imam Malik der ki: Bir kişi, boyacıya boyaması için bir elbise vermiş ve o da boyamıştır. Elbise sahibi:
«—Bu şekilde boyamanı istememiştim.» demiştir. Boyacı da:
«—Hayır sen böyle istemiştin» demiştir. Bu hususta boyaca-nın sözü kabul edilir. Terzi ve kuyumcu da böyledir. Hepsi de söz*lerinin doğruluğuna yemin ederler. Ancak yaptıkları işin, kusur*lu olması halinde, sözleri kabul edilmez. Bu takdirde, kumaş sahi*bi yemin eder. Eğer yemin etmekten de çekinirse, boyacıya yemin ettirilir.
tmam Malik der ki: Bir boyacıya (boyaması için) kumaş veri*lir, o da kumaşı bozar, sonra da özürlü kumaşı başka birine verir, verdiği adam da o elbiseyi giyerse, elbiseyi giyen elbisenin kıymeti*ni ödemez. Elbiseyi giyen, boyacıya ait olmadığını bilmiyorsa hü*küm böyledir. Elbisenin boyacıya ait olmadığını bilerek giyerse, kıymetini sahibine öder.