3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Kadınlar çorapsız olarak namaz kılabilirler mi?

    Share
  1. #1
    ***
    DIŞARDA
    Points: 42.870, Level: 100
    Points: 42.870, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 4,9%
    Overall activity: 4,9%
    Achievements
    Zümrüt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Yer
    ıstanbul rize
    Mesajlar
    7.510
    Points
    42.870
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    24

    Standart Kadınlar çorapsız olarak namaz kılabilirler mi?

    Soru: Kadınlar çorap giymeden namaz kılabilirler mi?
    Cevap: Nur suresinin 31. ayetine göre bir kadının eli, yüzü ve ayakları haricinde bütün vücudu avret olarak kabul edildiği için bir kadının namazda eli, yüzü ve ayakları hariç bütün vücudunu örtmesi gerekir. Avret sayılmadığı için ayak kısmı açık olabilir.

    Mecnun Misali Leylâ’nın Zülfüne Hemen Gönül Bağlama.
    Çünkü seni AŞK Çöllerinde Gezdirip Duran Leylâ Değil Mevlâ’dır Hep…

  2. #2
    ***
    DIŞARDA
    Points: 455.346, Level: 100
    Points: 455.346, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 100,0%
    Overall activity: 100,0%
    Achievements
    SiLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    EMEKTAR KURUCU

    .
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    ISPARTA
    Mesajlar
    18.956
    Points
    455.346
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Cevap: Kadınlar çorapsız olarak namaz kılabilirler mi?

    Bu sorunun cevabı meseplere göre de değişir örneğin şafi meshebine göre kadının namaz kılarken çorap giymesi gerekir hanefi meshebine göre ise namaz kılarken kadının topukları görünmiyecektir...

    Soru: Kadınlar çorap giymeden namaz kılabilirler mi?
    Cevap: Nur suresinin 31. ayetine göre bir kadının eli, yüzü ve ayakları haricinde bütün vücudu avret olarak kabul edildiği için bir kadının namazda eli, yüzü ve ayakları hariç bütün NAMAZ KILARKEN ÇORAP GİYMESE NAMAZI OLUR MU?
    Âyet ve hadîsleri Hanefi`lerin anlayışına göre kadının ellerinin ve yüzünün avret olmadığını, elleri ve yüzü açık namaz kılabileceğini, fitne sözkonusu değilse böylece gezebileceğini başka münasebetlerle söylemiştik.

    Ayaklarına gelince: Hanefi mezhebinde kadının ayaklarının (bacaklarının değil) avretliği konusunda ihtilaf vardır. Kur`an ifadesi ile kadınlar "Kendiliğinden açılan zinet yerlerinden" ötürü mes`ul değildirler. (K. (24) 31) Ama ayak zînet yeri midir? Zinet yeri ise "Kendiliğinden açılan" kısma dahil midir? Bazılarına göre; istisna zinet yerlerindendir, ayak ise zînet yerlerinden değildir. Çünkü halhâl takılan yer ayak değil bacaktır, bacağın avret olduğunda ise ihtilaf yoktur. Ayakta, yani aşık kemiklerinden aşağısında zînet bulunmadığına göre ayaklar istisna edilmemiş, yani avret olarak kalmış olur. Binaenaleyh, namazda da açık kalmaları câiz olmaz.(Ibrâhim Halebî, Halebî Kebîr 211)

    Ebû Davud ve daha başka kaynaklardaki bir hadis-i şerif de bu görüşü destekler "Ümmü Seleme Vâlidemiz Rasûlüllah`a sordu: Kadın, izârı (etek ya da altlığı) yokken bir entari ve bir başörtüsü ile namaz kılabilir mi? Buyurdular ki, entari ayaklarının üstünü örtecek kadar kuşatıcı ise kılabilir" (Zeylaî, Nasburrâye I/299 (Ebu Dâvud, salât 83; Beyhakî N/232; Hâkim, Müstedrek I/250. Aynı yerde Buhârî nin şartına uygundur, der, Zehebî de onu destekler, ancak Ibnü`1-Cevzi ve daha başkaları hadîsin sıhhati hakkındaki şâibeleri zikrederler (Zeylâi agk); Ayrıca bk.. el-Menbecî, el-Lübâb I/241)

    Ancak Ebu Hanîfe`ye ve Imam Kerhi`ye göre kadının ayağı avret değildir. (Ekmeleddin el-Bâberti, el-Inâye I/259) Binaenaleyh, namazda aşık kemiklerinden aşağısının açık kalması namaza mani değildir. Hidâye sahibi Mergînânî en doğru (esah) olan görüşün bu olduğunu söyler. (agk.. (Metin)"Ihtiyar" sahibi Mavsilî ise bu konuda iki rivayet olduğunu söyledikten sonra, sahih olan kadının ayağının namazda avret olmaması, dışarıda, yani yabancı erkeklere göre ise avret olmasıdır, der. Mavsilî, el-Ihtiyâr (Ist.) Ancak bu ayırıma bir delil zikretmez.

    Özetlersek; namaz kılarken kadının ayaklarının açık kalması namazına mani değildir. Sahih görüş budur. Çünkü ayak (aşık kemiklerinden aşağısı) ya "göstermesinler" emrinden istisna edilen "zâhir zînet" yani kendiliğinden açılan zinet yerleri cümlesindendir, ya da kadının ayağını açmasında zaruret vardır. (Ibrâhim el-Halebi agk.) Ancak kadınların hem namazda, hem namâz dışında ayaklarını kapatmaları, güzel ve cumhura uygun bir davranış olur.
    vücudunu örtmesi gerekir. Avret sayılmadığı için ayak kısmı açık olabilir.

  3. #3
    ***
    DIŞARDA
    Points: 455.346, Level: 100
    Points: 455.346, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 100,0%
    Overall activity: 100,0%
    Achievements
    SiLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    EMEKTAR KURUCU

    .
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    ISPARTA
    Mesajlar
    18.956
    Points
    455.346
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Cevap: Kadınlar çorapsız olarak namaz kılabilirler mi?

    Soru
    Şafi mezhebine göre çorapla namaz kılmanın hükmü nedir? mesela soğuk günlerde çorap ile namaz kılsak olur mu, yada çorabı yeni giydik temiz çıkarmaya üşendim çıkarmadım yada temiz diye çıkarmadım namaz kabul olur mu? Şafi mezhebine göre çorapsız namaz kılmak sünnet midir, çorapla namaz kılmak mekruh mudur?
    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    Çorapsız namaz kılmak şart değildir. Erkekler dilerlerse çorapla kılabilirler. Kadınlar için ise ayak avret olduğu için namazda çorap giymeleri gerekir.
    -Bu mesele esas itibariyle şu hadise dayanmaktadır:
    Abdullah b. Abbas anlatıyor: Hz. Peygamber şöyle buyurdu:
    “Yedi kemik üzerinde secde etmekle emrolundum: Bunlar: alın -burnuna da eliyle işaret etti.-(Böylece burun-alın bir sayıldı), iki el, iki diz ve iki ayağın kenarları (parmak uçları) dır. Bir de elbise ve saçlarımızı toplamamakla (emrolunduk)”(Buharî, Ezan, 133-134).
    -Âlimler, hadiste geçen “elbise ve saçlarımızı toplamamakla emrolunduk.” ifadesi üzerinde durmuş ve sonuç itibariyle söz konusu yedi uzvun açık bulunmasının vacip olmadığı kanaatini belirtmişlerdir. Özellikle dizler, avret mahalli olduğundan –değil açılmaları- örtünmeleri vaciptir. Ayakların açılmasının da vacip olmadığını gösteren bir delil, mestlerin giyilmesinin caiz olmasıdır. (bk. İbn Hcer, 2/297; Şevkanî, Neylu’l-Evtar, 2/548-549).
    İanetu’t-talibînde “dizlerden başka secde uzuvlarının açık olmasının sünnet olduğu söylenmiştir. (bk. a.g.e, I/144).
    Nevevî de değişik görüşlere yer verdikten sonra, “Şafiî mezhebinde en kuvvetli görüşe göre, çıplak ayakla namaz kılmak müstehaptır” demiştir. (bk. Mecmu, 3/429)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör

Benzer Konular

  1. Cehennemde kadınlar
    By Günışıgı in forum Dini Hikâyeler
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 10.02.10, 19:03
  2. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06.02.10, 17:05
  3. Ridâsız Olarak Namaz Kılmak Babı
    By ACİZKUL in forum Hadis Bahçesi
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15.01.10, 20:00
  4. Namaz önce iki rekât olarak farz kılındı
    By ACİZKUL in forum Hadis Bahçesi
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 13.10.09, 20:04
  5. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 08.08.09, 20:54

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •