***
DIŞARDA
Points: 155.310, Level: 100
Level completed: 0%,
Points required for next Level: 0
Overall activity: 0%
Achievements


Pazarlama İlkeleri
PAZARLAMA İLKELERİ
Pazarlama: Üretim esnasında başlayan ve devam eden hatta satış sonrasında da devam eden program ve stratejiler bütünüdür. Pazarlamayı kullananlar işletmelerdir. İşletmeler birtakım fonksiyonlar içerir;
*Finansman
*Üretim
*Pazarlama
*Muhasebe
*Personel vb gibi. Bunlar içersinde en önemlisi pazarlamadır.
Pazarlama ne gibi işlemler yapar ?
Örneğin bir firma raket üretiyor olsun, önce ne yapmalı; önce raket kullanan kişilerin istek ve ihtiyaçlarını araştırmalı, sonra gelecek yıllarda bu insanların kaçının tenis oynamaya devam edeceğini kaçının bu ürünlere ne kadar fiyat verebileceğini tahmin etme çalışmaları yapmalı.Ayrıca bu alıcıların nerde yaşadıkları mesleklerinin ne olduğu gibi bilgilerin de bilinmesi gerekir çünkü firmalar için dağıtım da çok önemlidir.Bu saydıklarımız üretimi etkileyen olaylardan bazılarıdır.
Pazarlama terimleri:
Gereksinim: İhtiyaç=need
İstek: want
Talep:demand
Bu üç terim birbirinden farklıdır.
İhtiyaç: Bir şeyin eksikliği tamamen mahrumiyet duygusu
İstek: Yaşam biçimimizle şekillendirilmiş talepler. Kişilikle ve yaşadığımız kültürle değişim gösterir.
Talep: İnsanların talepleri sınırsızdır, fakat kaynaklar sınırlıdır. İnsanlar kendilerine en çok faydayı sağlayacak mal ve hizmetleri belirli bir satın alma gücü ile satın almayı isterler işte buna talep denir.
Pazarlamada bir değişim söz konusudur. Müşteri mal satın alır işletmede bu mal karşılığı para. Bir değişimin olabilmesi için iki taraf olmalıdır. Bu taraflar değişimi yapabilmesi için istekli olmalı ve iki tarafta reddetme yeteneğine sahip olmalıdır.
Pazarlamanın yapılabilmesi için pazarların bulunması gerekir.Pazar: Satın alma gücüne ve isteğine sahip olan kişilerin kuruluşlarca üretilen mal ve hizmetleri talep ettiği ortamlardır.
• PAZAR: Satın alma niyeti ve isteği olan ve bunu satın alma gücü ile destekleyen kişiler veya kuruluşlardan