Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
Mahremdir. Şimdilik Medresetü'z-Zehra erkânlarına mahsustur.]
İhtiyar kadınlara ehemmiyetli bir müjde
ve bekâr ve mücerret kalmak isteyen genç kızlara bir ihtar.
Hadîs-i şerifte http://www.risaleinurenstitusu.org/t.../emir/b301.gif gösteriyor ki âhir zamanda
kuvvetli iman, ihtiyar kadınlarda bulunur ki, "Dindar ihtiyar
kadınların dinine tâbi olunuz" diye hadis-i şerif ferman etmiş.
Hem Risale-i Nur'un dört esasından bir esası şefkattir.
Ve kadınlar şefkat kahramanı bulunmasından, hattâ en korkağı da
kahramancasına ruhunu yavrusuna feda eder. Ve bu zamanda o
kıymettar valideler ve hemşireler, büyük bir hâdise ile karşılaşıyorlar.
Mahremce ve ifşâsı münasip olmayan bir hakikat-i fıtriyesini,
Nur şakirtlerinden mücerred kalmak isteyen veya mecbur kalan
kızlar kısmına beyan etmek lâzım gelir diye ruhuma ihtar edildi.
Ben de derim ki:
Kızlarım, hemşirelerim,
Bu zaman, eski zamana benzemiyor. Terbiye-i İslâmiye yerine
terbiye-i medeniye, yarım asra yakın hayat-ı içtimaiyemize
yerleştiği için, bir erkek bir kadını ebedî bir refika-i hayat ve
saadet-i hayat-ı dünyeviyeye medar ve sair günahlardan kendini
muhafaza etmek için almak lâzım gelirken;
o biçare zaifeyi daim tahakküm altında, yalnız dünyevi, muvakkat
gençliğinde sever. Ona verdiği rahatın bazı on misli onu zahmetlere
sokar.Eğer şer'an "küfüv" tâbir edilen birbirine denk olmazsa,
hukuk-u şer'iye nazara alınmadığından, hayatı daima azap içinde
geçer. Kıskançlık da müdahale ederse daha berbat olur.
İşte bu izdivaca sevk eden üç sebep var:
Birisi: Tenasülün devamı için, hikmet-i İlâhiyece o fıtrî hizmete bir
ücret olarak bir fıtrî meyil ve şevk vermiş. Halbuki o zevk, on
dakikada bir lezzet verse de, eğer meşru ise, erkek bir saat meşakkat
çekebilir. Fakat kadın, on dakikalık o zevk için on ay çocuğu kendi
vücudunda zahmetini çekmekle on sene çocuğun hayatına yardımla
meşakkat çeker. Demek, o on dakikalık fıtrî meyil, bu uzun meşakkatlere
sevk ettiği için, ehemmiyeti kalmaz. His ve nefis, onunla onu izdivaca
tahrik etmemeli.
İkincisi: Fıtraten kadın, zaafı için maişet noktasında bir yardımcıya
muhtaçtır. O ihtiyaç için şimdiki terbiye-i İslâmiyeden ders almayan,
serseriliğe, tahakküme alışanlardan o küçük bir iaşesi hatırı için
tahakkümler altına girip riyakârâne kocasının rızasını tahsil etmek
yolunda hayat-ı dünyeviye ve uhreviyesinin medarı olan ubudiyetini
ve ahlâkını bozmak bedeline, köy kadınları gibi kendi nafakasını
kendi çalışmasıyla kazanmak, on defa daha kolaydır. Rezzak-ı
Hakikî çocukların rızkını sütle verdiği gibi, onların da rızkını o
Hâlık-ı Rahîm veriyor. O rızık hatırı için namazsız ve ahlâkını
kaybetmiş bir zevci aramak, riyakârâne çalışıp tahakkümü altına
girmek, elbette Nur talebesinin kârı değil.
Üçüncüsü: Kadınlığın fıtratında çocuk okşamak ve sevmek meyelânı
var. Ve bir evlâdının dünyada ona hizmeti ve âhirette de şefaati ve
validesi öldükten sonra ona hasenatıyla yardımı, o meyl-i fıtrîyi
kuvvetlendirip evlendirmeye sevk etmiş. Halbuki şimdi terbiye-i
İslâmiye yerine terbiye-i medeniye ile on taneden bir iki hakikî
evlât, kendi validesinin şefkatine mukabil fedakârâne hizmet ve
dindârâne dualarıyla ve hasenatlarıyla validesinin defter-i a'mâline
haseneler yazdırmak ve âhirette salih ise validesinin şefaat etmek
ihtimaline mukabil, ondan sekizi o hâleti göstermediğinden, bu
fıtrî meyil ve nefsânî şevkle o biçare zaifeler böyle ağır bir hayata
kat'î mecbur olmadan girmemek gerektir. İşte bu işaret ettiğimiz
hakikate binaen, bekâr kalmak isteyen Nur şakirtlerinden olan
kızlara derim ki:
Tam muvafık ve dindar ve ahlâklı bir zevc bulmadan, kendilerini
açık saçıklıkla satmasınlar. Eğer bulunmadı; Nurun bir kısım
fedakâr şakirtleri gibi mücerret kalıp tâ ona lâyık ve ebedî bir
arkadaş olacak ve terbiye-i İslâmiyeyi almış vicdanlı bir müşteri
ona çıksın. Ve saadet-i ebediyesi, muvakkat bir keyf-i dünyevî
için bozulmasın. Ve medeniyetin seyyiatı içinde boğulmasın.
Said Nursî
Haşiye Hemşireler ve genç kızlar Tesettür Risalesini okumalıdırlar.
Keşfü'l-Hafâ, 2:70
Emirdağ Lahikası s.292-293
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
Alıntı:
sitare Nickli Üyeden Alıntı
evlilik kader mi?
Kader, Allah'ın olmuş ve olacak her şeyi bilmesidir. Bu açıdan insanların iradesini ilgilendiren konularda insan iradesine bırakılmıştır.
Kaderi ikiye ayırabiliriz: ızdırari kader, ihtiyari kader.
"ızdırari kader"de bizim hiçbir tesirimiz yok. O, tamamen irademiz dışında yazılmış. Dünyaya geleceğimiz yer, annemiz, babamız, şeklimiz, kabiliyetlerimiz ızdırari kaderimizin konusu. Bunlara kendimiz karar veremeyiz. Bu nevi kaderimizden dolayı mesuliyetimiz de yok.
İkinci kısım kader ise, irademize bağlıdır. Biz neye karar vereceksek ve ne yapacaksak, Allah ezeli ilmiyle bilmiş, öyle takdir etmiştir. Sizin sorduğunuz soruda bu alanda müzakere edilmektedir. Yani siz bir aday tipi belirliyorsunuz ve arıyorsunuz. Allah’ta sizin istediğiniz vasıflara sahip birkaç kişiyi önünüze çıkarıyor. Sizde bunlardan birini iradenizle beğenip kabul ediyorsunuz. Alah’ın alacağınız eşin kim olduğunu ezelde bilmesi kader, fakat sizin iradenizle seçmeniz cüz’i irade dediğimiz insanın sorumluluk sınırlarıdır.
Evlilik de irademize bağlı olan ihtiyari kader kısmındandır. Yani insan kimi ister, kimle evlenirse o kaderi olur.
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
bu konuyu çok tartıştık ben cüz´i irade olduğunu savunuyorum arkdaşlr kısmet insanın elinde birşey olmadığını söylüyorlar....
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
Allah yazdığı için biz yapmıyoruz, bizim yapacağımız şeyleri bilerek Allah yazıyor. İşte buna kader diyoruz.
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
Alıntı:
sitare Nickli Üyeden Alıntı
bu konuyu çok tartıştık ben cüz´i irade olduğunu savunuyorum arkdaşlr kısmet insanın elinde birşey olmadığını söylüyorlar....
bende bu konu üzerinde çok çok durdum ama okudukça dinledikçe anladım ve gerçekten bu o kadar güzel bişeyki
Allahın kudreti o kadar büyükki bizim yapacağımız şeyleri o daha önceden bilip yazmış...
filistinli abide zaten açıklamasını yapmış ALLAH razı olsun odan...
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
evlenmek şart mı?dinimizde
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
Alıntı:
sitare Nickli Üyeden Alıntı
evlenmek şart mı?dinimizde
kardeşim evlilik sizi korkutuyormu ?
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
bence korkmamalısın rabbim birde karşına çok güzel huylu anlaşabilecen insani çıkarsın saygı sevgı olunca evlıklıten hiç korkma kaderşım çok güzel duygu yaşamalısın
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
hep fedekar olmak zorunda evliliği yürüte bilmek için.bayanlar özellkle.
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
sitare herşey karşılıklıdır...
Cevap: Üstad'dan Evlilik Hakkında Bayanlara Tavsiye...
Alıntı:
sitare Nickli Üyeden Alıntı
evlenmek şart mı?dinimizde
(Evlenmek ?)
Kimilerine evlenmek farz, kimilerine vacip, kimilerine sünnet kimilerine de mekruh veya haramdır.
Kadının mehrine ve nafakasına gücü yeter, kadına karşı şiddetli arzusu da olup şayet evlenmeyecek olursa zinaya düşeceği kesinse böyle kişiler için evlenmek farzdır.
Kadının mehrine ve nafakasına gücü yeter, kadına karşı şiddetli arzusu da olup şayet evlenmeyecek olursa zinaya düşme şüphesi varsa o kişi için evlenmek vaciptir.
Kadının mehrine ve nafakasına gücü yeter, kadına karşı arzusu normal olup şayet evlenmeyecek olursa zina şüphesi de yoksa o kişi için evlenmek sünnettir.
Kadının mehrine ve nafakasına gücü yetmezse ve kadına karşı eza cefa içersinde olacağı ve zulüm edeceği şüphesi varsa onun evlenmesi mekruh; bu hallerin olması kesin ise haramdır.