TAKDİM

İrfan meyvesi. Cevher kadrini bilme seviyesi. “Hulukuhu’l-Kur’ân” hakikatını yorumlama ve hayata geçirme becerisi. Allah’ın yarattığı ilk turfanda nûru anlama, mucizelerle bezenmiş o fağfuru koklama, rahmet bûsesiyle dudak dudağa gelme, Miraç Dilberi’nin ardından yol vurup gitme, Cennet Gülşeni’yle reftare gezme, Işık Sultan’dan bendeliğe kabul beratı alma, konuşan bürhanının nûrdan helezonlarında yükselme, İnsanlığın İftihar Tablosu’nun “sıbğatullah” denilen lahutî boya ile resmedilişini aksettirme, ferd ve toplum arasındaki ayniyete varan misliyet nisbetini ideal insan ve ideal toplum çerçevesi içinde beyana dökme, seçkinler semasında inciden yıldızlar arasında dolaşma mahareti ve de belgesi..

Deha ile fetanetin, iffet ile ismetin, dava şuuru ile tebliğ ve davetin, korkusuzluk ile şecaat ve cesaretin, şefkat ile rahmet ve re’fetin, istikamet ile sıdkın, doğruluğun, ruhtaki asalet ile vefanın, ahde sadakatin, mürüvvetin tecessüs ve araştırılması.. firaset perspektifinden nübüvvet ufkunun seyredilişi.. sahabi hassasiyetinin, edebinin, dengesinin, sevgi ve basiretinin belli bir fâsıladan sonra yeniden dirilişi.. kiyaset ve dirayet adına istidatta meknî cevherle malumatı nüve, efkârı semere yapmanın çarpıcı ve bir o kadar da can alıcı örneği.. durulardan duru tefekkür ile en girift hadiseleri hayret uyandıracak netlikle vuzuha kavuşturma gayretinin bereketli neticesi.. dosta itminan, mütehayyire ikna, düşman ve müfterilere ilzam ve iskat mesajı.. Allah ve Rasulullah aşkının göz kamaştıran kristal bir kalpte yuvalanışı.. Ehl-i beyt sevgisinin kendilerinden bir yürekte ve yürek isteyen bir yerde mayalanışı.. Tek Önder, Tek Lider ve Tek Rehber’in ardına düşme lüzumunun, sünnet-i seniyyeye ittiba mecburiyetinin tecdid prensiplerine uygunluk şartları içinde tekrarlanışı.. Ufuk insan, Ufuk Peygamber’e benzeme yarışının kaideler manzumesi halinde ve asra uygun düşecek keyfiyette hikmet sırlarıyla birlikte zaptedilip sıralanışı.. Ehl-i sünnet görüşünün ısrarla ve zerrece taviz vermeksizin vurgulanışı.. aklın vahye tutsak oluşunun şenlik bayramı.. akidenin imanla şahlanış destanı.. nurun zulmete galebe muştusunun alkış tufanı.. inşirah-ı sadırla hak çizgisinde yer alan bütün meşrep, meslek ve ekolleri kucaklama heyecanı ve bu heyecanı realite plânında regüle edebilme anlayışının ihyası.. mümkün ile vâki arasında kavram kargaşası meydana getirmek isteyen cerbezeci akılların selim akılla kündeye getirilişinin panoraması..

“Sonsuz Nur” en sağlam rivayetlerin müstakim bir dirayetle analiz ve sentezi..

“Sonsuz Nûr”, Andelib-i Zîşan (Şanı Yüce Bülbül) ünvanıyla anılan İki Cihan Serveri’nin aynı perdede başlayıp aynı perdede biten hayat nağmesinin davudî bir sesle terennüm edilişi..

“Sonsuz Nur”, İslâm Site Devletinin 23 sene gibi kısa bir zamanda kurulmasını, merhale sıçramalarında zaman ayarlaması gerçeğine dayandırarak, her merhalede uyulması gereken aksiyon şeklinin izaha kavuşturulduğu tecrübe atlası..

“Sonsuz Nûr” ilâhî ahlâkla ahlâklanma öğretisi..

O, mürşid ve muallimlere rehber kitap..

O, muhtevasıyla, mübelliğ ve davetçilere yol gösterici bir hitap..

O, yorumlarıyla, arzu edilen ufka ulaşma pratiğini yanılmaz ve yanıltmaz prensiplere bağlayan orijinal; fakat her türlü tekellüf ve fanteziden uzak kalmayı yeğleyen bir eser..

“Sonsuz Nûr”, sevgi, hoşgörü ve müsamahada Nebi ikliminin maharetli bir el tarafından ilmî metodla resmedilişi..

“Sonsuz Nur” “Felsefenin bencesi” ölçüsünde anlatılan şekliyle bir siyer felsefesi..

Ve “Sonsuz Nûr” her türlü siyasî baskı ve elverişsiz şartlara rağmen kürsüde açan hitap çiçeği..

O, Muhterem Fethullah Gülen Hocaefendi’nin mevzu ile ilgili irticali vaaz ve konuşmalarından derlendi. Belki, bizzat Hocamız’ın kaleminden çıkmayışı eser için bir eksiklikti; fakat onun tashihinden geçme imtiyazı bu eksikliği de telâfi etti..

Elinizdeki eser serinin birinci cildi. Onu ikincisi takip edecek..

Sonsuz Nur (as)’un kuşatıcı şefaatine nail olmamız dua ve dileğiyle..



Şemseddin Nuri