiretimi de feda ettim. Gözümde ne Cennet sevdası var, ne Cehennem korkusu. Cemiyetin, yirmibeş milyon Türk cemiyetinin imanı namına bir Said değil, bin Said feda olsun. Kur'ânımız yeryüzünde cemaatsiz kalırsa Cenneti de istemem; orası da bana zindan olur. Milletimizin îmanını selâmette görürsem, Cehennemin alevleri içinde yanmağa razıyım: Çünki; vücudum yanarken, gönlüm gül-gülistan olur.
    13.Asrın Müceddidi
    BEDİÜZZAMAN SAİD-İ NURSİ

  7. #7
    ***
    DIŞARDA
    Points: 8.201, Level: 61
    Points: 8.201, Level: 61
    Level completed: 17%,
    Points required for next Level: 249
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 249
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    haceesma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Mesajlar
    353
    Points
    8.201
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    18

    Standart Cevap: Alaka notlari

    başkanım , Allah razı olsun , eklediğin ilimlerin âlimi ve de âmili eylesin !

    ama burası benim köşem , benim dünyam .benim hayalim. bana bunu nasıl yaparsınız !?
    " Hizmet muvaffak olsun da , varsın bizim yerimiz caminin pabuçluğu olsun. "

    " İlim , nûr -u ilâhîdir . İnsan ise kovan . Kirli bir kovanda arının durmadığı gibi , isyan ve zulmetle kirlenmiş vücud ve kalbde de ilim durmaz . Hulûs-i kalble tahsil olunan ilim , ayn-ı ibâdettir ."


    üstâz Süleyman Hilmi Tunahân (kuddise sirruhû)

  8. #8
    ***
    DIŞARDA
    Points: 39.199, Level: 100
    Points: 39.199, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    BuRaK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    4.740
    Points
    39.199
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    22

    Standart Cevap: Alaka notlari

    Alıntı haceesma Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    başkanım , Allah razı olsun , eklediğin ilimlerin âlimi ve de âmili eylesin !

    ama burası benim köşem , benim dünyam .benim hayalim. bana bunu nasıl yaparsınız !?
    Deneme yapalım dediydik.

    Bakıomda kaç gündür uğramıyorsunuz köşenize
    :rolleyes:

  9. #9
    ACİZKUL
    ACİZKUL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Cevap: Alaka notlari

    kavgaaKavga etmeyin çocuklar unuttunuz galiba sizin bir akrabalığınız olması lazım.. komikk

  10. #10
    ***
    DIŞARDA
    Points: 8.201, Level: 61
    Points: 8.201, Level: 61
    Level completed: 17%,
    Points required for next Level: 249
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 249
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    haceesma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Mesajlar
    353
    Points
    8.201
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    18

    Standart Cevap: Alaka notlari

    akrabalık başka , ders meselesi başka .

    Rabbim vakit bolluğu verir de köşemden hiç ayrılmam inşâallah !

    bu vesileyle "medrese salonu"nu açan başkanıma da yöneticilerimize de ayrıca çok teşekkür ederim , ilme meraklı tüm kardeşlerimiz için faydalı olur inşâallah !

    " Hizmet muvaffak olsun da , varsın bizim yerimiz caminin pabuçluğu olsun. "

    " İlim , nûr -u ilâhîdir . İnsan ise kovan . Kirli bir kovanda arının durmadığı gibi , isyan ve zulmetle kirlenmiş vücud ve kalbde de ilim durmaz . Hulûs-i kalble tahsil olunan ilim , ayn-ı ibâdettir ."


    üstâz Süleyman Hilmi Tunahân (kuddise sirruhû)

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. EndÜstrİyel ,elektrİk, ders ,notlari ,
    By SiLa in forum Fizik ve Kimya
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03.11.08, 14:45

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •