***
DIŞARDA
Points: 155.310, Level: 100
Level completed: 0%,
Points required for next Level: 0
Overall activity: 0%
Achievements


Cevap: Hz. Muhammed (s.a.s.)
4- HICRETIN ISLÂM TARIHINDEKI ÖNEMI
Hicret, Müslümanlari müsriklerin zulüm ve baskilarindan kurtarmis, Islâm'a yayilma imkâni saglamis, böylece Islâm inkilâbinin baslangici olmustur. Bu itibârla olaydan 17 yil sonra, Hz. Ömer'in hilâfeti esnâsinda Hz. Peygamber (s.a.s.)'in hicret ettigi yilin 1 Muharrem'i olan 16 Temmuz 622 tarihi, Hicrî-Kamerî Takvim için "takvim basi" olarak kabûl edilmistir.
Rasûlullah (s.a.s.)'in hicreti Peygamberligin 13'üncü yilinda, 12 Rebiulevvel / 23 Eylül 622'de olmustur. Bu tarih ayni zamanda Peygamber Efendimizin 53'üncü dogum yildönümüdür.
Hicretle, 23 yil süren Peygamberlik devrinin 13 yillik Mekke Devri sona ermis, 10 yillik Medine devri baslamistir.
IKINCI BÖLÜM
MEDINE DEVRI
I- HICRETIN BIRINCI YILI (622-623 M.)
"Dogrusu inanip hicret edenler Allah Yolunda mallariyla, canlariyla cihâd edenler ve muhâcirleri barindirip onlara yardim edenler, iste bunlar birbirlerinin dostudurlar."
(el-Enfâl Sûresi, 72)
1- MEDINE'DE GENEL DURUM
Medine, Mekke'nin kuzeyinde, üç tarafi daglarla çevrili, güneyi ise ovalik bir sehirdir. Havasi güzel, topragi zirâate elverisli, hurmaliklari boldur.
Rasûlullah (s.a.s.)'in hicreti esnâsinda, Medine'de Evs ve Hazrec adli iki Arap kâbilesi ile, Kaynuka, Nadîr ve Kurayzaogullari adli üç Yahûdi kabîlesi vardi. Arap kabileleri buraya "Seylü'l-arim" denilen sel felâketinden sonra Yemen'den; Yahûdîler ise, Romalilarin Kudüs'ü isgal ve tahriplerinden sonra Kudüs'ten gelip yerlesmislerdi.
Baslangiçta, bir müddet Araplarla Yahûdîler iyi geçinmislerse de, Yahûdîlerin çikarci davranislari yüzünden zamanla aralari açilmis, Arablar Yahûdîleri yenerek Medine'de hâkim duruma gelmislerdi. Fakat çok geçmeden Yahûdîlerin entrikalari ile birbirlerine düstüler ve iki kardes kabîle uzun yillar birbirleriyle savastilar. Bu savaslarin en sonuncusu Buâs Harbi'dir. Hicretten yaklasik 5 yil önce sona eren ve bazi fâsilalarla tam 120 yil süren bu savasta her iki taraf da büyük kayip vererek zayif düsmüslerdir. Bu yüzden, Hicret esnâsinda Yahûdîler, özellikle iktisâdî yönden Medine'de hâkim durumda bulunuyorlardi.
Evs ve Hazrec kabîleleri, aralarindaki bu düsmanligin ancak Rasûlullah (s.a.s.)'in hakemligi, Islâm'in getirdigi adâlet, sevgi ve kaynasma ile ortadan kalkabilecegini anlayarak Müslümanliga simsiki baglandilar. Gerçekten Hz. Peygamber (s.a.s.)'in Medîne'ye gelmesiyle, bu iki kardes kabile arasinda asirlarca sürmüs olan kin ve düsmanliktan eser kalmamistir.(144)
2- MESCID-I NEBÎ'NIN INSÂSI
Hicret esnâsinda Medîne'de câmi yoktu. Rasûlullah (s.a.s.) namaz vaktinde nerede bulunursa namazi orada kildirirdi. Ilk mescid, hicretin ilk günlerinde Kuba'da yapildi.
Hicret sirasinda, Rasûlullah (s.a.s.)'in devesinin çöktügü, Halid b. Zeyd'in evinin karsisindaki bos arsaya mescid yapilacakti. Neccârogullarindan iki yetim çocuga âit olan bu arsayi, Neccârogullari hibe etmek istedilerse de Peygamber (s.a.s.) Efendimiz kabûl etmedi. Bedeli olan 10 miskal (40.9 gr) altini Hz. Ebû Bekir ödedi.
Arsada müsrik kabirleri, yabâni hurmalar ve engebeler vardi. Kabirler baska yere nakledildi. Hurma agaçlari kesildi, çukurlar düzlendi. Mescid'in yapiminda bizzât Rasûlullah (s.a.s.)'de bir isçi gibi çalisti. Temeli tastan, duvarlari kerpiçten, direkleri hurma agaçlarindan yapildi. Üzeri de hurma dallariyla örtüldü; zemini ise toprakti. Kiblesi Kudüs'e dogru olan bu mescid'in, biri mihrab'in karsisindaki ana kapi, biri Rasûlullah (s.a.s.)'in evine açilan kapi, digeri de "Bab-i Rahmet" denilen kapi olmak üzere üç kapisi vardi. Kible'nin degismesinden sonra, ana kapi ile mihrap yer degistirdiler.(145/1)
3- HÂNE-I SAÂDET'IN INSÂSI ve RASÛLÜLLAH (S.A.S.)'IN HZ. ÂISE ILE EVLENMESI
Insâsi 7 ay süren Mescid'in bir tarafina Rasûlullah (s.a.s.) ve âilesinin ikameti için odalar (hücreler) yapildi. Bu odalarin sayisi daha sonra dokuza çikmistir. Odalardan her birinin genisligi 3-3,5 arsin, uzunlugu 5 arsin, yüksekligi ise bir adam boyu kadardi. Hz. Aise, Safiyye ve Sevde'nin odalari Mescid'in güneyinde; Ümmü Seleme, Ümmü Habibe, Meymûne, Cüveyriye, Zeyneb bt. Cahs ve Zeyneb bt. Huzeyme'nin odalari ise Mescidin kuzeyinde bulunuyordu. Rasûlullah (s.a.s.)'in hâlen "Kabr-i Saâdet"inin bulundugu yer, Hz. Âise'ye tahsis edilen oda idi.
Mescid ve hücrelerin yapimi tamamlaninca, Hz. Peygamber (s.a.s.) misâfir kaldigi Halid b. Zeyd'in evinden buraya tasindi. Evlâtligi Zeyd b. Hârise ve Ebû Râfi'i Mekke'ye gönderip kendi âilesi ile Ebû Bekir'in âilesini de Medine'ye getirtti. Kendi âilesi, Hz. Hatice'nin vefâtindan sonra evlendigi Zem'a kizi Hz. Sevde ile kizlari Ümmü Gülsüm ve Fâtima idi. Kizlarindan Rukiyye daha önce esi Hz. Osman'la birlikte hicret etmisti. Diger kizi Zeyneb, kocasi henüz müsrik oldugu için gelemedi.(145/2) (Zeyneb, Bedir savasindan sonra hicret edebildi)
Ebû Bekir'in âilesi ise, karisi Ümmü Rumân ile çocuklari Abdullah, Esmâ ve Âise'den ibâretti. Bunlarla berâber Zeyd b. Hârise'nin esi Ümmü Eymen ile oglu Üsâme de Medine'ye geldiler.
Hz. Ebû Bekir'in kizi Âise ile Rasûl-i Ekrem (s.a.s.) hicretten önce Mekke'de iken nisanlanmislardi. Hicretten 8 ay sonra, Sevval ayinda Medine'de evlendiler. Böylece, Rasûlullah (s.a.s.) ile Hz. Ebû Bekir arasindaki mânevi bag, akrabalik bagi ile daha da kuvvetlenmis oldu.
Hz. Âise son derece zeki, bilgili ve kültürlü bir hanimdi. Dinî hükümlerin, Müslüman kadinlara ögretilmesinde büyük gayreti yaninda, özellikle Rasûlullah (s.a.s.)'in ev ve âile hayatiyla ilgili bilgileri Müslümanlar O'ndan ögrenmislerdir. Kendisinden 2210 hadis rivâyet edilmistir.