Yazımızın aynısı veya devamı sadedinde diğer bir yazımız
Eskimiş ve yazıları silinmeye yüz tutmuş Kur'an-ı Kerîm, temiz bir beze sarılıp temiz bir yere gömülür. Gömerken yarma değil, lahit yapılır. Zira şak yapıldığında üzerine toprak atılacağından, ilâhi kelâma saygısızlık olur. Ancak üzerine tavan yapılırsa topraklar üzerine gelmeyeceğinden câizdir.
Gömüldüğü yer, temiz olmayan şeylerin atıldığı ve ayak değen bir yer olmamalı
Nihâye Şerhi’nde zikredildiği gibi, üzerinde Allahü Teâlâ’nın ismi veya peygamberlerin, meleklerin isimleri yazılı kağıtları, ya akar suya bırakmalı veya ayak basılmayan temiz toprağa gömmeli, ateşte yakmamalıdır. (Şiratü’l İslâm Tercemesi S. 84)
Üzerinde âyet yazılı olan bir şeyi taşıyan ile, yüzüğünde ve kolyesinde âyet yazılı olan kimse onunla helâya giremez. (Fetvalar C. 1 S. 200)
Kur’ân-i Kerim dışındaki dinî kitaplar veya takvimler ;Hürmetsizliğe mâruz kalmamaları için boş bir yere gömmekte zorluk varsa ateşte yakmakta beis görülmemiştir
33 Risale Ankara // Fazilet yayınevi
Eskiyen ve Kullanılmayacak durumda olan Kur'an-ı Kerim ve diğer şer'ı kitaplar
Bir Kur'an-ı Kerim eskir, yırtılır okunmaz hale gelir ve onun zayi olmasından korkulursa temiz bir beze sarılıp üzerine necaset atılmayacak
ve üzerine basılmayacak bir yere tabiri caizse
bir yere müslüman defnedilir gibi defnedilir.
Zehira isimli kitapta lahd yapmak
ve toprak atmadan üzerini bir şey ile kapatmak lazımdır.
Kur'ân-ı Kerim eskiyip okunmaz hale gelince yakılmaz.
Buna İmâm-ı Muhammed Şeybani (ra) da işaret etti.
Biz bunu alırız Zahire'de de böyledir.
(Fetvâ-i hindiyye)
Eskimiş ve yazıları silinmeye yüz tutmuş Kur'an-ı Kerîm, temiz bir beze sarılıp temiz bir yere gömülür. Gömerken yarma değil, lahit yapılır. Zira şak yapıldığında üzerine toprak atılacağından, ilâhi kelâma saygısızlık olur. Ancak üzerine tavan yapılırsa topraklar üzerine gelmeyeceğinden câizdir.
Gömüldüğü yer, temiz olmayan şeylerin atıldığı ve ayak değen bir yer olmamalıdır.
Nihâye Şerhi’nde zikredildiği gibi, üzerinde Allahü Teâlâ’nın ismi veya peygamberlerin, meleklerin isimleri yazılı kağıtları, ya akar suya bırakmalı veya ayak basılmayan temiz toprağa gömmeli, ateşte yakmamalıdır. (Şiratü’l İslâm Tercemesi S. 84)
Üzerinde âyet yazılı olan bir şeyi taşıyan ile, yüzüğünde ve kolyesinde âyet yazılı olan kimse onunla helâya giremez. (Fetvalar C. 1 S. 200)
Kur’ân-i Kerim dışındaki dinî kitaplar veya takvimler ;Hürmetsizliğe mâruz kalmamaları için boş bir yere gömmekte zorluk varsa ateşte yakmakta beis görülmemiştir
33 Risale Ankara // Fazilet yayınevi
Eskimiş ve yazıları silinmeye yüz tutmuş Kur'an-ı Kerîm, temiz bir beze sarılıp temiz bir yere gömülür. Gömerken yarma değil, lahit yapılır. Zira şak yapıldığında üzerine toprak atılacağından, ilâhi kelâma saygısızlık olur. Ancak üzerine tavan yapılırsa topraklar üzerine gelmeyeceğinden câizdir.
Gömüldüğü yer, temiz olmayan şeylerin atıldığı ve ayak değen bir yer olmamalı
Nihâye Şerhi’nde zikredildiği gibi, üzerinde Allahü Teâlâ’nın ismi veya peygamberlerin, meleklerin isimleri yazılı kağıtları, ya akar suya bırakmalı veya ayak basılmayan temiz toprağa gömmeli, ateşte yakmamalıdır. (Şiratü’l İslâm Tercemesi S. 84)
Üzerinde âyet yazılı olan bir şeyi taşıyan ile, yüzüğünde ve kolyesinde âyet yazılı olan kimse onunla helâya giremez. (Fetvalar C. 1 S. 200)
Kur’ân-i Kerim dışındaki dinî kitaplar veya takvimler ;Hürmetsizliğe mâruz kalmamaları için boş bir yere gömmekte zorluk varsa ateşte yakmakta beis görülmemiştir
33 Risale Ankara // Fazilet yayınevi
Eskimiş ve yazıları silinmeye yüz tutmuş Kur'an-ı Kerîm, temiz bir beze sarılıp temiz bir yere gömülür. Gömerken yarma değil, lahit yapılır. Zira şak yapıldığında üzerine toprak atılacağından, ilâhi kelâma saygısızlık olur. Ancak üzerine tavan yapılırsa topraklar üzerine gelmeyeceğinden câizdir.
Gömüldüğü yer, temiz olmayan şeylerin atıldığı ve ayak değen bir yer olmamalı
Nihâye Şerhi’nde zikredildiği gibi, üzerinde Allahü Teâlâ’nın ismi veya peygamberlerin, meleklerin isimleri yazılı kağıtları, ya akar suya bırakmalı veya ayak basılmayan temiz toprağa gömmeli, ateşte yakmamalıdır. (Şiratü’l İslâm Tercemesi S. 84)
Üzerinde âyet yazılı olan bir şeyi taşıyan ile, yüzüğünde ve kolyesinde âyet yazılı olan kimse onunla helâya giremez. (Fetvalar C. 1 S. 200)
Kur’ân-i Kerim dışındaki dinî kitaplar veya takvimler ;Hürmetsizliğe mâruz kalmamaları için boş bir yere gömmekte zorluk varsa ateşte yakmakta beis görülmemiştir
33 Risale Ankara // Fazilet yayınevi