***
DIŞARDA
Points: 455.346, Level: 100
Level completed: 0%,
Points required for next Level: 0
Overall activity: 100,0%
Achievements


Kader Üç Nev'idir....Risalelerden bir inci.
geçenlerde bir tanıdığa anlatmıştım da çok yabancı olduğu için inanamamıştı... o an şuradan şu sayfadan şu bölümden diyememiştim acziyetimden....
dün gece Risalelerden okurken denk geldi Üşenmedim bende yazıya geçirdim...bu konuda belki bir kimse için dahi faideli olabiliriz ümidiyle......
KADER ÜÇ NEV'İDİR
Birincisi: Allah'ın kendine mahsus ilmidir ki;hiç bir melek,ins ve cin ve de Levh-i Mahfuz ve Levh-i Mahf ve ispat ona vakıf olamaz ve o hiç değişmez.....
İkincisi: Levh-i Mahfuz'daki yazıdır.
Bu yazı,ekseriyeti değişmeyen ancak nadiren şeriate bağlı olarak değişebilen bir yazıdır ve ezelden ebede kadar,olmuş olacak ekser eşya içinde yazılmıştır.
Üçüncüsü: Levh-i Mahv ve isbat'tır.
Zamana bağlı olan ve Alem-i Misal'de bulunan bu levha,Cenab-ı Hakk'ın yazar bozar bir defteridir.
Şartlara bağlı olarak bazen değişebilir.
Levh-i Mahfuz'dan daha fazla tagayyürata)başkalaşmalar,deği şmeler e )tabidir.
Bu cümleden olarak; Hadis-i Nebevi'de vardır ki:
“Sadaka ömrü uzatır”İşte bu değişiklik ,Levh-i Mahfuz veya Levh-i Mahv ve İsbat'ta olan bir değişikliktir.
Yoksa İlm-i İlahide olan bir değişiklik değildir.Yani sadaka ilm-i İlahideki ömrü uzatmaz.Çünkü İlm-i İlahi değişmez.
Cenab-ı Hak, o kişinin sadaka vereceğini ve Levh-i Mahfuz veya Levh-i Mahv ve isbat'ta yazılı olan ömrünü uzatacağını bilir.
Mesela bir adamın ömrü çarşamba günü saat beşte bitiyor.
“ o vakit ölecektir diye Levh-i mahfuzda yazılıdır.Amma İlm-i İlahide,o ecel sadaka vermemek şartıyla kayıtlıdır.
Fakat o şart sadece İlm-i İlahide var olup Levh-i mahfuzda yazılı değildir.Ne melek ve nede insan bu sırra vakıf olamaz.
O anda melek onun canını alacakken o adam iki dakika evvel bir sadaka veriyor.Bu sadaka Levh-i Mahfuzu değiştiriyor.Fakat her nekadar Levh-i mahfuzda o adamın sadaka verip ömrünün uzatılacağı yazılı değilse de Cenab-ı Hak onun sadaka vereceğini ve bu yüzden onun ömrünü uzatacağını bildiği için İlm-i İlahi deasla değişiklik olmaz ve Allah meleğe emreder,
“geri dön o adamın canını alma ömrünü uzattım” der.
Levh-i Mahfuz,Levh-i Mahv ve İsbat'a nisbeten daha sabit ve daimidir.
Levh-i Mahfuz'da olan bazı kayıtlar vardır ki Levh-i Mahv ve İsbat'ta yoktur.
Mesela: Levh-iMahv ve İsbat'ta yazılıdır ki “filan adam şakidir”.
Bir veli de Cenab-ı Hakk'ın tevfikiyle bu levhaya çıkıp, bu adamın şekavet ehli olduğunu görüyor.
Halbuki bu adamın şekaveti (alçaklığı,kötü iş işlemesi)= Ana babasının hukukuna riayet etmemek veyahut filan zatın duasına mazhar olmamak şartıyla mukayyeddir.(defterde yazılı ve kayıtlıdır)
Fakat Bu şart levh-i mMahfuz'da olduğu halde Levh-i Mahv ve İasbat'ta yoktur.
Sonra bu adam ana-babasına itaat etti ve anne-babası da ona dua etti.Veyahut da salih bir zata uğradı oda ona dua etti.O dualar kabul edildi adamda tevbe etti ve ehl-i saadet oldu.
Bu misalde de ana-babanın veya o salih zatın duası Levh-i Mahv ve İsbat'taki yazıyı değiştirdi.
Allah'ın zatına mahsus İlm-i İlahiyi ve Levh-i Mahvuz'u değiştirmedi.
İşte bunun gibi;bazı şeriat altında bazı salih amellerin,Levh-i Mahv ve iabat'ı değiştirdiği çok defa vaki olur.Bazan levh-i Mahfuz'u da değiştirebilir.
Ama İlm-i İlahi herşeyi bildiği için o değişmez,sabittir.
Onun için bazı ayet ve hadislerde ki,kullar şöyle güzel bir amel yapsalar,Cenab-ı Hakk'ın da onlara iyilik yapacağını bildiren ifadelerin manası Levh-i Mahfuz ve Levh-i Mahv ve İsbat'a göredir.
Hülasa ( Konunun özü)=
İlm-i İlahi sabittir,değişmez
Levh-i Mahfuz şartlara bağlı olarak nadiren değişir.
Levh-i Mahv ve İsbat ise daha çok değişir.....