Günah günahı çeker
Günah günahı çekerSual: Anneme(Saçlarımı açmam günahtır. Ben bu günahı işliyorum
kollarımı ve bacaklarımı da açsam ne olur ki) diyorum. Annem razı olmuyor. Hatta namazını kıl diyor. Ben de hiç günah işlemesem kılarım diyorum. Ha bir günah işlemişim ha üç günah
ne fark eder diyorum. Ben haklı değil miyim?
CEVAP
Günah işleyene sen haklısın denmez. Maalesef günümüzde ibadetlerde ya hep ya hiç mantığı var. Ya hep ya hiç imanda olurgünahlarda ve ibadetlerde olmaz. İmanın azı çoğu olmaz. İman ya vardır
ya yoktur. Bazı ibadetleri yapamayana veya bazı günahlardan kaçamayana sen günahkârsın artık ibadete lüzum yok denmez. Günah küçük olsa da kaçmaya çalışmalıdır. Bir günaha alışan
ötekilerini de işlemek isteyebilir. Bir günah öteki günahları davet eder. Günah demek
isyan demektir. Akıllı olan
Rabbine isyan sayısını hiç artırır mı? Aksine azaltmaya çalışır.
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Bütün günahlara tevbe edip hepsinden kaçmak büyük nimettir. Bu yapılamazsabazı günahlara tevbe etmek de nimettir. Bunların bereketiyle belki bütün günahlara tevbe etmek nasip olur. "Bir şeyin bütünü ele geçmezse
hepsini de kaçırmamalı" buyuruldu. (2/66)
Birkaç günaha müptela olan kimsebirinden vazgeçmek isterse
ona
(Diğerlerini bırakmadığına göre bu günaha da devam et) denmez. Günah miktarı ne kadar azaltılırsa o kadar iyi olur. Çünkü Allah’tan korkarak bir günahtan vazgeçmek iman alametidir. Hadis-i şerifte
(Ömründe bir defa Allah’ı anan veya Ondan korkan Müslüman
Cehennemden çıkar) buyuruldu. (Tirmizi)
Günahkâr birisi bir ibadeti yapıyorsa(Aman bunu bari bırakma) demeli! Bu ibadeti de yapmazsa
dinden tamamen uzaklaşabilir. Korkutmaktan çok
müjdeleyici olmak gerekir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Allah’ın rahmetinden ümit kestirip dinden nefret ettirene lanet olsun!) [Nesai]
(Kolaylaştırıngüçleştirmeyin
müjdeleyin
sevdirin
nefret ettirmeyin!) [Buhari]
Bir gençPeygamber efendimize
(Şu üç günahı bırakamıyorum) dedi. O üç günah
yalan
zina ve içki idi. Resulullah efendimiz
(Bu üç günahtan birini benim için bırak) buyurdu. O genç de üç günahtan biri olan yalanı bırakmayı
kabul edip gitti. Daha sonra
diğer iki günahı işlemek isteyince
(Bu günahları işleyip Resulullahın karşısına çıkınca
"Ben işlemedim" desem yalan söylemiş olurum. Eğer işlediğimi söylersem
cezaya maruz kalırım) diye düşündü. Diğer iki günahtan da vazgeçti. (Şir’a)
İnsanlardan utanarak günahı gizlemek de hayadandır. Haya da imandandır. Günah gizlenmezsefasıklar bundan cesaret alır. (Falanca günah işliyor. Ben de işlesem ne çıkar?) diyebilirler. Falancalar şunu bunu yapıyor
onlara günah değil de bize mi günah diyebilirler. Buna sebep olmamalı.
Her ne kadar bazı sapıklar(günah işleyen
mesela namaz kılmayan kâfir olur) diyorlarsa da
günah işleyen
Müslümanlıktan çıkmaz. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Cebrail aleyhisselam"Ümmetine müjde ver ki
müşrik olarak ölmeyen Cennete girer" dedi. Ben
"Zina ve hırsızlık eden de mi Cennete girer" diye üç defa sordum. Evet
zina ve hırsızlık eden de Cennete girer" dedi. Daha sonra
"İçki içse de
yine sonunda Cennete girer" dedi.) [Buhari]
Bu Ehl-i sünnet itikadıdır. Günahları hafif görmek değildir. Bu inanışinsanı günaha sevk etmemeli! Her günah
kalbi karartır ve insanı küfre sürükleyip ebedi Cehennemde kalmaya sebep olabilir. Her günahtan kaçınmalı
çünkü Allah’ın gazabı günahlar içinde saklıdır. Belam-ı Baura
çok ibadet eden büyük bir âlim iken
bir günah yüzünden kâfir oldu. Günah işleyen hemen tevbe etmelidir! (K.Saadet)