6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Dinimizde Helâl ve Haram

    Share
  1. #1
    ***
    DIŞARDA
    Points: 6.719, Level: 53
    Points: 6.719, Level: 53
    Level completed: 85%,
    Points required for next Level: 31
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    es_ra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Üye

    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    339
    Points
    6.719
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    18

    Dinimizde Helâl ve Haram

    Helal Nedir?

    Helal meşru manasına gelen bir Arapça kelimedir. Allah (c.c.) Kuran-ı Keriminde
    Müslümanlara ve bütün insanlara helâl olan şeyleri yemelerini emrediyor. Bu
    mesajı bildiren pekçok ayetin arasında yer alan birkaç ayet meali şöyledir: “Ey
    İnsanlar ! Yeryüzünde bulunan gıdaların güzel ve temiz olanlarından yiyin,
    şeytanın peşine düşmeyin, zira şeytan sizin apaçık bir düşmanınızdır.”
    (2/168) “Ey İman edenler! Size verdiğimiz rızıkların iyilerinden yiyin, eğer
    siz gerçekten yalnız Allah’a kulluk ediyorsanız, O’na şükrediniz” (2/172) “Allah’ın
    size helâl ve temiz olarak verdiği rızıklardan yiyin ve kendisine iman etmiş
    bulunduğunuz Allah’tan korkun.” (5 /88) Aşağıdaki gıda maddeleri kesin
    Helâldir:

    -İnek,koyun deve ve keçi sütü

    -Bal

    -Balık

    -Sarhoşluk vermeyen bitkiler

    -Taze veya tabii olarak dondurulmuş meyveler

    -Yer fıstığı, antep fıstığı, fındık, ceviz gibi kabuklu ve reçineli meyveler
    Buğday, arpa, pirinç, çavdar, yulaf gibi taneli gıdalar. Sığır, deve, koyun,
    keçi, geyik, tavuk, ördek gibi hayvanların ve av kuşlarının etleri de Helâldir.
    Ancak İslâmi usule göre kesilmiş olmaları şarttır. İslami usulle kesme ise şöyle
    yapılmaktadır: Öncelikle hayvanı kesecek olan insan Müslüman olmalıdır. (Ehl-i
    Kitab’da olabilir). Hayvan yere yatırılmalıdır. Gırtlağı üç ana kan damarının
    kesilebilmesi için keskin bir bıçakla yarılmalıdır. Hayvanın gırtlağının acı
    vermeden kesimi esnasında, kesen şahıs Allah’ın adını zikretmeli veya “Bismillah
    Allah-u Ekber” gibi duayı tekrar etmelidir.

    Haram Nedir?

    Haram; gayri meşru, meşru olmayan manasına gelen bir Arapça kelimedir. Kuran-ı
    Kerim ve Peygamberimiz (s.a.v.) in sünnetinin ışığında fakihlerin Haram
    olduklarında ittifak ettikleri maddeler aşağıda çıkarılmıştır:

    -Domuz

    -Kan

    -Et yiyen hayvanlar

    -Ölmüş hayvanın parçaları

    -İslâmi usulle kesilmemiş, eti helâl hayvanlar

    -Sürüngen ve böcekler Şarap, Etil alkol ve İspirto Yukarıda zikredilmiş maddeler
    Haramdır ve bütün müslümanlar tarafından kaçınılmalıdır. “Ey İnsanlar!
    Yeryüzünde temiz ve helâl şeylerden yiyin, şeytana ayak uydurmayın, zira o,
    sizin için apaçık bir düşmandır.” (Bakara 168) âyet-i kerimesine dikkat
    edilirse Cenab-ı Hak bu husuta sadece Müslümanlara değil, bütün insanlara hitab
    etmektedir. Ayrıca Maide sûresi üçüncü ayetinde de Cenab-ı Zül Celâl hazretleri
    iman edenlere şöyle buyurmaktadır: “Leş, kan, domuz eti, Allâh (c.c.)’dan
    başkası adına kesilenler, boğulmuş, bir yerine vurularak öldürülmüş, düşüp
    yuvarlanmış, başka bir hayvan tarafından yenmiş olanlar (canları çıkmadan önce
    kesmemişseniz) ve dikili taşlar üzerinde boğazlananlar haram’dır.” Helâl ve
    haram hususunda İslâm’ın temel kaideleri ise şöyledir:

    -Helâl eşyanın aslındadır.

    -Helâl ve haram kılma hakkı yalnız Allah (c.c.) ındır.

    -Helâl’i haramlaştırmak, Allah (c.c.) ‘a ortak koşmanın eşidir.

    -Haram emri, bir şeyin çirkin ve zararlı oluşuna göredir.

    -Helâl’de, haram’dan kaçınmak için her şey vardır.

    -Harama götüren herşey haramdır.

    -Haramı helalleştirmek için hile yapmak haramdır.

    -Sadece iyi niyet haramı helal yapmaz.

    -Şüpheli olan herşeyden kaçınmak esasdır.

    -Haram herkes için haramdır. Zaruretler mahzurları mübah kılar. Kısaca
    özetlersek: Helal olma şartları: Alkol kullanmadan, eti helal ve kesimi İslami
    usulle yapılan hayvani veya bitkisel tabanlı katkı maddeleri %100 helal kabul
    edilir. Haram olma şartları: Yenmesi haram kılınmış veya kesimi İslami usulle
    yapılmamış hayvani kaynaklı veya bitkisel olduğu halde alkolle muamele görmüş
    maddelerden yapılmış katkı maddeleri %100 haram kabul edilir. Şüpheli olma
    şartları: Yenmesi haram kılınmış veya İslami usulle kesilip kesilmediği, bitki
    kökenli olduğu halde alkolle muamele yapılıp yapılmadığı bilinmeyen katkı
    maddeleri de şüpheli kabul edilir.
    Leyla Diyen Dilin ,
    Mevla Demedikçe ,
    Vuslata Eremezsin .
    İnsanı Kıble Edinen EYY SEN !
    HAKK'A Tapmadıkça ,
    Menzile ERiŞEMEZSİN




    h@y@t bir uykudur, ölünc€ uyanır insan; s€n €rken davran, ölm€d€n önc€ uyan ......

  2. #2
    ***
    DIŞARDA
    Points: 8.615, Level: 62
    Points: 8.615, Level: 62
    Level completed: 55%,
    Points required for next Level: 135
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 135
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    tahsin33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Yer
    Mersin
    Mesajlar
    1.126
    Points
    8.615
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    18

    Standart Cevap: Dinimizde Helâl ve Haram

    Bakara suresi ayet 173
    Allah size ancak ölüyü (leşi), kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası adına kesileni haram kıldı. Her kim bunlardan yemeye mecbur kalırsa, başkasının hakkına saldırmadan ve haddi aşmadan bir miktar yemesinde günah yoktur. Şüphe yok ki Allah çokça bağışlayan çokça esirgeyendir.


    Bu, hem Allah'tan başkası adına kesilen hayvanın eti, hem de Allah'tan başkasına sunulan yiyeceği ihtiva eder. Gerçekte her şey Allah'ındır ve her şeyi veren O'dur; bu nedenle O'na şükrün bir nişanesi olarak her şey Allah'ın adı anılarak yapılmalıdır. Eğer Allah'tan başkasının adı anılarak yapılırsa, bu, o kişi veya şeyin, en azından bu niteliklerle Allah'a ortak olarak kabul edilmesi anlamına gelir.

    Bu ayette temiz olmayan bir şeyin şu üç şartla kullanılmasına izin verilmektedir:
    1) Aşırı bir ihtiyaç durumunda. Örneğin, eğer bir kişi açlıktan veya susuzluktan ölmek üzereyse veya bir hastalık nedeniyle hayatı tehlikedeyse ve pis olan şeyden başka kullanabileceği başka şey yoksa, o zaman onu kullanmasına izin verilir.
    2) Kişi böyle yaparken kalbinden Allah'ın kanununu çiğnemek gibi bir istek geçirmemelidir. 3) Kişi gerekli olandan bir lokma bile fazla kullanmamalıdır. Meselâ böyle bir durumda, eğer haram olan şeyden bir-iki lokma veya damla hayatı kurtarmaya yetecekse, kesinlikle bundan fazlası alınmamalıdır.

  3. #3
    ***
    DIŞARDA
    Points: 8.615, Level: 62
    Points: 8.615, Level: 62
    Level completed: 55%,
    Points required for next Level: 135
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 135
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    tahsin33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Yer
    Mersin
    Mesajlar
    1.126
    Points
    8.615
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    18

    Standart Cevap: Dinimizde Helâl ve Haram

    Ali imran suresi ayet 50
    Benden önce gelen Tevrat'ı doğrulayıcı olarak ve size haram kılınan bazı şeyleri de helâl kılmam için gönderildim. Size Rabbinizden bir mucize getirdim. O halde Allah'tan korkun, bana da itaat edin.


    Bu da benim Allah tarafından gönderildiğime bir delildir. Eğer ben gerçekten peygamber olmasaydım, kendi dinimi icat eder ve bu mucizelerle sizi daha önceki imanınızdan yeni inanca döndürürdüm. Fakat ben asıl dinin yine aynı ve doğru olduğunu söylüyor ve benden önce gönderilen peygamberlerin getirdiklerini tasdik ediyorum."
    Hz. İsa'nın, Hz. Musa ve diğer peygamberler (Allah'ın selamı hepsinin üzerine olsun) tarafından getirilen dinin aynısını öğrettiği konusu bugünkü İnciller tarafından bile desteklenmektedir. Örneğin, Matta İncili'ne göre Hz. İsa (a.s.) dağ'da verdiği vaazda şöyle der: "Benim, kanunu ve peygambeleri yok etmeye geldiğimi düşünmeyin: Ben yok etmeye değil, tamamlamaya geldim" (5; 17) .
    Hukukçu olan Ferisîlerden biri Hz. İsa'ya (a.s.) sordu: "Kanundaki en büyük emir nedir?" Hz. İsa (a.s.) şu cevabı verdi:
    "Rabbin olan Allah'ı bütün kalbinle, bütün nefsinle ve bütün zihninle seveceksin. Bu ilk ve en büyük emirdir. İkincisi de buna benzer: Komşunu kendin gibi seveceksin. Bütün peygamberler ve kanun, bu iki emirde toplanır." (Matta, 22;37-40) .
    Başka bir fırsatta Hz. İsa (a.s) havarilerine şöyle dedi:
    "Hâkimler ve Ferisîler Musa'nın yerinde oturuyorlar. Bu nedenle onlar her neyi emrederlerse, gözleyin ve yapın; fakat onların yaptıklarının peşinden gitmeyin; çünkü onlar söylediklerini yapmazlar" (Matta 23; 2-3)

    Yani, "Ben cahil halkınızın bâtıl inançlarını, kanun adamlarınızın kılı kırk yaran tutumunu, zahitlerinizin aşırı sofuluğunu ve müslüman olmayanların hükmü altında Allah'ın kanunlarına yapılan kısıtlayıcı eklemeleri yürürlükten kaldırmak ve silmek için geldim. Ben size sadece Allah'ın helâl ve haram kıldığı şeyleri helâl ve haram yapacağım."

  4. #4
    ***
    DIŞARDA
    Points: 8.615, Level: 62
    Points: 8.615, Level: 62
    Level completed: 55%,
    Points required for next Level: 135
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 135
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    tahsin33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Yer
    Mersin
    Mesajlar
    1.126
    Points
    8.615
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    18

    Standart Cevap: Dinimizde Helâl ve Haram

    Ali imran suresi ayet 93
    Tevrat'ın indirilmesinden önce, İsrail'in (Ya'kub'un) kendisine haram kıldıkları dışında, yiyeceğin her türlüsü İsrailoğullarına helâl idi. De ki: Eğer doğru sözlü iseniz o zaman Tevrat'ı getirip onu okuyun.

    Yahudiler, Kur'an'ın ve Hz. Peygamber'in (s.a) talimatlarının esas noktalarında bir hata bulamayınca -çünkü bu din ile daha önceki peygamberlerin getirdiği din arasında fark yoktu- fıkıhla ilgili itirazlarda bulunmaya başladılar. İtirazlardan biri de Hz. Peygamber'in (s.a) diğer peygamberler zamanında helâl olan şeyleri haram kıldığı konusu idi.

    Eğer İsrail kelimesi İsrailoğulları'nı kastediyorsa, onların Tevrat'ın indirilmesinden önce, geleneksel olarak yasak olan bazı şeyleri kendilerine yasakladıkları anlaşılır. Fakat eğer kelime Hz. Yakub'u (a.s) kastediyorsa (ki bu ihtimal daha kuvvetlidir) , o zaman Onun bazı şeyleri sevmediği için veya bazı hastalıklara neden olduklarından dolayı yemediği, fakat Onun soyundan gelenlerin bunları yasak olarak kabul ettikleri anlaşılır. Bunu izleyen ayet, Kitab-ı Mukaddes'te devenin, yabanî tavşanın, vs. haram olduğunu bildiren hükmün Tevrat'ta olmadığını, fakat sonradan Yahudi bilginleri tarafından Tevrat'a sokulduklarını gösterir.

  5. #5
    ***
    DIŞARDA
    Points: 8.615, Level: 62
    Points: 8.615, Level: 62
    Level completed: 55%,
    Points required for next Level: 135
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 135
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    tahsin33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Yer
    Mersin
    Mesajlar
    1.126
    Points
    8.615
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    18

    Standart Cevap: Dinimizde Helâl ve Haram

    Nisa suresi ayet 19
    Ey iman edenler! Kadınlara zorla vâris olmanız size helâl değildir. Apaçık bir edepsizlik yapmadıkça, onlara verdiğinizin bir kısmını ele geçirmeniz için de kadınları sıkıştırmayın. Onlarla iyi geçinin. Eğer onlardan hoşlanmazsanız (biliniz ki) Allah'ın hakkınızda çok hayırlı kılacağı bir şeyden de hoşlanmamış olabilirsiniz.


    Bu ölen kişinin dul eşlerinin miras olarak kabul edilmemesi gerektiği anlamına gelir. Kadın, kocasının ölümünden sonra istediği yerde yaşama ve iddetini doldurduktan sonra istediği kimse ile evlenme hakkına sahiptir.

    Yani, "Onların ahlâksızca davrandıkları için cezalandırabilirsiniz, fakat mallarını ellerinden almak için onlara eziyet edemezsiniz."

    Eğer kadın güzel değilse veya kocasının hoşuna gitmeyen bir eksikliği varsa, koca hiç düşünmeden hemen onu boşama yoluna gitmemelidir. Soğukkanlı ve dikkatli davranmalıdır. O kadının, mutlu bir hayat geçirmeyi sağlayacak olan güzellikten başka iyi özellikleri de olabilir. Bu iyi niteliklerin keşfedilmesi, onun ilk andaki hayal kırıklığını sevgiye dönüştürebilir. Aynı şekilde bazen evliliğin başlangıcında, koca, karısında beğenmediği bir şeyle karşılaşır ve ondan hoşlanmamaya başlar. Fakat sabırlı olur ve onun iyi yönlerini de ortaya koymasına izin verirse iyi özelliklerinin, eksikliklerinden daha fazla olduğunu ve onların eksikliğini kapatacak kadar baskın olduğunu anlayabilir. Bu nedenle kocanın, uzun süre düşünmeden karısıyla ilişkisini kesmesi doğru değildir. Boşanma ise, insanın son çare olarak başvuracağı bir sosyal operasyondur. Hz. Peygamber (s.a) helâl olan şeyler içinde Allah'ın en hoşlanmadığı şeyin boşanma olduğunu söylemiştir. Başka bir hadiste ise Hz. Peygamber (s.a) şöyle der: "Evlenin ve boşanmayın. Çünkü Allah sadece cinsel hazlar için evlenen, boşanan erkek ve kadınları sevmez."

  6. #6
    ***
    DIŞARDA
    Points: 8.615, Level: 62
    Points: 8.615, Level: 62
    Level completed: 55%,
    Points required for next Level: 135
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 135
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    tahsin33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Yer
    Mersin
    Mesajlar
    1.126
    Points
    8.615
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    18

    Standart Cevap: Dinimizde Helâl ve Haram

    Nisa suresi ayet 160
    Yahudilerin yaptıkları zulümden, bir de çok kimseyi Allah yolundan çevirmelerinden, menetmelerinden dolayı kendilerine (daha önce) helâl kılınmış bulunan temiz ve iyi şeyleri onlara haram kıldık


    Kendilerine Allah'tan bir kitap gelen ve O'nun peygamberini gören Yahudiler sadece kendileri Allah yolundan uzaklaşmakla kalmadılar. O'nun doğru yoluna engel de oldular. Onların Hakk'ı yaymak için girişilen tüm hareketlere karşı çıktıkları, bu tür hareketlerin önüne engeller koydukları ve Allah'ın yolunun aksi istikametinde hareket başlattıkları bir gerçektir. Onların en son günahı, tarihte ilk defa hayat ve yönetim sistemini, açık ve kasıtlı olarak Allah'ı inkâra dayandıran ve Allah'a ibadeti ortadan kaldırmak için O'nun kanunlarına apaçık karşı çıkan ilk sistem olan Komünizm'i kurmuş olmalarıdır. Modern çağın, insanları saptıran bir başka doktrininin (Freudculuğun) kurucusu da yine bir Yahudidir.

    Büyük bir ihtimalle bu, En'am Suresi 146. ayetinde geçen hususa değinmektedir; yani tüm tırnaklı hayvanlar, koyun ve öküzün yağları Yahudilere haram kılınmıştı. Bunun yanısıra, Yahudi din adamlarının, din kitaplarında kendi kendilerine yasakladıkları şeyleri de kastetmiş olabilir. Gerçekte hayat standartının bu şekilde daraltılması bir toplum için çok büyük bir cezadır.

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •