MÜRİDİN NİYETİ İradesinde ve isteğinde gerektiği şekilde samimi ve doğru olan mürid için niyet edebi şudur.Müridşeyhinin kalbini ALLAHu teala nın yeryüzündeki aynası olarak düşünüp
o ayna vasıtasıyla manevi kalbin yüzünü o aynaya çevirip
ALLAHu teala nın mukaddes öz zat tarafına kalbin yüzünü çevirir ve zatı bariyi(ALLAHu tealanın rızasını elde etmeyi)kast eyler
yani sadık bir müridin niyeti ve maksadı dünyaya ve ahirete ait bazı amaç cennete girme
cehennemden korunma ve ibadetlere karşılık ve batıni kalbe ait haller olan
manevi yakınlık
mücerret manada velilik keramet sahibi olmak ve insanları etkilemek ve irşad yol göstiricilik
marifet kul ile mevla arasındaki perdenin kalkması gibi makamları ve diğer ALLAH'ın rızasının dışında olan şeyleri murad etme olmamalıdır.
Niyetin tek şartı şudurki.Onun hedef ve niyetimürşidi vasıtası ile manevi kalbin yüzünü ALLAHu tealanın mukaddes öz zat tarafına teveccüh yöneltip
kulluk edepleriyle beraber sadece ALLAHu teala nın rızası etmek olmalıdır.
MüridALLAHu tealanın zatına manevi olarak yöneldiğinde
ALLAHu tealanın sıfatlarına manen yönelmesi doğru olmaz .Çünkü zata manen yönelmek
sıfatlara manen yönelme mertebesinden daha yüksektir.
BilinmelidirkiALLAHu tealanın zatına yönelmek demekten murad
mecazi anlamdaki manen yönelmenin dışında künh yani asıl hakikat itibarıyla yönelmek ve düşünmek doğru değildir.Çünkü böyle bir yöneliş
mekan mefhumuyla olacağından iddiası bile caiz olmayıp
asıl ve hakikate itibar edip bunları düşünmekte haramdır.
Bilakis teveccüh manevi yönelme misliyetin benzerinin olmaması ve düşünce ve mülahazadan uzak olan zat itibarıyladır.İşte bu zikrettiğimiz teveccüh sadece "Zatı muhabbet"sahibi olanlara mümkün olur.
Çünkü o taifeye göre ALLAHu tealanın lütuf ikram ve kahır azabı birbirine eşittir.Nitekim bazıları KULLEMA SADARA MİNELHABİİBİ HABİİBUN sevgiliden sadır olan bütün işler sevgilidirdemişlerdir