Tesettürü inkar eden dinden çikmaz mi?
Tesettürle ilgili ayet-i kerimeleri Peygamber efendimiz açiklamis, alimler de bizlere bildirmistir. Bu husustaki tartismalar kasitlidir.
Kur'an-i kerimde genel olarak her sey, kisa olarak bildirilmistir. Bunlari Peygamber efendimiz açiklamis, o günden beri uygulanmistir.
Kur'an-i kerimde mealen, (Sakin ana-babana öf deme) buyuruluyor. (Isra 23)
Bir kimse, ana-babasina öf demese, fakat sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demedigim için, Kur'anin emrine uydum) dese, bu kimse Kur'ana uymus mu oluyor? Ayet-i kerimenin manasi, (Ana-babanizi üzmeyin hatta onlara öf bile demeyin) demektir. (Beydavi)
Bunun için Kur'an-i kerimdeki bir ayetin hükmünü ögrenmek için Kur'an tercümesine bakmak çok yanlis olur. Herkes Kur'an-i kerimden hüküm çikarabilseydi, hadis-i serifler lüzumsuz olurdu.
Hirsizlik suçtur. Bir hakim, kanunlari esas almadan, sirf Anayasaya göre bir hirsiza ceza veremez. Çünkü hirsizligin cezasi açikça Anayasada bildirilmemistir. Birçok hükümler kanunlarla açiklanmistir.
Bunun gibi, dinimizin bir hükmünü ögrenmek için herkes Kur'an-i kerime bakip anlayamaz. Kur'an-i kerim, hadis-i seriflerle açiklanmistir. Hadis-i serifleri de anlamak büyük ilim isidir. Bunlari da Islam alimleri açiklamistir. Onun için hiç kimseye Kur'an tercümesi okumasini tavsiye etmiyoruz. Bir okuyucu "Kur'an tercümesi, okuyarak dinsiz oldum" diye aci bir itirafta bulunmustu.
Tip kitabi okuyarak, ilaç yapmak ve hastaya teshis koymak yanlistir. Kur'an tercümesinden hüküm çikarmak bundan daha büyük yanlistir. Çünkü yanlis ilaç kullanan ölebilir. Fakat yanlis hüküm çikaran imanini kaybedip, sonsuz azaba düsebilir. Hadis-i seriflerde buyuruldu ki:
(Kur'ani kendi görüsü ile açiklayan, dogru olsa bile, muhakkak hata etmistir.) [Nesai]
(Kur'ani kendi görüsüne göre tefsir eden kafir olur.) [Mekt.Rabbani]
Kur'an-i kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadinlara söyle: [Yabanci erkeklere bakmaktan] sakinsinlar, irzlarini korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kismi hariç, ziynetlerini [Saç ve gerdan gibi ziynet takilan yerleri] göstermesinler, basörtülerini yakalarina kadar [saç, kulak ve gerdanlarini] örtsünler!) [Nur 31]
Bu ayet-i kerimeden kadinlarin basörtüsünü sadece yakasina örtecegi, bas ve vücudunun diger yerlerini örtmenin gerekmedigi anlasilabilir. Gözünü neden sakinacak, irzini nasil koruyacak, ziynetten maksat nedir? Kina, sürme boya midir, altin, gümüs gibi ziynetler midir? Bu hususlar açik degildir, hadis-i serifle bildirilmistir. Bir ayet-i kerime meali de söyle:
(Ey Nebi, hanimlarina, kizlarina ve müminlerin kadinlarina [disari çikarken] cilbablarini [dis kiyafetlerini] giymelerini söyle! Bu, onlarin taninip, eza görmemelerine daha uygundur.) [Ahzab 59]
Bu tercümeye bakip "Kadin, taninip eza edilmemesi için dis elbise giyer. Taninip eza edilmezse, çiplak gezebilir" diyenler çikmistir. Bu ayetleri Resul aleyhisselamin nasil açikladigina bakmalidir.
Hadis-i serifte buyuruldu ki:
(Kadinin [yüz ve iki elinden baska] bütün bedeni avrettir.) [Mecmaul-enhür, El-mugni]
Bu hadis-i serifte kadinin tesettürü açikça bildiriliyor. Kur'an-i kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tabi olun) buyuruluyor.ü tealanin Resulüne tabi olup Onun bildirdigi sekilde tesettüre riayet etmelidir!
Hazret-i Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldizina bakmadi. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kiz, namaz kilacak yasa gelince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)
Hazret-i Aise validemiz buyurdu ki:
(Ilk muhacir kadinlararahmet etsin! Tesettür ayeti inince, hemen futalarini yirtip baslarini örttüler) buyurdu. (Buhari, Nesai)
Kadin avrettir, tesettürü farzdir. Ayet-i kerimeyi kendi görüsüne göre tefsir edip bu farzi inkar etmek küfürdür.
Bir kadin açik gezse kafir olmaz. Fakat kapanmanin lüzumsuz oldugunu söylerse kafir olur. Günah ile küfür farklidir.