8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Yediginiz içtiginiz seylere dikkat edin...

    Share
  1. #1
    ***
    DIŞARDA
    Points: 155.310, Level: 100
    Points: 155.310, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Konyevi Nisa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    Dünyadan !!
    Mesajlar
    20.631
    Points
    155.310
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    38

    Standart Yediginiz içtiginiz seylere dikkat edin...

    Yediginiz içtiginiz seylere dikkat edin...

    ALI DEMIREL

    Hassas olmamiz gerekiyor; özellikle yedigimiz-içtigimiz seyler hususunda. Öncelikle helal olmasina daha sonra da saglikli olup olmadigina dikkat etmeliyiz. Süpheli seylerden sakinmaliyiz.
    Yedigimiz-içtigimiz seylerden sorumluyuz. Mana büyükleri, içinde haram barindiran bir lokmanin insanin mana âleminde derin yaralar açtigini söylüyorlar. Rabbimiz haram ve helali açik bir sekilde ifade etmistir. Bakiniz bir ayet-i kerimede ne buyuruluyor: “Ey insanlar! Yeryüzünde olan bütün nimetlerimden helâl hos olmak sarti ile yiyiniz; Fakat seytanin pesinden gitmeyiniz. Çünkü o sizin besbelli düsmaninizdir.” (Bakara, 2/168)
    Evet seytan bizim düsmanimiz ve bizi türlü türlü yollarla harama bulastirmak istiyor. Bunu da daha ziyade süpheli seyleri nazara vererek yapabiliyor. Efendimiz su ifadelerle asirlar öncesinden bizi uyariyor:
    “Süphesiz ki helal belli, haram da bellidir. Bu ikisi arasinda çok kimselerin bilmedikleri süpheli seyler vardir. Her kim süpheli seylerden korunursa, dinini ve namusunu korumaya talip olmus demektir.” (Buhârî, Imân, 39) Büyüklerimizin, bu hadise dayanarak helal ve haram noktasinda içinde süphe barindiran seylerden olabildigine kaçindiklarini görüyoruz. Hatta ornlar, helal olan pek çok seyden kaçinmis ve kili kirk yararcasina hassas davranmislardir. Binaenaleyh, haram yeme-içme ve giyinmenin insani inhirafa götürdügü her zaman söylenebilir. Dolayisiyla da bu mevzuda hassas olmayan ruhlar, burada da çeker, ötede de... Kaldi ki mesru daire oldukça genistir, harama girmeye lüzum yoktur; bu itibarla da her zaman dikkatli olup, dikkatli yasamaya gayret sarf edilmelidir. Az önceki ayette de ifade edildigi gibi yenen ve içilen seylerin helal olmasi, dogrudan dogruya Rabbimiz tarafindan talep ediliyor. Yani biz bununla mükellefiz ve bu da bir emr-i Ilahidir. Ayrica haram olan seylerin yenilip içilmesi insana maddi-manevi zararlar verir. Bir anne ve baba kendi riziklarina dikkat ettikleri gibi çocuklarina da helâl rizik yedirmelidir. Bu açidan ta bastan itibaren, çocugun bakimi, görümü, yiyecegi, içecegi, giyecegi her sey dinin mesrû kildigi daire içinde kalinarak yerine getirilmeli, haram yedirilmemeli, haram içirilmemeli ve haram giydirilmemelidir.


    Seni çok Özledim Annem

  2. #2
    ***
    DIŞARDA
    Points: 155.310, Level: 100
    Points: 155.310, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Konyevi Nisa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    Dünyadan !!
    Mesajlar
    20.631
    Points
    155.310
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    38

    Standart Cevap: Yediginiz içtiginiz seylere dikkat edin...

    BIR HURMA TANESI
    Bu noktada evvela Peygamber Efendimiz’in hassasiyeti nazar-i itibara alinacak olursa mevzu daha iyi anlasilabilir. O, öyle bir hayat yasamisti ki hayran olmamak mümkün degildir. Evet, öyle bir hayat yasadi ki arkada biraktigi hayati yasanmaz hale getirdi. Elimizdeki muteber pek çok siyer ve megazi kitabinin naklettigi su hadise bu hakikate tercüman olmuyor mu?

    Aksam yatmis, fakat sabaha kadar dönüp durmus, bir türlü uyuyamamisti. Sagina dönüyor, soluna dönüyor, “uf”layip duruyordu. Sabah, hanimi sordu: “Ya Rasulallah, bu gece rahatsiz miydiniz? Çok izdirap çektiniz.” Ve Allah Rasulü’nün cevabi su oldu: “Yatagimi hazirlarken, yere düsmüs bir hurma buldum. Onu agzima koydum. Fakat sonra aklima geldi ki, bizim evde sadaka ve zekat hurmalari da bulunuyor. Ya bu hurma, onlardan ise! Iste sabaha kadar bunu düsündüm, bunun izdirabiyla saga sola dönüp durdum. Bir türlü gözüme uyku girmedi.” (Müsned 2/193) Iste O, bir hurmaya karsi bile bu kadar hassas yasadi. Zira vicdani çok hassas, suuru çok seffafti ve sürekli hasyet içindeydi.

    BU ÇORBA NEREDEN GELDI?
    Arkasindaki insana bakarsaniz onun da bundan geri kalmadigini görürsünüz. Iste Hz. Ebu Bekir. Gün boyu oruçludur. Iftar vakti gelir. Önüne bir tabak çorba getirirler. Daha evvel bir sey yiyip içecegi zaman nereden geldigini mutlaka sorardi. O gün yine sordu. Sordu ama bu sefer ihtimal ki çok aciktigi için, dayanamamis ve çorba girtlagina kadar gittikten sonra sormustu. Hizmetçisi: “Ben bir dönemde kahinlik yapiyordum. O zamanlar bir müsterimden alacagim vardi. Fakat aklina yeni esmis ki o borcunu simdi getirdi. Iste bu yemegin masrafini o paradan tedarik ettim.” Bu cevap karsisinda Hz. Ebu Bekir elini süratle agzina götürdü ve midesine inen seyleri disari çikarmak için hamlede bulundu. Öyle bir zorlamisti ki gözleri kan çanagina dönmüstü. Neden? Kahinlik, gaybdan haber verme, cincilik, büyücülük gibi sahtekarlik yoluyla elde edilmis bir yemek midesine inmisti. Ve o, haram bir lokma karsisinda gözleri kan çanagina dönüyor, yediklerini disariya atiyordu. Iste onlar, haram lokma mevzuunda bu kadar hassas bir hayat yasamislardi. Madem ki bizler de onlarin ayak izlerini takip ediyoruz. O zaman hem bizim hem de bakmakla mükellef oldugumuz kisilerin bogazindan haram lokma geçmsi nokkasinda dikkat ve gayret göstermeliyiz. Sayi:241Bölüm:Hayatin Içinden


    Seni çok Özledim Annem

  3. #3
    ***
    DIŞARDA
    Points: 155.310, Level: 100
    Points: 155.310, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Konyevi Nisa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    Dünyadan !!
    Mesajlar
    20.631
    Points
    155.310
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    38

    Standart Harama bakmak.

    Soru
    Haram olan seyleri izlemenin günahi nedir?

    Cevabimiz

    Isra suresinin 32. ayetinde Cenab-i Hak, "Sakin zinaya yaklasmayin!" buyuruyor. Buradaki "yaklasmayin" emrinden hareketle Islam fikih alimleri insani zinaya götürebilecek her türlü amelin yasak oldugunu ifade etmislerdir. Müstehcen resim veya görüntelere bakmayi da bu kategori içinde mütalaa edebiliriz. Bu sebeple bu tür resimlere bakmak caiz degildir.

    Çünkü bir hocamizin ifadesiyle bütün günahlar ve ahlâkî bozulmalar müstehcene bakisla baslar, bakisin israriyla gelisir, sonra fiilî günaha dönüsür. Üstelik gözler baktiklarinin resimlerini de çeker, hayal arsivinde depo eder. Nereye gitse, nerede olsa artik çektigi bu resimler, hayal âleminde gözlerinin önündedir.

    “Hem Kur’ân merhameten kadinlarin hürmetini muhafaza için hayâ perdesini takmasini emreder. Tâ hevesât-i rezîlenin ayagi altinda o sefkat madenleri zillet çekmesinler. Âlet-i hevesât ehemmiyetsiz bir metâ hükmüne geçmesinler. Medeniyet ise kadinlari yuvalarindan çikarip perdelerini yirtip beseri de bastan çikarmistir.”1

    Toplumin bozulmasini netice veren sebeplerden birisi bu sözlerde ifade edildigi gibi, kadinlarin yuvalarindan çikip ölçüsüz bir sekilde toplume karisarak, hürmete lâyik bir varlik iken ehemmiyetsiz bir esya hâline gelmesidir. Bu durumdan kadinlar kendilerine olan hürmeti kaybettikleri gibi, toplum fertlerinin de bozulmasina sebep olmuslardir.

    Açik saçikligin basini alip yürüdügü, hayâ perdesinin ayaklar altina alindigi bir zamanda, Müslümanin vazifesi daha da agirlasmakta, imanini muhafaza için daha çok titiz davranmasi gerekmektedir. Çünkü artik toplumimizde kadinin girmedigi yer kalmamis gibidir. Çarsida, pazarda, otobüste, vapurda, resmî dairelerde çoklukla bulunmaktadir. Bu vaziyet karsisinda Müslümanin kendisini toplumten ayri ve uzak tutmasi, herseyden el etek çekmesi düsünülemez. Fakat inancinin icabi bazi prensiplere uymak durumundadir.

    Insanin kendisine yabanci olan kadinla, kadinin da kendisine yabanci olan erkekle münasebeti sinirlidir; belli ölçülere tâbidir. Rabbimiz mü’min erkek ve kadinlara söyle buyurur:

    “Mü’min erkeklere söyle: Gözlerini bakilmasi yasak olandan çevirsinler, mahrem yerlerini korusunlar. Bu onlarin arinmasini daha iyi saglar. Allah yaptiklarinizdan süphesiz haberdardir. Mü’min kadinlara da söyle: Gözlerini bakilmasi yasak olandan çevirsinler, iffetlerini korusunlar...”2

    Bu âyetlerde açik bir sekilde, mü’min erkeklerin kendilerine yabanci olan nâmahrem kadinlara, kendilerine nikâhlari düsen hanimlara; kadinlarin da kendilerine yabanci olan erkeklere bakmamalari bildirilmektedir.

    Yasaklanan bu bakisin siniri ve mahiyeti nedir, nasil olacaktir? Âyetin geçen “gözleri kapamaktan” maksat, gözleri kapatip basi yere egerek yürümek, dolasmak degildir. Zaten bu sekilde davranmak da mümkün degildir. Bir insan tâbiî olarak karsilastigi erkegi ve kadini görür, bakar. Ancak burada anlatilmak istenen husus, karsi cinse sehvetle, cinsî bir duygu besleyerek bakmaktir. Sehvetle bakmanin ölçüsü de, devamli olarak birkaç sefer bakip durmaktir.

    Bu ölçüyü de Resul-i Ekrem Efendimizden (a.s.m.) ögrenmekteyiz. Bu hususta Hz. Ali’ye söyle buyurmuslardir:
    “Yâ Ali, arka arkaya bakma! Birinci bakis hakkindir, fakat ikinci bakista hakkin yoktur.”3

    Karsi cins insanin gözüne ilistigi zaman,gözlerini ayirmadan bakip durmamali, basini çevirmeli. Böylece sehvetle bakma sinirina da yaklasmamis olur.

    Çünkü umumiyetle fuhsun kapisi önce bakisla aralanir. Daha sonra diger kapilar birbirini açar. Bu sebepten zinaya açilan ilk kapi böylece kapanmis sayilir.

    Fahrüddin Râzi, tefsirinde Tevrat’tan su cümleyi nakletmektedir:

    “Harama bakis kalbe sehvet tohumunu eker. Her sehvet de insanda derin hüzünler dogurur.”

    Kalbe düsen her günah tohumu, müsait zemin bulup yeserirse insanin mânevî hayatini tehlikeye sokar. Bir mâneviyat büyügü olan Zünnün Misrî’nin dedigi gibi, “Gözleri günahlara kapamak korunmanin en güzel yoludur.”

    Kendisini haramdan muhafazaya çalisan Müslümanin durumunu da Peygamber Efendimiz söyle anlatmaktadir:

    “Bir kadinin güzelligi bir Müslümanin gözüne çarpar da ondan gözünü çevirirse, Cenab-i Hak o Müslümana lezzetini kalbinde duyacagi bir ibadet bahseder.”4

    Bilindigi gibi erkegin erkege ve yabanci kadinlara avret sayilan, göstermesi haram olan yerleri müçtehidlerin ekserisinin görüsüne göre diz ile göbek arasidir. Kadinin da kendimahremleri disindaki erkeklere karsi avret sayilan, caiz olmayan yerleri el ve yüzün disinda kalan vücudunun tamamidir.

    Buna göre kadinin, bir erkegin vücudunun, göbekle dizi arasi disinda kalan yerlerine sehvetsiz olarak ve tekrar edilmeden bakmasi caizdir. Erkegin de, kadinin el ve yüzüne sehvet hissi olmadigi takdirde bakmasi helâldir. Ancak cinsî bir zevk duyarak erkegin veya kadinin birbirlerinen bu kisimlarina bakmalari yasak sinirina girer.

    Insan, gerek is hayatinda, gerekse bazi zaruret hallerinde, kendisine yabanci olan kadina bakabilmektedir. Yukarida, mealini verdigimiz âyetin tefsirinde Tefsir-i Kebir sahibi Fahrüddin Râzi, bu zaruretleri su sekilde tasnif etmektedir:

    * Insan, evlenmeye niyet ettigi kadinin yüzüne ve ellerine bakabilir. Nitekim bir defasinda Ebû Hüreyre, Peygamberimizin yaninda bulunurken bir adam gelerek, Ensar kadinlarindan birisiyle evlenmek istedigini söyler. Peygamberimiz, “O kadina baktin mi?” diye sorunca, o zat, “Hayir” der. Peygamberimiz tekrar, “Öyleyse git, ona bak, çünkü Ensarin gözlerinde birsey vardir”5 buyurur.

    Bu hususta sehvetle de olsa bakilabilecegi kaydi zikredilmektedir.

    * Mahkeme huzurunda, hâkimin veya sahitlerin kadini tanimalari için bakmalari, caizdir. Çünkü burada bir haksizligin giderilmesi ve bir hakkin yerine gelmesi bahis mevzuudur.6

    Fetevâ-yi Hindiye’de su cümleleri görmek mümkündür:

    “Fitne ve sehvetten korkulmadigi takdirde kadinin eline ve yüzüne bakmak mubahtir.”7
    Yine el-Mühezzeb isimli eserde, “Zaruret oldugu takdirde bir tüccar, yüzü açik bir kadina bakabilir. Kötü bir niyet olmazsa Allah indinde mes’ul olmaz”8 denilmektedir.

    1. Sözler, s. 381.
    2. Nur Sûresi, 30-31.
    3. Ebû Davud, Nikâh: 43; Tirmizi, Edeb: 28.
    4. Müsned, 5: 264.
    5. Müslim, Nikâh: 74.
    6. et-Tefsîrü’l-Kebîr, 23: 203.
    7. Fetevâ-yi Hindiyye, 5: 329.
    8. el-Mühezze, 2: 34.
    Mehmed Paksu Helal – Haram


    Seni çok Özledim Annem

  4. #4
    ***
    DIŞARDA
    Points: 155.310, Level: 100
    Points: 155.310, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Konyevi Nisa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    Dünyadan !!
    Mesajlar
    20.631
    Points
    155.310
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    38

    Standart Dövme yapmak dogru mudur ?

    Dövme yapmak dogru mudur ?
    Insanlar, çok eski zamanlardan beri vücutlarinin çesitli yerlerine dövme yaptirmislardir. Bugün bu adet, yer yer sürdürülüyor. Avrupa ve Amerika'da bazi gençler bunu bir "süs" seklinde yaparken, yurdumuzda da birtakim havai gençler onlari taklit ediyorlar. Cahiliye Araplari dövmeyi süslenmek için yaparlarken; dövme ile bedenlerine çesitli sekil ve suretler yaparak bununla mafsallarinin güç kazandigina inanirlardi. Bugün ise bu tamamen bir özentiden öteye geçmemektedir.

    Dövme, bilinen sekliyle söyle yapiliyor: Vücut, igne ve benzeri aletlerle kan akacak sekilde yaralaniyor. Sonra ayni yere iç yagi ve bazi maddeler konarak yara iyilesmeye terk ediliyor. Sonunda deri altinda koyu yesil bir sekil meydana geliyor.

    Buhari ve Müslim'de rivayet edilen hadislerde, Peygamber Efendimiz (a.s.m.) dövme yapmayi ve yaptirmayi yasaklamis, bunlari yaptiranin Ilahi rahmete liyakatini kaybettiklerini bildirmistir.

    Bilmeden dövmeyi yaptiran insan nasil hareket edecektir? Bundaki hüküm, dövmeyi yaparken kullanilan maddeye göre degisir. Sayet bu maddeler dinen necis sayilanlarin arasinda bulunuyorsa, dövme de o hükme girer. Sayet temizse, o da temizdir. Bunda yapilacak sey, sayet ufak bir müdahale veya ameliyatla hallediliyorsa gidermeye çalismaktir. Sayet giderilemiyor, buna da imkan bulunamiyorsa, o sekilde birakilir. Çünkü Cenab-i Hak kuluna kaldiramayacagi yükü yüklemez, onun üstesinden gelemeyecegi, yapamayacagi seyleri istemez.

    Abdeste ve gusle mani olup olmadigina gelince; bir defa dövme derinin altindadir. Yani dis derinin altinda yer aliyor. Abdest ve gusulde ise derinin altini degil, üstünü yikamak farzdir. Dövme de derinin altinda kaldigina göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunmasi abdeste ve gusle mani olmaz. Üzerinin yikanmasiyla abdest ve gusül sahih olur.

    Bilmeden böyle bir günahi islemis olan kimse de Allah'tan magfiret diler, tövbe istigfar eder. Ve insallah da kabul edilir.


    Seni çok Özledim Annem

  5. #5
    ***
    DIŞARDA
    Points: 155.310, Level: 100
    Points: 155.310, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Konyevi Nisa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    Dünyadan !!
    Mesajlar
    20.631
    Points
    155.310
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    38

    Standart YüZüK (önemli)

    Erkeklerin altin yüüzk takmalari haramdir.
    Resul-i Ekrem- sallallahu aleyhi ve sellem-Efendimiz bir müslümanin elinde altindan bir yüzük gördü,çikarip atti ve "Hanginiz eline atesten bir cemre almak ister") buyurdu.Peygamber-sallallahu-aleyhi ve sellem efendimiz gidince ona "Yüzügü yerden al,baska türlü faydalan." dediklerinde "Resulullah aleyhiseelam atmis iken,vallahi asla almam !" dedi.(müslim)
    Enes-radiyallahu anh-Hazretleri'nden rivayete göre Resul-i Ekrem sallallahu alayhi vesellem-Efendimiz gümüsten yüzük yaptirmistir ve tasina "Muhammedün Resulullah" yazdirmistir.(Buhari)

    Hadisi serfilerinde söyle buyrulmakta.
    "Kasi akik tasindan olan yüzügü kullaniniz.çünkü fakirlik derdini yok eder."(Camius-sagir)

    "Kasi zeberced tasindan olan yüzügü kullaniniz.Gerçekten zorlugu olmayan bir kolayliktir."(münavi

    "Kasi zümrüdden yüzük yapiniz,zira fakirligi yok eder."(münavi

    "Sari yakuttan kullanan kimse fakir olmaz."(münavi)


    Seni çok Özledim Annem

  6. #6
    ***
    DIŞARDA
    Points: 155.310, Level: 100
    Points: 155.310, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Konyevi Nisa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    Dünyadan !!
    Mesajlar
    20.631
    Points
    155.310
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    38

    Standart Islam,da Zinanin hükmü...

    Zina büyük günahlardan biridir. Zina aralarinda mesru bir evlilik olmayan, nikah bagi bulunmayan kimselerin cinsî iliskide bulunmalarina denir. Kur'an-i Kerim’de söyle buyrulmustur:

    “Zinaya yaklasmayin. Çünkü o süphesiz bir hayasizliktir, kötü bir yoldur.” (Isra 32)

    Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem ise söyle buyuruyor:

    “Zina eden kisi zina ettigi sira (tam ve olgun) mümin oldugu halde zina etmez.” (Buhari)

    Bütün dinler zinanin haram oldugunda ittifak halindedirler. Hiçbir dinde helal kabul edilmemistir. Zina irz ve nesepler hakkinda irtikab edilmis bir cinayettir.

    Allahu Teala ayet-i celilede,

    “Allah gözlerin hain bakisini ve kalplerin gizledigini bilir” (Müminûn 19) buyurmaktadir.

    Göz zinanin elçisidir. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem söyle buyuruyor:

    “Iki göz de zina eder. Iki el de zina eder. Iki ayak da zina eder. Ferç (cinsiyet uzvu) onlarin hepsini dogrular veya yalana çikarir.” (Müslim)

    Bir diger hadis-i serifte ise:

    “Âdemogluna zinadan nasibi yazilmistir. Çaresiz ona erisecektir. Iki gözün zinasi ona bakmaktir, iki kulagin zinasi fuhusla ilgili seyleri dinlemektir. Dilin zinasi fuhusla alakali sözdür. Iki el de zina eder, zinalari harama el uzatmaktir. Iki ayak da zina eder, zinalari fuhsa yönelmektir. Kalp de zinaya heves eder, yapmayi temenni eder. Artik ferç de bunlari dogrular yahut yalana çikarir.” (Buhari ve Müslim)

    Hadis, gözü harama bakmaktan korumanin ser‘i yönden farz olduguna delildir. Nitekim Allah Teala da söyle buyuruyor:

    “Mümin erkeklere söyle. Gözlerini harama bakmaktan sakinsinlar, ferçlerini de haramdan korusunlar.” (Nur, 31) (Islam Fikhi, Prof. Dr. Vehbi Zuhayli 7/331)



    ZINAKÂRIN CEHENNEMDEKI AHVÂLI

    Peygamberimiz Miraç’ta cennet ve cehennemin ahvâline muttali oldu söyle ki:

    “Baktim bir kavim var ki, derilerinden sirim kesiliyor ve agizlarina tikiliyor ve yediginiz gibi yeyiniz deniliyor. Bu onlara en igrenç bir sey oluyor. Ya Cibril! Bunlar kimler? dedim. Cibril, bunlar irz ve namuslara taarruz edenlerdir, dedi. Yine bir kavme rastladik. Önlerine bir sofra kurulmus, üzerinde benim gördügüm etlerin en güzelinden kebaplar var, etrafinda da cifeler. Onlar o güzel etleri (nikahli eslerini birakip) bu cifelerden yemeye basladilar. Bunlar kim Ya Cebrail, dedim. Bunlar zinakârlar, dedi. Allah’in helal kildigini birakirlar da haram kildigini yerler.” (Ömer Nesefi Akaidi)



    ALLAH_IM SEYTANIN SERRINDEN SANA SIGINIRIZ...
    BIZI DOGRU YOLDAN AYIRMA...


    Seni çok Özledim Annem

  7. #7
    ***
    DIŞARDA
    Points: 155.310, Level: 100
    Points: 155.310, Level: 100
    Level completed: 0%,
    Points required for next Level: 0
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    Konyevi Nisa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co Admin
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    Dünyadan !!
    Mesajlar
    20.631
    Points
    155.310
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    38

    Standart Asik olmak günahmi????

    Sual: Asik olmak günah mi? günah ise insana niçin asik olma duygusu verilmis.
    El cevap:Asik olmaya sadece günah manasi yüklenemez.Çünkü ask üçtür aski hakiki, aski mecazi ve aski nefsanidir.
    Aski hakiki Cenabi Hakkin insanin mahiyet-i camiasina koydugu hadsiz bir istidad-i muhabbettir. Bu kalbindeki hadsiz istidad-i muhabbet, hadsiz bir cemal-i bakiye malik bir Zata tevcih etmesi için verilmistir. Kalbi samedaniyenin yeri olan bu ask fani asiklara razi olmaz. O fani asiklarda fena ve zeval damgasini gördügü için alakayi kalbi kesip atar. Bu tür Aski hakikiye mazhar olan birçok insan vardir. Peygamberler veliler, meczuplar sofiler vb gibi insanlar Allah askina mazhar olmuslardir. Kemal ve cemal baki olan zatin mevcudattaki gölgelerinin gölgeleri olan suretlere yüz çevirip misallere degil asillarini sevmislerdir. Mevcudati ve içerisindeki mahbuplari da hak hesabina onun esma ilahiyesinin namina sevmislerdir. Bu muhabbet ve asik olmakta kusur yoktur. Bu aski ilahi leylayi verip mevlayi alma saadeti oldugu için. Aski bekaya kadar gider, aski bekada cennette cennette ise cemallulahi görme saadetini yasayabilir.
    Aski nefsanî ve hayvani ise mevlayi unutup, leylayi sehevani ve nefsanî arzularini tatmin etmek için sevme bedbahtligidir. Bu ask sehvete, hevese ve hayvanliga hizmet ettigi için neticeleri harama ve günaha bunlarin neticesi de ilahi kanunlari çignedigi için cehenneme kadar gider. Bu aski mevzu bahsimizin disindadir.
    Aski mecazi ise mevlayi verip leylayi alma divanelegidir. Bu ask temiz olmakla beraber dünyevi ve bir nevi cemali baki zattin gölgeleri olan suretlere meftun ve müstak oldugu için müstak ve asik oldugu sevgilisine visalinin yada firakinin neticesinde gözyasi, felaket ayrilik, ve intihara kadar gidebilir.
    Aski mecaziye günahin yaninda bela ,cefa ve çile manalari yüklenebilir çünkü Cenabi Hakkin insanin mahiyet-i câmiasina koydugu hadsiz bir istidad-i muhabbeti ve kalbindeki hadsiz istidad-i muhabbeti, hadsiz bir cemâl-i bâkiye mâlik bir Zâta tevcih etmeyip. Sûi-istimal ederek o muhabbeti fâni mevcudata, fani mahbuplara sarf ettigi cihetle kusur etmesi ve, kusurunun cezasini firâkin azâbiyla ödemesidir.
    Bu aski mecazinin dahi bir çok mertebeleri vardir.sireti kemala asik olma,sureti cemale asik olma,nefsani,hayvani ve sehevi ask vb gibi mertebeleri vardir.Aska sadece günah manasi yüklenmesi ise kisinin konumuna ,durumuna, evli-bekar olmasina göre yada sevmenin uzaktan ,gizliden olmasina göre degisebilir.Aslinda aska günahdan baska yüklenecek o kadar çok mana vardir ki,mesela elem, keder, gözyasi, ,firak acisi,visal kisaligi vb gibi bir çok manalar yüklenebilir..
    Insanin vicdani askin günahindan daha ziyade visal ve firakin elemlerini çeker.bazen kavusmaktan bile ürperti duyar,çünkü her visal bir firak endisesini getirir,her bir visal müstak oldugu kemal ve cemal sahibi sevgilinin zevalini ve firakin tasasini yasatir.Kemal ve cemali baki olan bir zatin esmai ilahiye ayinelerinde sureti görünen sevgiliye olan muhabbetin o ayinenin basina gelecek bir müsibet tasiyla kirilmasi ile muhabbetin bitecegi endisesini tasir..fani mahbuplara razi olmayana kalbi samedeniyenin mecazi mahbuplara olan askindan dolayi hissiyatlarla kalbi batininin mücadelesinin yorgunlugunu ruhunda tasir..Sevgiliden gelebilecek olan firakin daima azabini ve kaygisini tasir.
    Kalbindeki hadsiz istidad-i muhabbet, hadsiz bir cemâl-i bâkiye mâlik bir Zâta tevcih etmek için verilmisken sûiistimal ile o muhabbeti fâni mevcudata sarf ettigi cihetle kusurunun, cezasini firâkin azâbiyla çekme elemini vicdanina yasatir..Masuku tarafindan ardina bile bakmadan terk edilme korkusunu,firakin neticesinde gözyaslarini kan çanagi etme ve fikri kaosunda sevgisine kan bulama kabusu vardir..
    Mecazi mahbubun firâkinin bir saniyesi bir sene kadar uzun iken, Masukunun visâlinin bir senesi bir saniye kadar kisa oldugu gerçeginin çaresizligini yasar. Sevgili yaninda yok iken dünyasi bir fincan kadar dar , sevgilisi ile beraber iken igne deligi bir meydan kadar genis oldugunu görür..sevgili ile geçen Toz pembe rüyalarin bir gün kabuslara dönme ihtimalini düsünür ve lezzetini acilastirir.tatli düslerin aci çigliklara dönme vehmini düsünüp ürperir,sonbahar yapraklari gibi kalbin sevgilerini dökecegi hüznünü yasar,saman alevi gibi askininda sönebilecegi korkusunu yasar.firtinali asklarinda bir gün dinecegi endisesini hatirlar.
    Fâni mahbubuna visalinin(kavusmasinin) dahi fâni oldugunu düsünüp; onunla birlikteligi ne kadar uzun da olsa yine kisa hükmünde oldugu. Senesinin bir saniye gibi geçtigini, hasretli bir hayal ve esefli bir rüya oldugunu bilip azap çeker.
    Fani mahbubundan Firakinin(ayriliginin( ise, saniyesi bir sene degil, seneler gibi geldigini tevehhüm eder. Çünkü firakin meydani genistir. Bekayi isteyen bir kalbe, firak, çendan bir saniye de olsa, seneler kadar tahribat yapar. Çünkü hadsiz firaklari ihtar eder. Maddî ve süflî muhabbetler için bütün mazi ve müstakbel firakla doludur.
    Mahbubu bakiyeye teveccüh ve iltifat ile müstak olanlarin mahbubu baki ile olan mukalemeleri ve muhabbetlerinin bir saniyesi basti zaman sirriyla bazen seneler hükmüne geçerken; mahbubu faniye müstak olanlarin bir sene visalleri bir saniye gibi geçip gider. Bir saniyelik ayriliklari bir asir gibi zindan hükmüne geçer. Fani sevgilinin yasattigi saadet ve mutlulugun bir senesi rüyadaki bir ademin bir anlik aldigi zevk kadar kisa olur. Askin zehirli balini tatarken ayrilik acisinin sancilarini da hissetmeye baslar. Mahbubu baki ile geçirilmesi gereken uzun sessiz ve uykusuz gecelerin muhabbetlerini Mahbubu bakiden çalip mahbubu faniye teveccüh eder, Mahbubu bakiye degil faniye yalvaris gözyasi niyazini sunar. Nefis ve hevanin fisiltisi ile ihtilale getirdigi askin kör gözü ve hissiyati ordusuyla akila meydan okur.
    Mahbubu bakinin kabesi olan kalbi samedaniyeyi sevgilinin suret ve hayal putlari ile doldurur. Hissiyat ve hevasini o putlara tapindirir. O sanemperest sevgilinin abdi olur. Kendine o sevgiliyi mabud ittihaz eder. mevlayi verip leylayi alma divaneligine girer. mevlayi Leyla için sever, leylayi mevla için sevmez. Aski mecaziden aski hakikiye ulastiracak bütün yollari kapatir. Cemali bakinin gölgelerini ve suretlerini sever, asillarindan mahrum kalir. Ebedi güzellik saadet ve mutluluk isteyen kalbi batinin sözlerine kulak asmaz ve firakin elemini daime çeker. Aski izzeten ziyade zillete, eleme, sevinçleri kedere tebeddül ettirir.
    Ey aski mecazinin tuzaklarina düsen asik Izzet ve azamet sahibi olan cenabi hak sevilmeye en layik oldugu için sevilmeye en layik olan kendisini hakiki manada sevmeyip bütün himmet ve muhabbetini mecazi mahbublara hasreden mecazi asiklarin kalplerine ve dünyalarina bela cefa ve izdirap yüklemistir.
    Amma sevilmeye en layik olani seven ve vedud ismine mazhar olan kullarinin kalplerine ve manevi dünyalarina marifetler ,sirlar manevi ezvak ve kesifleri bahsetmistir. Cenabi hak bizleri aski hakikiye eristirsin. Allah hesabina mevcudati sevmeye vasil eylesin.Mecazi mahbuplarimizi ebede yanimizda tebdil ettirsin.


    Seni çok Özledim Annem

  8. #8
    ***
    DIŞARDA
    Points: 18.536, Level: 86
    Points: 18.536, Level: 86
    Level completed: 38%,
    Points required for next Level: 314
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 314
    Overall activity: 0%
    Overall activity: 0%
    Achievements
    İslam-Gülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Vip Özel Üye
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yer
    sendenim
    Mesajlar
    2.745
    Points
    18.536
    Post Thanks / Like
    Tecrübe Puanı
    20

    Cevap: Yediginiz içtiginiz seylere dikkat edin...

    ALLAH cc razı olsun Hayrunnisacım
    Elif olmak zordur
    Çünkü elif olmak
    Yuvarlak bir dünyada dik durmanın
    Dik ve önde
    Belki acıyla
    Ama vazgeçmeden durmanın
    Dünya ne kadar dönerse dönsün
    Olduğu yerde kalmanın adıdır elif olmak
    Kaç silah varsa elife çevrilir
    Elif hep olduğu yerdedir
    Silahlar patladığında ilk vurulan eliftir
    Zordur elif olmak
    Elif olmak hep vurulmaktır
    Elif olmak yalnızca elif olmaktır
    Ne B, ne T, ne S
    Elif
    Yalnızca elif
    Elif demeden hiçbir şey denilemez
    Ben elif dedim
    Artık her şeyi söyleyebilirim...

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •