Ve Zeyd ibn Sabit (R-45): Cenaze namazını kılınca, üzerindeki cenazeye ittibâ borcunu ödemiş olursun, demiştir. Humeyd ibn Hilâl de: Biz cenaze namazı üzerine geri
dönmek için cenaze sahihlerinden izin almak bilmiyoruz, lâkin cenaze namazını kıldıktan sonra geri
dönen için bir kîrât sevâb vardır, demiştir.

81-.......Bize Cerîr ibnu Hazım tahdîs edip şöyle dedi: Ben Nâfi'den işittim, şöyle diyordu: İbnujUmer'e:
— Ebû Hureyre, cenazenin beraberinde giden kimse için bir kî*rât ecir vardır diyor, denildi.
İbn Umer:
— Ebû Hureyre bize (hadîs rivayet etmeyi) çoğalttı, dedi. Fakat Âişe, Ebû Hureyre'yi tasdîk etti ve:
— Ebû Hureyre'nin söylemekte olduğu hadîsi ben de Rasûltfl-lah'tan işittim, dedi.
Bunun üzerine Abdullah ibn Umer:
— Yemîn olsun ki, biz pek çok kîrâtlardaki sevabı almakta ku*sur ettik, dedi.
(Buhârî dedi ki "Farrattu" "Allah'ın emrinden zayi' ettim" demektir.